کد خبر 780281
تاریخ انتشار: ۷ مهر ۱۳۹۶ - ۰۴:۲۳
نوری المالکی

نوری المالکی معاون رئیس جمهور عراق روز پنجشنبه در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عراق، ایران و ترکیه در تحریم اقلیم کردستان جدی هستند.

 به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، نوری المالکی در توییتی نوشت: من بار دیگر از رهبران کردستان عراق می خواهم تا قبل از آنکه دیر شود از مسیر نادرستی که در خصوص همه پرسی در پیش گرفته اند بازگردند.


معاون رئیس جمهور عراق تاکید کرد که رهبران کردستان باید بدانند که عراق، ایران و ترکیه تا زمان عقب نشینی اقلیم از این اقدامات فاجعه بار در تحریم اقلیم کردستان جدی هستند.


همه پرسی جدایی اقلیم کردستان عراق دوشنبه گذشته با وجود مخالفت های بین المللی ، منطقه ای و دولت مرکزی عراق و مغایرت آشکار با قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی، در مناطقی از شمال عراق ( استان های اربیل، سلیمانیه و دهوک و مناطق مورد نزاع از جمله کرکوک و خانقین) برگزار شد.


دولت بغداد تاکنون بارها اعلام کرده است ، نتایج همه پرسی را به رسمیت نخواهد شناخت و در مورد آن هیچ مذاکره ای نخواهد کرد.


درهمین راستا حیدرالعبادی نخست وزیر عراق روز سه شنبه به اقلیم کردستان 72 ساعت مهلت داد تا فرودگاه ها و گذرگاه های مرزی را به بغداد تحویل دهد.


مقامات اقلیم کردستان در آن زمان بلافاصله این گونه درخواست ها را رد کرده اند.


بغداد می گوید همه پرسی بر خلاف قانون اساسی عراق و قوانین بین المللی است و شهروندان را با تهدید و ارعاب به پای صندوقهای رای برده‌اند.

منبع: ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • البیس IR ۰۷:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    6 12
    تا دیروز در کردستان در کردستان آواره بود الان نان بر کردستان شده عراق را تسلیم داعش کرد
  • سلام IR ۰۷:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    19 6
    مگر هر قصبچه و روستا و استانی حق دارد برای خودش رفراندم بگذارد - اگر کاک مسعود راست می گوید بیاید این رفراندم را در کل عراق برگزار کنند اگر نصف به علاوه یک همه عراقی ها بله گفتند کردستان یا هراستانی جدا شود. بنظر من این بحث که در سطح ملی برای جدایی جایی رفرادم شود خوب است در اصول سازمان ملل گنجانده شود
  • IR ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    2 16
    کردستان دیگه از دست عراق رفت...بارزانی ها از داعش سواستفاده کردن
  • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    5 12
    کار مجوس تمامه
  • DE ۱۲:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    5 25
    سه دشمن قسم خورده کُردها یعنی ایران و ترکیه و عراق کُردستان رو تحریم میکنند، اونوقت دم از انسانیت نیزنند، برای مسلمانان بورما ناراحت هستند میگن مشور ندارند، برای فلسطینی ها ولی نوبت به کردها میرسه همگی نمرود و فرعون میشن کردها هم مجبورن قوم بنی اسراییل باشند.
    • GB ۰۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۰
      3 1
      بعد از اسرائیل کدومم کشور بر اساس قوممیت شکل گرفته تازه اسرائیل رو به نوان یک کشور همه به رسمیت نمیشناسند شمما همم بهتره بین ایران و اقلیمم یکی رو انتخاب کنی و بری اونجا زندگی کنی
  • DE ۱۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    8 4
    پدر و مادرم فدای حاج قاسم
  • احمد IR ۱۲:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    2 0
    مرگ بر کردهای فرصت طلب بلباس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس