هزاران نفر از استقلال طلبان کاتالونیا به خیابان ها ریختند

دولت اسپانیا از تصرف جایگاه‌های اخذ رای کاتالونیا توسط نیروهای پلیس خبر داده است.

 به گزارش مشرق به نقل از رویترز، دولت اسپانیا روز سه شنبه اعلام کرد: نیروهای پلیس کنترل جایگاه‌های اخذ رای در کاتالونیا را در دست می گیرد تا مانع از برگزاری همه پرسی استقلال در این منطقه شود.

مساله برگزاری همه پرسی کاتالونیا به یکی از بزرگترین بحران‌های سیاسی در اسپانیا از دهه 1970 میلادی تاکنون به شمار می رود. اسپانیا پس از دهه ها دیکتاتوری نظامی، از دهه 1970 میلادی به دموکراسی بازگشته است.

ماریانو راخوی نخست وزیر اسپانیا گفته است که این همه پرسی مغایر با قوانین این کشور است و دادگاه قانون اساسی نیز دستور توقف برگزاری آن را صادر کرده است.

البته دولت جدایی طلب کاتالونیا همچنان مصمم است تا این همه پرسی را روز یکشنبه آینده برگزار کند.

راخوی در کنفرانس خبری مشترک با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در کاح سفید تاکید کرد: این مسخره خواهد بود اگر منطقه کاتالونیا استقلال خود را از اسپانیا اعلام کند.

ترامپ نیز مخالفت خود را با برگزاری همه پرسی استقلال کاتالونیا اعلام کرده و خواستار یک اسپانیای متحد شده است.

ترامپ به خبرنگاران گفت: من واقعا تصور می کنم که مردم کاتالونیا در اسپانیا باقی خواهند ماند. فکر می کنم این احمقانه است اگر این کار را انجام ندهند.

نماینده دولت اسپانیا در کاتالونیا نیز تاکید کرد: امروز می توانیم تایید کنیم که هیچ گونه همه پرسی موثری در کاتالونیا برگزار نخواهد شد. همه تدارکات مربوط به برگزاری این همه پرسی برچیده شده است.

پلیس اسپانیا تعدادی از مقام های کاتالونیا را که در سازماندهی همه پرسی استقلال مشارکت داشته‌اند، بازداشت کرده است. پلیس همچنین بنرهای تبلیغاتی، صندوق های رای و برگه های رای گیری را نیز توقیف و ضبط کرده است. این همه پرسی قرار است اول اکتبر برگزار شود.

علی رغم این تحولات، کارلس پویگدمونت رهبر کاتالونیا تاکید کرده است که این همه پرسی برگزار خواهد شد. بیش از 3 تا 4 هزار مامور پلیس از سایر مناطق اسپانیا وارد کاتالونیا شده‌اند.

این نیروهای جدید پلیس به 5 هزار پلیس غیر نظامی اسپانیا ملحق خواهند شد که پیش از این در کاتالونیا مستقر بودند. بیش از 17 هزار نیروی پلیس کاتالونیا نیز ماموریت برقراری نظم را بر عهده دارند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۷/۰۵
    5 3
    اینام از کردا یاد گرفتن. خدا بهشون عقل بده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس