کد خبر 78048
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۲

جاعلان بیمه نامه‌های خودروها که منجر به کلاهبرداری از یک شرکت بیمه شده بود دستگیر شدند.

به گزارش مشرق به نقل از فارس،‌ در 5 شهریور خبری درباره جعل بیمه نامه های خودرو به کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ رسید مبنی بر این که نماینده یکی از شرکت های بیمه در یکی از شهرستانهای غرب کشور با جعل بیمه نامه ها و استفاده از راههای غیر قانونی، با گرفتن تخفیف برای مشتری، مدارک را برای تأیید به نمایندگی بیمه ای دیگر در تهران ارسال می‌کند.

در هماهنگی موضوع با نیلفروشان بازپرس شعبه 10 دادسرای ناحیه یک تهران شمیرانات، کارآگاهان مبارزه با جعل و کلاهبرداری پایگاه یکم تحقیقات پلیسی را در این باره آغاز کردند. کارآگاهان در ابتدا با راهنمائی‌های افراد مطلع به شعبه مرکزی شرکت بیمه مربوطه که بیمه های جعلی برای تأیید به آنجا تحویل می شد مراجعه کردند.

در بررسی از پرونده هایی که بدین شیوه برای آنها بیمه صادر شده بود، خودروهایی را که سال‌ها فاقد بیمه بوده با عنوان سابقه چندین ساله در بیمه و عدم سابقه تصادف - علاوه بر جعل در بیمه نامه ها - برای مشتریان خود تخفیف نیز می گرفت در حالی که مبلغ مربوطه به حساب شرکت مربوطه در تهران واریز نمی شد.

با انتقال این اطلاعات از سوی کارآگاهان پایگاه یکم پلیس آگاهی به شرکت بیمه خسارت دیده، نماینده حقوقی آن شرکت به نمایندگی از سازمان خود اقدام به طرح شکایت از فرد یا افراد متخلف کرد.

با ادامه تحقیقات، مشخصات تعدادی از کسانی که در این رابطه نقش داشتند شناسایی و معلوم شد که فردی به نام رامین در شهرستانی در غرب کشور دارای نمایندگی بیمه است به عنوان نفر اصلی و سرکرده گروه فعالیت می‌کند.

در ادامه تحقیقات معلوم شد رامین پس از این که چندین پرونده بیمه برای مشتریان خود در شهرستان با مدارک جعلی تکمیل می‌کند؛ این پرونده ها را به فردی تحویل داده و این فرد نیز پرونده ها را به یکی از دفاتر بیمه در تهران منتقل می‌کند.

در بررسی ها فردی به نام صلاح که راننده یک اتوبوس مسافربری بین شهری بود به عنوان واسطه شناسایی شد.

صلاح که اقدام به جابجایی مسافر با اتوبوس از همان شهرستان به تهران و بالعکس می‌کرد در تاریخ ۲۸ شهریور در ترمینال غرب تهران شناسایی و دستگیر شد.

با انتقال این متهم به پایگاه یکم و با توجه به مدارکی از وی به دست آمد و اطلاعات جامعی که از کار آنها نزد کارآگاهان موجود بود، وی اعتراف کرد هر وقت که تعداد بیمه نامه ها به 10 فقره یا بیشتر می‌رسید وقتی که برای انتقال مسافر به تهران می‌آمدم، پرونده ها را از رامین تحویل گرفته و به تهران می آورم.

وی ادامه داد: سپس آنها را به چندین شعبه نمایندگی از بیمه برده و تحویل می دادم. پس از تأیید بیمه نامه ها توسط سازمان مرکزی بیمه مورد نظر در تهران، بیمه تأیید شده را مجدداً به شهرستان می بردم و به رامین تحویل می‌دادم. برای این کار و در هر پرونده مبلغ 30 هزار تومان از رامین می گرفتم.
 
با این اعترافات کارآگاهان با اخذ نیابت قضایی قصد عزیمت به شهرستان مربوطه برای دستگیری رامین را داشتند که رامین با اطلاع از دستگیری همدستان خود طی تماسی با کارآگاهان اعلام کرد خودش حاضر است به تهران بیاید، لذا روز بعد با همراه مدارک جعل به تهران آمد و خودش را به کارآگاهان پایگاه یکم تسلیم کرد.

رامین در اعترافاتش گفت: من افرادی را که از تاریخ بیمه نامه آنها چندین سال گذشته بود در آن استان شناسایی می کردم و با دست بردن و جعل در مشخصات بیمه، نداشتن سابقه تصادف برای گرفتن تخفیف از بیمه اقدام به صدور بیمه نامه برای آنها می کردم و برای تأیید و تمدید بیمه نامه آنها را به صلاح می دادم تا به تهران بیاورد و تحویل دفاتر نمایندگی بیمه دهد.

سرهنگ کارآگاه علی اکبر پور رئیس پایگاه یکم پلیس آگاهی تهران بزرگ گفت: با توجه به این که احتمال دارد تعداد این گونه بیمه نامه ها بیشتر باشد، تحقیقات کارآگاهان برای شناسایی آنها ادامه دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس