کد خبر 778236
تاریخ انتشار: ۲ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۷
شمیم باران

نخستین قسمت مجموعه مستند «شمیم باران» روایتی از حیات معنوی مرحوم آیت الله مجتهدی تهرانی، یکشنبه 2 مهرماه از شبکه افق پخش خواهد شد.

به گزارش مشرق- مستند «شمیم باران» در دو قسمت به زندگی و حیات معنوی مرحوم آیت‌الله مجتهدی تهرانی می‌پردازد. در این مستند با شخصیت‌های برجسته‌ای مانند آیت الله امامی کاشانی و دیگر چهره‌های مشهور حوزوی درباره سیره علمی و اخلاقی آیت الله مجتهدی گفت وگو شده و آنها از خصوصیات بارز و مثال زدنی او می‌گویند.

آیت الله مجتهدی استاد حوزه و مدرس اخلاقی بود که بسیاری از طلاب و فضلای امروز، جزو حلقه شاگردانش محسوب می‌شوند. پدرش محمدباقر از کسبه معروف و با فضیلت بوده و جدش میرزا احمد از تجار مشهور و از مؤمنین عصر خود بود. بعد از این دو، اجداد مجتهدی همگی در کسوت روحانیت و از علمأ بزرگ و از ائمه جماعات مشهور کاشان بودند. از جمله اجداد وی، ملا محمدعلی مجتهد و ملامحمد باقر مجتهد و ملا محمد کاظم مجتهد کاشانی هستند.

در بخشی دیگر از این مستند گزیده‌هایی از سخنرانی‌های رهبری درباره مرحوم مجتهدی و نیز جلسات اخلاقی این عالم برجسته به نمایش در می‌آید.

نخستین قسمت مجموعه مستند «شمیم باران» کاری از خانه مستند انقلاب اسلامی و با تهیه‌کنندگی و کارگردانی مصطفی حسن بیگی و پیروز جابری، یکشنبه 2 مهرماه ساعت 18:00 از شبکه افق پخش می‌شود. تکرار آن هم ساعت 11:00 روز بعد روی آنتن می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس