هیلاری کلینتون

وزیر خارجه پیشین آمریکا می‌گوید اگر دخالت‌های بیشتری از سوی روسیه آشکار شود، ممکن است مشروعیت انتخابات را زیرسئوال ببرد.

 به گزارش مشرق، هیلاری کلینتون، نامزد شکست خورده دموکرات‌ها در انتخابات سال گذشته ریاست جمهوری آمریکا در گفت‌وگو با ان‌پی‌آر گفت اگر دخالت های بیشتری از سوی روسیه در انتخابات این کشور آشکار شود، گزینه زیر سئوال بردن مشروعیت انتخابات سال گذشته را رد نمی‌کند.

کلینتون در برابر این پرسش که «اگر متوجه بشویم که روس‌ها بیش از آنچه که هم‌اکنون می‌دانیم در انتخابات دخالت کرده‌اند، باز هم به طور کامل گزینه زیرسئوال بردن مشروعیت انتخابات را رد می‌کنید؟» گفت: «نه، من این گزینه را رد نمی‌کنم».

با این حال، این نامزد شکست خورده دموکرات‌ها گفت که در حال حاظر راهی برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات وجود ندارد.

کلینتون با اشاره به ماجرای ابطال انتخابات ریاست جمهوری کنیا از سوی دیوان عالی کشور، گفت که چنین گزینه‌ای در آمریکا وجود ندارد؛ «ما سازوکاری برای این کار نداریم. آنچه در کنیا رخ داد این بود که دیوان عالی گفت که مشکلات و مشکلات بدون پاسخ بسیاری وجود دارد و نتایج را رد کرده و دستور برگزاری دوباره آن را داد. ما چنین امکانی در کشورمان نداریم. و معمولا به آن نیازی نداریم».

کلینتون همچنین در توصیف ترامپ، وی را «یک خطر آشکار و حاضر برای کشور و جهان» توصیف کرد.

وی پیشتر در کتابش، شکست در انتخابات را نتیجه برخی از عوامل همچون هکرهای روسی، اتهامات وارده شده از سوی رئیس پیشین اف‌بی‌آی و جنسیت‌اش عنوان کرده بود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس