اصلاح طلبان نمایه

سایت اصلاح‌طلب انتخاب در گزارشی دیگر با متهم کردن برخی اعضای فراکسیون امید به زد و بند نوشت این فراکسیون در حال سوزاندن ریشه اعتماد مردم به جریان اصلاحات است.

به گزارش مشرق، نماینده عضو فراکسیون امید با بی‌معرفت خواندن برخی اعضای این فراکسیون گفت : فراکسیون امید اساسنامه‌ای دارد و در این میان، برخی بی‌معرفتی و به آن پشت کردند؛ طبیعی است که برای دور بعدی انتخابات مجلس، حتما باید چهارچوبی تهیه شود که همه اعضا، به اساسنامه پایبند باشند.


قاسم میرزایی نیکو در گفت‌وگو با «انتخاب» درباره نپیوستن و پشت کردن برخی نمایندگان لیست امید به فراکسیون امید، هم گفت: یکی از معضلات و مشکلات ما این است که احزاب در کشور فعال نیستند؛ احزاب اصلی و بنامی نداریم و سعی نکرده‌ایم احزاب را پروبال بدهیم. البته منظور من احزابی که یک روزنامه و ۵ عضو دارند نیست؛ بلکه منظور احزابی هستند که با مردم باشند و مردم را نمایندگی کنند.


وی با ‌اشاره به ضرورت فعالیت مجموعه اصلاح‌طلبان زیر چتر یک حزب واحد گفت: وقتی حزبی قدرتمند وجود نداشته باشد، کسی تعهد حزبی ندارد؛ بنابراین در این شرایط نمی‌توان توقع داشت که افراد به تعهدات خود پایبند بمانند.


نماینده دماوند و فیروزکوه در ادامه و درباره پیش‌بینی اخیر عارف مبنی بر عدم ائتلاف اصلاح‌طلبان در انتخابات ۹۶ گفت: فراکسیون امید اساسنامه‌ای دارد و در این میان، برخی بی‌معرفتی و به آن پشت کردند؛ طبیعی است که برای دور بعدی انتخابات مجلس، حتما باید چهارچوبی تهیه شود که همه اعضا، به اساسنامه پایبند باشند.


وی افزود: آقای عارف دنبال لیست امید پاک، یکدست و خالص است؛ هدف هم پایبندی اعضا به آن است؛ موضوعی که در حال حاضر در برخی موارد رعایت نشده و اگر می‌شد مورد مواخذه قرار نمی‌گرفتیم.


این نماینده عضو فراکسیون امید در واکنش به اظهارات سخنگوی این فراکسیون درباره اعلام لیست افرادی که با لیست امید وارد مجلس شدند ولی به فراکسیون امید پشت کردند گفت: لیست مذکور در حال تهیه است ولی جزییات آن را دوستان ما در فراکسیون می‌دانند.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا این افراد در لیست امید سال ۹۸ حضور خواهند داشت یا خیر گفت: اگر من باشم، این آقایان را در لیست نمی‌گذارم.


گفتنی است به دنبال انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی روزنامه‌های زنجیره‌ای مدعی پیروزی قاطعانه اصلاح‌طلبان با محوریت فراکسیون امید شدند ولی با گذر زمان و در بزنگاه‌ها تعداد واقعی اعضای این فراکسیون مشخص شد و معلوم گردید آن گونه که برخی مدعیان می‌گویند نیست!


دکان چهار نبش اعضای یک فراکسیون!


در این رابطه بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید در گفت‌وگو با روزنامه شرق درباره تعداد اعضای فراکسیون اظهار داشته است: «اگر همه پایبند بودند، الان بالغ بر ۱۶۰ عضو داشتیم.»


وی درباره اعضای واقعی می‌گوید: «من می‌گویم همان ۱۰۵ رأیی که در زمان ریاست آقای عارف به ثمر رسید، فراکسیون امید پس از آغاز به کار مجلس ریزش داشته و البته این طبیعی است. عده‌ای به مجلس که رسیده‌اند، تغییر جهت داده‌اند...»


پارسایی می‌افزاید: «متأسفانه گروهی فرصت‌طلبی سیاسی دارند و همین‌ ما و مردم را به‌اشتباه می‌اندازد. رقم درست که در بیاید، ما هم با مردم رودربایستی نداریم. صادقانه می‌گوییم این تعداد رأی داریم و حسب همان آرا در مجلس کار خواهیم کرد.»


وی همچنین می‌گوید « اینکه بخواهی چهارنبش باشی و جایی بروی که به نفعت باشد، درست نیست. همین چند نبش بودن لطمه زیادی به کشور وارد کرده است. اتفاقاً اصولگرای چارچوب‌دار بهتر از اصلاح‌طلبی چندنبش بوده و حرمتش بیشتر است. متأسفانه افرادی داریم که با جهت باد رأی و نظرشان تغییر می‌کند.»


شرق همچنین به چالش‌های پیش آمده برای فراکسیون امید در رابطه با جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور پرداخت و به نقل از سخنگوی این فراکسیون از تنبیه و سلب عضویت برخی اعضای فراکسیون امید خبر داد.


زد و بندی که اصلاح‌طلبان را بی‌آبرو کرد!


سایت اصلاح‌طلب انتخاب نیز در گزارشی دیگر با متهم کردن برخی اعضای فراکسیون امید به زد و بند نوشت این فراکسیون در حال سوزاندن ریشه اعتماد مردم به جریان اصلاحات است.


انتخاب در ادامه نوشت : اکنون با بالا گرفتن اعتراضات در شبکه‌های اجتماعی نسبت به عملکرد فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی، برخی اعضای این فراکسیون به تقلا افتاده‌اند تا با هزینه از رهبر جریان اصلاحات و سپر کردن او، مانع از ادامه انتقادات شوند، تذکرات و گوشزدهایی که اکثرا مبتنی بر نیاز جدی جریان اصلاحات به مقابله با رانت‌خواری و پالایش درونی است.


این انتقاد که برخی نمایندگان عضو فراکسیون امید به جای آنکه به دنبال حقوق مردم باشند پیگیر منافع شخصی خود هستند انتقادی است که عطریانفر عضو حزب کارگزاران نیز بدان‌اشاره کرده و پرداخته است.


محمد عطریانفر، عضو حزب کارگزاران در گفت‌وگویی اظهار داشت : ما به عنوان برخی از چهره‌های اصلاح‌طلب در جبهه اصلاحات، اطلاعات دقیقی از آنچه در فراکسیون امید و پارلمان می‌گذرد نداریم، این ایراد وجود دارد که بعضا شاهد بودیم برخی از نمایندگان بیش از آنکه ذهنشان متوجه مسئولیت ملی و کلان خود باشد، برخی از توقعات و مطالبات شخصی یا منطقه‌ای خود را تعقیب می‌کردند.


فاضل میبدی فعال سیاسی اصلاح‌طلب نیز در این باره می‌گوید : اگر در ۴ سال آینده ضربه‌ای بخوریم، از مجلس می‌خوریم. من شخصا معتقدم لیستی که در این دوره برای مجلس ارائه کردند، لیست عقلانی نبود و بیشتر احساساتی بود.


وی خاطرنشان کرد: متاسفانه افرادی برای حضور در لیست امید انتخاب شدند که اگر شاید سراغ برخی از اصولگرایان معتدل می‌رفتیم، بهتر بود. برخی از این آقایان، بیشتر از اینکه دنبال اصلاح‌طلبی باشند، دنبال منافع خود هستند.
صادق زیباکلام از فعالین سیاسی اصلاح‌طلب نیز نحوه عملکرد فراکسیون امید در جریان رای اعتماد به وزرای پیشنهادی انتقاد کرده و می‌گوید : این ۱۱۰ تا ۱۵۰ نماینده‌ای که به عنوان فراکسیون امید و نزدیک به اصلاح‌طلبان در مجلس دهم جمع شده‌اند، ظرف این دو سال گذشته به هیچ وجه کارنامه خوبی بجا نگذاشتند، البته به جز چند نفر انگشت‌شمار.


توان دفاع از حقوق مردم نیست!


از سوی دیگر روزنامه زنجیره‌ای آرمان نیز در گزارشی با ‌اشاره به تحولاتی که انتقادات به فراکسیون امید را تشدید کرد نوشت «عملکرد ضعیف فراکسیون امید و عدم تعامل آنها با سایر فراکسیون‌ها برای رای اعتماد به وزیر اصلاح‌طلب و عدم رای به وزرایی که از مطالبات اصلاح‌طلبانه مردم فاصله دارند و همچنین افزایش رای اعتماد وزرای اصلاح‌طلب باعث نگرانی نسبت به کابینه روحانی از سوی جریان اصلاحات و بدنه اجتماعی این جریان شد»


در بخش دیگری از این گزارش آمده بود «[عملکرد ضعیف فراکسیون امید ] این ابهام را در میان حامیان اصلاحات به وجود آورد که آیا فراکسیونی که با حمایت حداکثری بدنه اجتماعی اصلاحات در انتخابات مجلس شورای اسلامی ۹۴ به مجلس ورود پیدا کرد، توان تحقق سایر مطالبات جامعه را دارد و در آینده این فراکسیون چگونه می‌خواهد از حقوق حامیان خود به عنوان وکلای ملت در سراسر کشور دفاع کند؟ »


نمایندگان بدعهد فراکسیون امید را معرفی کنید!


به دنبال بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی رئیس‌جمهور در مجلس شورای اسلامی و رای نیاوردن بی‌طرف اعتراضات به فراکسیون امید گسترش یافت تا آنجایی که برخی از تنبیه نمایندگان عضو این فراکسیون سخن گفتند.


روزنامه زنجیره‌ای شرق نیز در شماره ۵ شهریور سال جاری خود به نقل از محسن میردامادی از فعالین سیاسی مدعی اصلاحات و عضو حزب منحله مشارکت از نمایندگان خواست بدعهدی نکنند.


به گزارش شرق «محسن میردامادی معتقد است اگر انتخابات حزبی باشد، دیگر این اتفاق نمی‌افتد که یکی با فهرست حزب یا جریانی رأی بیاورد و فردا بگوید من وامدار هیچ‌کس نیستم!


شرق در گزارش دیگری می‌نویسد : «عهدشکنی برخی‌ از اعضا در فراکسیون امید و عملکرد خلاف اساسنامه داخلی فراکسیون این روزها نقدهای درون‌فراکسیونی را به دنبال داشته، از بهرام پارسایی که خواهان معرفی خاطیان و تنبیه آنها شده تا غلام‌رضا حیدری که به نقد فهرست امید پرداخته است. حالا فاطمه سعیدی و عبدالرضا هاشمزائی دو عضو دیگر فراکسیون امید...به صراحت از خواسته‌شان برای معرفی و خروج بی‌تعهدها از فراکسیون خبر داده‌اند.»


در این رابطه آفتاب یزد نیز در گزارشی نوشت: در پارت اختصاص‌یافته به اصلاح‌طلبان در بهارستان، قرار است پالایشی انجام شود. آنها که هم‌پیاله اصلاح‌طلبان می‌شدند، اما با اصولگرایان پیمان می‌بستند، تصفیه شوند و در عوض کسانی جایگزین گردند که به نام اصلاح‌طلبی، اما به کام اصولگرایی به فعالیت نپرداخته‌اند که البته بنا به گفته علیرضا رحیمی این پالایش انجام خواهد شد.


از لیست رانتی انتظار بیشتری نمی‌رود!


آبان ماه سال گذشته روزنامه زنجیره‌ای آرمان در گزارشی به انتشار خبر بسته شدن پولی لیست امید برای مجلس دهم از سوی الهه کولایی یکی از فعالین اصلاح‌طلب پرداخته و نوشت : « ورود با رانت و پول به لیست امید؛ این خبر توسط الهه کولایی فعال سیاسی اصلاح‌طلب اعلام شد؛ خبری که اگر در برخی کشورها منتشر می‌شد، پس از انتشار آن بلافاصله موجی از استعفا از فعالیت سیاسی و عذرخواهی را با خود به همراه داشت، اما اکنون در عرصه سیاسی ایران خبری از این دست نیست. جالب آنکه یکی از تصمیم‌گیران درباره لیست امید در تهران این خبر را اعلام کرده است.»


طبیعی است افرادی که با پرداخت پول وارد یک لیست شده و از گذر آن نماینده مجلس شده‌اند با پرداخت پول بیشتر می‌توانند خط و خطوط را عوض کرده و جهت دیگری به تمایلات سیاسی خود بدهند و کسانی که این گونه لیست خود را برای حضور در انتخابات بسته‌اند نباید گلایه‌ای از تبعات آن داشته باشند!

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس