محسن حججی

همانطور که قابل پیش بینی بود، این استقبال باشکوه، عصبانیت رسانه‌های ضد انقلاب را در پی داشت. گویی هر آنچه برای به انزواکشیدن و به فراموشی سپردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت رشته کرده بودند، پنبه شد.

سرویس سیاست مشرق - روزانه می‌توان از لابه‌لای گزارش‌ها و عناوین خبری رسانه‌های مکتوب و حتی غیر مکتوب، نکات قابل‌توجهی استخراج کرد؛ موضوعاتی که می‌تواند برای مخاطبین قابل‌استفاده و محوری برای تحلیل باشد، در گزارش روزانه "ویژه‌های مشرق" نکات و تأملات قابل‌استخراج از رسانه‌ها برای مخاطبین عرضه خواهد شد؛ با «ویژه‌های مشرق» همراه شوید.

*******

** استقبال باشکوه مردم ایران از شهید محسن حججی، رسانه‌های ضد انقلاب را عصبانی کرد

در روزهای اخیر شهرهای مشهد، تهران، اصفهان و نجف آباد میزبان پیکر مطهر شهید مدافع حرم، پاسدار رشید اسلام محسن حججی بود. مردم قدرشناس کشورمان در استقبالی بی نظیر، زیر آفتاب سوزان، پیکر مطهر شهید را همچون نگینی در اقیانوس خود در آغوش گرفتند.

اما همانطور که قابل پیش بینی بود، این استقبال باشکوه، عصبانیت رسانه‌های ضد انقلاب را در پی داشت. گویی هر آنچه برای به انزواکشیدن و به فراموشی سپردن فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت رشته کرده بودند، پنبه شد.

سایت بی بی سی فارسی متعلق به دولت انگلیس در گزارشی نوشت: «تشییع جنازه محسن حججی عضو سپاه پاسداران ایران که گروه موسوم به دولت اسلامی (داعش) او را پس از اسارت در سوریه کشت، در تهران برگزار شد».

رسانه استعمار پیر که همچنان گروه تروریستی داعش را دولت اسلامی می‌نامد، در ادامه عصبانیت خود از این استقبال باشکوه را اینگونه بروز داد: «سپاه پاسداران ایران نزدیک به یک ماه پیش جنازه او را تحویل گرفت و با انجام آزمایش دیان ای هویت او را تأیید کرد، اما جنازه محسن حججی در هفته جاری و همزمان با عزاداری‌های محرم به ایران بازگشت».

سایت ضد انقلاب رادیو فردا نیز در گزارشی نوشت: «محسن حججی اهل نجف آباد اصفهان و از نیروهای سپاه پاسداران در اواسط مردادماه سال جاری در عملیاتی در نزدیکی مرز سوریه و عراق به اسارت گروه حکومت اسلامی، داعش درآمد و پس از آن داعش تصاویری از مرگ او را نیز منتشر کرد...خبرگزاری‌های خارجی از جمله آسوشیتدپرس در گزارش خود از مراسم تشییع جنازه روز چهارشنبه نوشته‌اند که حکومت ایران تلاش کرده است از محسن حججی "چهره" و "نمادی" بسازد برای حضور نیروهای نظامی ایران در جبهه‌های خارج از کشور».

این سایت ضد انقلاب افزود: «خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌گوید که مرگ محسن حججی به اتحادی نادر میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و معتدل‌ها منجر شده است و هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران و سیاستمداران در کنار یکدیگر از او به نیکی یاد کرده‌اند».

کانال تلگرامی فارسی زبان بدسابقه وابسته به موساد و سیا نیز در مطالب متعدد، عصبانیت خود را از این استقبال باشکوه نشان داد و تقلا کرد تا این رویداد مهم را کم اثر نشان دهد.

تعداد زیادی از سایت‌های ضد انقلاب نیز این استقبال باشکوه را به طور کامل سانسور کردند.

استقبال باشکوه مردم ایران از پیکر مطهر شهید محسن حججی مصداقی است از وحدت ملی حول مسائل گفتمانی انقلاب اسلامی.

** دولت از انجام سیاست‌های درست اقتصادی واهمه دارد

روزنامه اعتماد در مطلبی با عنوان «سالی که نکوست از بنزینش پیداست!» نوشت:

«اگر دولت معتقد بود که در سال ۹۳ قیمت بنزین را افزایش دهد، چرا در این سه سال که حداقل ۴۰ درصد افزایش عمومی قیمت داشته‌ایم کماکان از ثبات قیمت بنزین دفاع می‌کند؟ طبعاً بد نیست که اجناس و کالاها، با قیمت ارزان به دست مردم برسد، ولی این افزایش مصرف غیرمتعارف، همراه با آلودگی بیشتر هوا و ترافیک پر درد سر و خروج ارز بیشتر از کشور همراه خواهد شد که هزینه همه اینها از جیب مردم پرداخت می‌شود. آیا این سیاست اقتصادی دولت در حل مسائل کشور از جمله انرژی است؟ به نظر می‌رسد که در بیشتر مسائل اقتصادی مواجه با همین نوع تصمیمات اقتضایی هستیم که ترس از تبعات یک تصمیم درست موجب اتخاذ تصمیمی می‌شود که چندین برابر زیانبارتر است».

«حسین راغفر» کارشناس اقتصادی حامی دولت- مرداد ۹۶- گفت: «تیم اقتصادی دولت نه برنامه دارد، نه تناسب».

روزنامه اعتماد نیز-شهریور ۹۶- در گزارشی نوشت: «دوره دوم ریاست‌جمهوری حسن روحانی یک تفاوت کیفی با دور اول ریاست‌جمهوری او خواهد داشت؛ توقعات اقتصادی از او به اندازه‌ای بالا رفته که حالا همه مردم منتظر به ثمر رسیدن نتایج عملکردهای دولت هستند. در چهار سال آینده، در صورتی که دولت بخواهد ادعا کند که درگیر مشکلات دولت‌های نهم و دهم است، دیگر گوش شنوایی نخواهد داشت».

کابینه به مثابه یک تیم دارای مسئولیت جمعی، مطالبه قانون اساسی است. هر وزیر، مسئول همه خروجی‌ها و اقدامات یا کم‌کاری‌ها در کابینه است؛ نه فقط وزارت خود. همچنین انسجام تیمی به ویژه در حوزه اقتصادی موضوعیت دارد. یک پرسش اجماعی میان حامیان و منتقدان دولت این است که ۱۲، ۱۳ عضو تیم اقتصادی دولت قرار است با چه ترکیب و در چه سلسله مراتبی با هم کار کنند که دچار هم‌فرسایی مسبوق به سابقه نشوند؟ هم اکنون حامیان دولت نیز درباره گسترش سردرگمی اعضای اقتصادی کابینه اظهار نگرانی کرده‌اند.

آمار و اطلاعات، رکن بی‌بدیل برنامه‌ریزی است. متاسفانه اصرار بر تزیین نقش ایوان و ظاهرآرایی، لطمات سنگینی را به اقتصاد کشور وارد کرده است. محرمانه‌سازی و دریغ اطلاعات از صاحب‌نظران در کنار دستکاری در آمار و صورت‌سازی، به یک رویه در برخی دستگاه‌های دولتی بدل شده است. به یاد داریم که آقای روحانی در تبلیغات ۹۲ می‌گفت «معیار تورم، جیب مردم است». اکنون چگونه می‌شود به مردم گفت تورم ۷ درصد است، در حالی که مثلاً افزایش ۴۰ درصدی اجاره‌بها (بعضاً نیمی از کل هزینه یک خانوار متوسط) را تجربه می‌کنند؟

** از تکریم انتخاباتی کارگران تا بی توجهی به مطالبات اصلی آنها!

«جهانبخش خانجانی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه قانون در پاسخ به این سؤال که «چرا در این سال‌ها بیشتر از قبل شاهد اعتراض کارگران واحدهای مختلف هستیم؟ به ضعف عملکردی کلان در وزارتخانه بر نمی‌گردد؟» گفت:

«باید از دو منظر به این موضوع پرداخت. اول، مشکلات موجود یک معضل ملی است و به مشکل اقتصاد کلان کشور بر می‌گردد که باید دولت و مجلس و بخش‌های مختلف حاکمیت، این را جدی بگیرند. دوم اینکه امکان دارد عده‌ای، عمدی به تحریک جریانات کارگری بپردازند برای اینکه دولت را در مصاف با مشکلات قرار دهند».

گفتنی است در روزهای گذشته کارگران دو کارخانه بزرگ و با سابقه هپکو و آذرآب اراک در اعتراض به تأخیر چند ماهه برای دریافت حقوق خود در برابر این دو کارخانه تجمع کردند. البته این اولین تجمع این کارگران نبوده و پیش از این آنها هم در برابر استانداری و هم در برابر اداره دادگستری استان مرکزی تجمع کرده‌اند اما به گفته خودشان و براساس شواهد موجود جواب قانع کننده‌ای دریافت نکرده‌اند و گشایشی در کارشان ایجاد نشد و هر بار با انبوهی از وعده‌ها و شعارها دست به سر شده‌اند. تجمع گسترده کارگران این دو کارخانه به دلیل گستردگی و ایجاد اختلال در نظم شهری با برخورد و درگیری معترضان با نیروهای انتظامی همراه شد. کارگران که طلب حقوق چند ماهه خود را دارند و در رفع احتیاجات زندگی خود دچار مشکلات جدی هستند، هرگز برخوردهای قهری و بی‌توجهی مسئولان و مدیران شهری و استانی را بر نمی‌تابند و در برابر آنها می‌ایستند و همین موضوع موجب بالا گرفتن درگیری‌ها و مجروحیت چند نفر از معترضان شد.

در ایام تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری سال جاری، تصویری از حضور یک کارگر در جمع هواداران روحانی در یکی از سفرهای استانی او منتشر شد که گویای حرفهای بسیاری بود. انتقادات گسترده‌ای که با دستمایه قراردادن همین تصویر از دولت یازدهم شد، تیم تبلیغاتی روحانی را بر آن داشت تا در یک اقدام انتخاباتی، از آن کارگر توسط شخص رئیس جمهور تقدیر به عمل آید و در این راستا یک وانت نیز به وی هدیه داده شد.

اما اخراج و بیکار شدن کارگران و عدم پرداخت چند ماهه حقوق در بسیاری از واحدهای صنعتی و تولیدی طی چهار سال گذشته خلاف این رویکرد را نشان می‌داد.

** روزنامه اصلاح طلب: بالاترین ارکان نظام موافق برجام بودند!

روزنامه ابتکار در گزارشی نوشت:

«اگر این توافق (برجام) که با موافقت بالاترین ارکان نظام شروع و به نتیجه رسیده است در داخل کشور دچار ابهام شده و نسبت به آن بی‌مهری صورت بگیرد، از سایر طرف‌ها نیز انتظاری برای اجرای تعهدات نخواهد بود».

همان جماعتی که تا دیروز برجام را «فتح‌الفتوح»! «آفتاب تابان»! «معجزه قرن»! «بزرگ‌ترین دستاورد تاریخ ایران»! «نشانه تسلیم همه قدرت‌های بزرگ در برابر اراده ملت»! «ورق‌خوردن تاریخ به نفع ایران»! «پیروزی بزرگتر از فتح خرمشهر»! و...می‌دانستند و با غرور و نخوت، آن را ثمره کاردانی و تدبیر خود می‌دانستند، حالا که کار به اینجا رسیده و دستاورد برجام، از تقریباً هیچ به تحقیقاً هیچ تبدیل شده و همه پیش‌بینی‌های نخبگان و دلسوزان، مو به مو و واژه به واژه درست از آب درآمده، حالا به جای عذرخواهی از مردم، به دروغ ادعا می‌کنند که همه جزئیات را با اجازه رهبر معظم انقلاب طی کرده‌اند!
رهبر حکیم انقلاب این روزها را پیش‌بینی می‌کردند و به این ادعای کذب قبلاً پاسخ داده بودند: «آیا جزئیّات مذاکرات هسته‌ای تحت نظر رهبری است؟ بنده در جزئیّات مذاکره دخالتی نکردم، بازهم نمی‌کنم؛ من مسائل کلان، خطوط اصلی، چهارچوب‌های مهم و خطّ قرمزها را به مسئولین کشور همواره گفته‌ام؛ عمدتاً به رئیس‌جمهور محترم که ما با ایشان جلسات مرتّب داریم و موارد معدودی هم به وزیر محترم خارجه؛ خطوط اصلی و کلّی. جزئیّات کار، خصوصیّات کوچک که تأثیری در تأمین آن خطوط کلان ندارد، مورد توجّه نیست؛ این‌ها در اختیار آنها است، می‌توانند بروند کار کنند. اینکه حالا گفته بشود که جزئیّات این مذاکرات تحت نظر رهبری است، این حرف دقیقی نیست.»(۲۰/۰۱/۱۳۹۴)

گفتنی است رهبر معظم انقلاب شروط ۹ گانه‌ای را درباره برجام معین کرده و خواستار رعایت دقیق و موبه‌موی آن شدند. آیا کسانی  که به دروغ ادعا می‌کنند همه چیز با رهبری هماهنگ شده، این نامه را فراموش کردند و آیا ادعا می‌کنند این شروط رعایت شده؟! با خواندن فهرست‌وار این شروط نه گانه خواهید دانست که تقریباً هیچ‌یک از آنها جامه عمل نپوشید و اتفاقاً فاجعه برجام دقیقاً در اثر نافرمانی از این فرامین روشنگر بود!
در همین رابطه، «علی‌اکبر ولایتی» عضو هیئت نظارت بر برجام-تیرماه ۹۵-گفت: «به برخی شروط ۹ گانه ابلاغ شده از جانب رهبر معظم انقلاب در خصوص اجرای تعهدات کشورمان در چارچوب برجام عمل نشد».

گفتنی است روحانی در سال ۹۳ در چهارمین نشست خبری خود گفت: «همه مسئولیت مذاکرات با من است».

** اصلاح طلبان، مسئولیت کارهای دولت را بر عهده نمی‌گیرند!

«محمد سلامتی» از فعالین اصلاح طلب در مصاحبه با روزنامه آرمان در پاسخ به این سؤال که:

«آیا نگاه درستی است اگر اصلاح‌طلبان آینده و موفقیت خود را در گرو عملکرد دولت بدانند؟ آیا این نگاه منجر به رویگردانی و ناامیدی بدنه اجتماعی اصلاحات از این جریان نمی‌شود؟» گفت: «به دلیل حمایت اصلاح‌طلبان از آقای روحانی، طبیعتاً عملکرد دولت بی تأثیر بر وجهه اصلاح‌طلبان نیست؛ اما باید توجه کرد که دولت، دولت اصلاحات نیست. لذا اصلاح‌طلبان حمایت توام با انتقاد را از دولت آقای روحانی خواهند داشت و مسئولیت همه کارهای آن را به عهده نمی‌گیرند».

اصلاح‌طلبان که مصداق اتّم قبیله‌گرایی در ایران هستند به دنبال تبرئه خود از ناکامی‌های دولت می‌باشند و از این منظر می‌خواهند روحانی و برنامه‌های او را کف مطالبات و خواسته‌های خود قلمداد کنند بی‌آنکه به این سؤال پاسخ دهند زمانی که دولت مطلوب آنان نتوانسته است کف مطالبات را اجرایی سازد چگونه آنها می‌توانند به سقف خواسته‌ها رسیده و برای عملی کردن آن از مردم رأی بگیرند؟!
این برخورد، ادامه راهی است که اصلاح‌طلبان در دولت یازدهم دنبال کردند و نتیجه آن، ناکارآمدی اقتصادی، بر زمین ماندن بسیاری از وعده‌ها، تحمیل تحریم‌های بیشتر به جای لغو تحریم‌ها و حاشیه‌سازی‌های مصنوعی بود که اتلاف نیروی دولت و هزینه شدن امکانات و ظرفیت‌ها در جاده‌های فرعی را به دنبال داشت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۱۵:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    134 5
    یُریدونَ لیُطفِئوا نورَ اللهِ باَفواهِِهِم وَ اللهُ مُتِمُ نورِهِ وَ لَو کَرِهَ الکافِرون
    • IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
      16 0
      احسنت
    • IR ۱۱:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
      0 0
      این سایت ضد انقلاب افزود: «خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود می‌گوید که مرگ محسن حججی به اتحادی نادر میان اصولگرایان و اصلاح طلبان و معتدل‌ها منجر شده است و هنرمندان و بازیگران و ورزشکاران و سیاستمداران در کنار یکدیگر از او به نیکی یاد کرده‌اند».
  • حسین1 IR ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    76 8
    قل موتوا بغیضکم .
  • IR ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    95 13
    لعنت بر دشمنان انقلاب اسلامی و دشمنان شهدا
  • IR ۱۷:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    17 0
    جانم فدای مدافعان حرم
  • IR ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    15 1
    روزنامه های دوم خردادی حالا راه افتاده اند جبران سکوت دیروز را کنند. احتمالا فکر می کردند مردم استقبال نمی کنند و مثل آنها هستند. حالا مجبور شده اند "دنبال جمعیت مردم" از حججی یاد کنند. فعلا ماموریت حمله به این شهید را خارج نشینهایشان عهده دار شده اند. تقسیم کار است دیگر. مگر بی بی سی از همین روزنامه ها شکل نگرفته؟
  • IR ۱۸:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    0 0
    خیر الامور اوسطها ٬ حدیث خوبیه ولی کو گوش شنوا
  • محسن IR ۱۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    10 1
    ضد انقلاب و دشمنان اسلام ناب فقط فقط از اتحاد مردم مترسند که خون شهدا در طول انقلاب ضامن امنیت و صلح و انسجام و توسعه و پیشرفت ملت مسلمان ایران بوده و خواهد بود . البته همت دانمشمندان دفاعی با توان قدرت نظامی دشمن را هی به عقب میراند و جرات فکر تجاوز را در سر نمی پروراند فقط دشمن دجال چشم به تفرقه در صفوف ملت دارد که بحمدالاه جوانانی همچون شهید محسن حججی از دل مردم بیرون می ایند که دشمن را مجبور به سکوت و تکریم ملت بزرگوار ایران سر احترام فرود بیاورند و در حیاط خلوت خود سالها در باره رشادت مردم ایرا ن به فکر عمیق فرو بروند .
  • IR ۲۰:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    16 0
    به فکر اصلاح طلبان داخلی باشید که دوشخصیتی هستن و از پشت پرده دارن هر روز ضربه می زنن به فرهنگ شهادت
    • IR ۱۲:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      13 0
      با لبخند سر میبرَّن
  • IR ۲۱:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    14 1
    به آمریکا بگویید از دست ما عصبانی باسند و از ابن عصبانیت بمیرند
  • علي IR ۲۲:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    7 24
    البته به يقين هم نمي توان گفت هرکس انتقاي کرد حتماً ضدانقلاب هست. وقتي به منتقدين و ناراضيان اجازه حرف زدن داده نشود آنها هم از مسئله اي براي انتقاد و بي اعتبار کردن طرف استفاده مي کنند. به جاي ضد انقلااب و خودي و غيرخودي بايد نشست و منطقي بحث کرد . شما حزب الهي ها فقط ياد گرفتيد که به هرکس غيراز خودتان برچسب ضد انقلاب بزنيد.
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      11 0
      خسته نشدی ؟ بسم الله بفرما بحثی داری بکن.
    • IR ۲۳:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      4 1
      شما اصلاح طلبان هم خودتون رو عقل کل می دونید و هر کسی مخالف شما حرف زد اون رو متحجر، عقب افتاده، خشونت طلب و ... میدونید لااقل خجالت بکشید و هی نگید زنده باد مخالف من و زنده باد آزادی
  • باغبان پیر FR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    10 0
    از قدیم گفته اند و امروزه نیز گفته میشود چراغی را که ایزد منان فروزد - هر آن که پف کند ریشش بسوزد هر آن شمعی که ایزد برفروزد - کسی کش پف کند ریشش( ریشه اش ) بسوزد هر آن شمعی که ایزد برفروزد - کسی کش پف کند سبلت بسوزد هرکه بر شمع خدا آرد پفو - شمع کی میرد بسوزد پوز او
    • IR ۲۲:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      2 0
      خدا پدرومادرت رو بیامرزه
  • IR ۲۳:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۶
    11 0
    بگذارید عصبانی شوند و از عصبانیت بمیرند دق کنند
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    0 14
    شیرین هانتر منبع : لوبلاگ / ترجمه تحریریه دیپلماسی ایرانی روابط تیره میان آمریکا و ایران پس از انتخاب دونالد ترامپ، با سخنرانی وی در مجمع عمومی سازمان ملل و واکنش حسن روحانی، رئیس جمهور ایران، به بالاترین حد خود رسید. ترامپ در بخشی از سخنرانی تند خود، اتهاماتی علیه ایران وارد کرد. اکثر این اتهامات بی اساس بوده و یا فقط تا حدی صحت داشتند. آقای روحانی، اظهار داشت سخنان ترامپ در شأن مجمع عمومی سازمان ملل نبود. رویکرد ترامپ در مواجهه با ایران غیرمسئولانه، بی پروا و غیرقانونی بوده و او باز هم تلویحاً به این نکته اشاره کرد که ایران به شرایط برجام پایبند نبوده است. دولت ترامپ نیز به صورت مکرر به عقب نشینی از برجام، اعمال تحریم جدید علیه ایران و حتی احتمال اقدام نظام این کشور تهدید کرده است. این سیاست ها باعث افزایش خطر ایجاد درگیری های همه جانبه میان ایران و آمریکا شده است. احتمالا ایالات متحده از چنین مناقشه ای بدون صدمه خارج نخواهد شد، اما بزرگترین بازنده ایران خواهد بود. در واقع اگر چنین اتفاقی بیافتد، درگیری نظامی با ایالات متحده می تواند موجب ایجاد دینامیک هایی شود که تمامیت ارضی ایران و بقای آن را در مرزهای کنونی خود تهدید کند. تجربه عراق، لیبی، افغانستان و حتی سوریه هشداری است به رهبری ایران، نسبت به آنچه می تواند در این کشور رخ دهد. بنابراین، برای جلوگیری از چنین فاجعه بالقوه ای تصمیم با ساختار رهبری ایران است. ایران باید دیدگاه های خود را در خصوص نقش و عملکرد منطقه ای و بین المللی اش را با قابلیت های خود تطبیق دهد. به طور خاص، حاکمیت ایران باید این تفکر را کنار بگذارد که روحیه انقلابی، می تواند کمبود سلاح های مدرن، به ویژه نیروی هوایی مناسب، سیستم های دفاع هوایی و نیروی دریایی را جبران کند. سپاه پاسداران انقلاب اسلامی معتقد است با توسل به جنگ های نامنظم می تواند در یک جنگ طولانی و فلج کننده، با ایالات متحده رویارویی کند. اما چنین جنگی ایران را خسته کرده و مشکلات آن را وخیم تر خواهد کرد. به علاوه این طرز تفکر که ایران باید با آمریکا در خاورمیانه و فرای مرزهای خاورمیانه، خصوصا در مورد مسائلی که به امنیت این کشور و دیگر منافع ملی آن مربوط نیست، درگیر شود باید کنار رود. تا کنون، این سیاست منجر به آن شده که ایران اساسا حتی به کوچکترین همسایگان خود نیز باج بدهد.
    • IR ۱۲:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      15 0
      حتی این مدل جنگ رو هم آمریکا نمیتونه بکنه چون 50 هزار تا کشته میده که توان این ریسک رو آمریکا نداره .اون میخواد به یکی دو تا اتم همه چیو فیصله بده ولی میبینه توان نابودی پایگاههای زیر زمینی ایرانو نداره و موشکهای ایران بر فرض نداشتن موشکای هسته ای خاک اونا رو تهدید خواهد کرد و میلیونها کشته بر جا خواهد گذاشت وتجزیه این کشور جنگ طلب و محو ابر قدرتیِ اون
    • IR ۲۳:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      4 1
      اینهمه آسمون ریسمون نباف. به این سوال ساده جواب بده: اگر آمریکا میتون پس چرا حمله نمی کنه؟ بابا دست بردارید از این توهمات و خیال پردازیها واقعیت اینه که آمریکا هیچ غلطی نمیتونه بکنه.
    • IR ۱۳:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۸
      5 1
      راستی چطور اعتقادات و شور انقلابی توانست کمبودهای نظامی ویتنام شمالی در مقابل آمریکا را جبران کند؟ یا چرا بعد از 60 سال آمریکا با وجود برتری کامل تسلیحاتی هنوز یک گلوله به سمت کره شمالی شلیک نکرده است؟ یا چرا حزب الله با داشتن روحیه جهادی و با وجود برتری کامل تسلیحاتی اسراییل توانست ارتش چهارم دنیا را از پا در آورد؟
  • IR ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    12 0
    داعش الان مث سگ پشیمونه که فیلم حججی رو پخش کرده حقشونه
  • علی IR ۱۲:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
    12 3
    این ... فقط به فکر بر اندازی هستند ان شاالله خیر نبینند که خون مردم را تو شیشه کردند
    • IR ۲۳:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۷
      2 1
      انشالله و نیز هواداران بی فکرشان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس