فشار خون نمایه

نتایج یک مطالعه نشان می‌دهد که فشار خون بالا در میان زنان باردار با افزایش دو برابری خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی در کودکان همراه است

به گزارش مشرق، نتایج یک مطالعه نشان داد، فشار خون بالا در دوران بارداری تقریبا خطر ابتلای کودک به چاقی را دو برابر افزایش می‌دهد.

محققان دانشگاه چینگدائو، چین و دانشگاه کمبریج، انگلستان، میزان فشار خون مادران باردار و کودکان آنها را در جنوب شرقی چین از سال 1999 تا 2013 بررسی کردند و به نتایج جالبی دست یافتند.

در میان زنان مبتلا به فشار خون بالا در طول سه ماهه دوم، کودکان 49 درصد بیشتر به عنوان دچار اضافه وزن و یا چاقی در مقایسه با کودکان مادرانی که فشار خون پایین داشتند، شناخته شدند.

چاقی کودکان از 32 میلیون نفر در سال 1990 به 42 میلیون نفر در سال 2013 افزایش یافته است.

محقق ارشد این پژوهش می‌گوید: «این مطالعه نشان می‌دهد که فشار خون بالا در میان زنان باردار با افزایش خطر ابتلا به اضافه وزن و چاقی در کودکان همراه است؛ فشار خون بالا می‌تواند باعث بیماری قلبی عروقی و زایمان زودرس شود».

طبق گزارش کمیته جهانی بهداشت در مورد پایان دادن به چاقی دوران کودکی، حدود 42 میلیون کودک 5 ساله و کوچک‌تر دچار چاقی یا اضافه وزن هستند؛ چاقی دوران کودکی می‌تواند خطر بیماری قلبی عروقی، دیابت نوع 2 و اختلالات اسکلتی عضلانی را افزایش دهد.

کارشناسان توصیه می‌کنند، پزشکان تا پایان دوران بارداری نظارت ویژه‌ای به میزان فشار خون مادر داشته باشند تا خطر ابتلا به چاقی کودک کاهش یابد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس