کد خبر 779666
تاریخ انتشار: ۵ مهر ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
بازار مرغ

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی با اشاره به اینکه خرید از سمت مرغ های سایز بزرگ به مرغ های سایز کوچک تر تغییر یافته گفت: در آستانه تاسوعا و عاشورا در مجموع تقاضا برای مرغ 40 درصدکاهش یافته است.

به گزارش مشرق، مرغ یکی از اقلام پر تقاضا در ایام محرم است که حجم قابل توجهی از سوی هیئت‌های عزاداری خریداری می‌شود.

قیمت مرغ در تابستان روند افزایشی به خود گرفت که در اواسط شهریور ماه این روند شکسته شد و آغاز به افت قیمت کرد که مازاد عرضه تولید و ارائه شده در بازار بر این کاهش قیمت افزود.بنا بر اظهار رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی صادرات مازاد تولید با مشکل رو به رو است که همین امر باعث خسارت دیدن تولیدکنندگان در برخی از اوقات سال شده است.  

مهدی یوسف خانی درخصوص قیمت مرغ گفت: قیمت هر کیلو مرغ با ثبات قیمت در دو هفته گذشته در حدود 7 هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد.وی در ادامه افزود: قیمت هر کیلو مرغ زنده به کیلویی 4 هزار و 900 تومان رسیده و هر کیلو مرغ آماده طبخ در عمده فروشی‌ و درب کشتارگاه‌ها به 6 هزار و 650 تومان و تحویل درب واحدهای صنفی 6 هزار و 800 تومان است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی در خصوص قیمت اجزای مرغ تصریح کرد: قیمت هر کیلو ران مرغ با کمر 6 هزار و 500 تومان، ران مرغ بی کمر 7 هزار و 500 تومان، سینه با کتف 13 هزار تومان، فیله مرغ 16 هزار و 500 تومان و سینه بدون کتف 14 هزار تومان است.

یوسف خانی با اشاره به اینکه تولید بیش از نیاز در کشور صورت می گیرد، عنوان کرد: مرغ در بازار بیش از نیاز عرضه شده و تقاضایی برای مازاد آن وجود ندارد و در آستانه تاسوعا و عاشورا حسینی تقاضا برای مرغ های وزن پایین افزایش یافته و مرغ های سایز درشت خریداری در بازار ندارد.

وی با تاکید بر اینکه نوع تقاضا در این روزها تغییر کرده است، خاطر نشان کرد: تقاضا مرغ های گوشتی 90 درصد کاهش یافته و 50 درصد به خرید مرغ های کوچک افزوده شده که در مجموع می توان گفت تقاضا برای مرغ در این ایام 40 کاهش یافته است.

رئیس اتحادیه فروشندگان پرنده و ماهی تصریح کرد: شرایط بازار مرغ تا اواخر مهر ماه به همین منوال خواهد بود.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس