کد خبر 776239
تاریخ انتشار: ۲۸ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۸
روحانی

روحانی در دیدار رئیس‌جمهور اتریش گفت: اتحادیه اروپا تلاش خود در جهت اجرای برجام را افزایش دهد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهور عصر دوشنبه در نیویورک و در دیدار رئیس‌جمهور اتریش، گفت: در دوره پسابرجام، فرصت و فضای مناسبی برای تحکیم هر چه بیشتر روابط با همه کشورهای اروپایی بوجود آمده و با توجه به ظرفیت‌های گسترده‌ای که دو کشور  در عرصه‌های مختلف بویژه از لحاظ سرمایه‌گذاری، تجارت، علمی و فناوری‌های نو دارند ، باید سطح همکاری‌ها را به نفع دو ملت بیش از پیش ارتقاء بخشید.

وی اظهارداشت:  هر حرکت اقتصادی نیازمند محیط مناسب است و در طول سالهای گذشته هیچ کشور و شرکتی که با ایران کار و یا در کشورمان سرمایه گذاری کرده، پشیمان نیست.

رئیس‌جمهور افزود:  فرصت‌های فراوان سرمایه گذاری در ایران از جمله در حوزه انرژی، راه و راه آهن، بانک و بیمه، گردشگری، تحقیقات و فناوری وجود دارد که اتریش نیز می‌تواند از این فرصت‌ها بهره بگیرد.

روحانی به نقش برجام در توسعه همکاری‌های مشترک اشاره و تصریح کرد: اجرای کامل توافق برجام به نفع اتحادیه اروپا و منطقه است؛ لذا ضرورت دارد اتحادیه اروپا تلاش‌ها و نقش‌آفرینی خود را در این زمینه  همسو با منافع خود و شرکتهای اروپایی، افزایش دهد.

وی به موضوعات منطقه‌ای و از جمله مبارزه ملت‌های منطقه با تروریسم اشاره کرد و گفت: ایران در مبارزه با تروریسم و به درخواست دولت‌های عراق و سوریه پاسخ مثبت داده است و تا موفقیت نهایی، به مبارزه خود ادامه می‌دهد.

رئیس‌جمهور هرگونه تغییر در مرزهای جغرافیایی کشورهای منطقه را خطرناک خواند و گفت: نگرانی جدید، طرح همه پرسی استقلال اقلیم کردستان عراق است که می‌تواند یک تنش و درگیری جدید و بسیار خطرناک ایجاد کند.

"آلکساندر فان در بلن" رئیس جمهور اتریش نیز در این دیدار خواهان گسترش و تعمیق همکاری‌های تهران و وین در همه عرصه‌ها شد و گفت: ما علاقه مند به روابط خوب و سرمایه گذاری مستقیم در ایران هستیم.

وی به آمارهای امیدوار کننده در ارتباط با اقتصاد ایران در عرصه جهانی اشاره کرد و افزود: این آمارها بسیار امیدوارکننده است و شرکتهای اروپایی و اتریشی را بیش از پیش برای مشارکت در بازار ایران تشویق می‌کند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس