روحانی مادورو

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا گفت: تردیدی نداریم که شیوه‌های جدید دولت آمریکا برای بلندمدت نمی‌تواند تداوم یابد.

به گزارش مشرق، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس‌جمهوری اسلامی ایران امروز یکشنبه در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا که در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عرصه علم و فناوری، در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد؛ وحدت و توسعه همکاری میان کشورهای مستقل را مهم خواند و با اشاره به تلاش های آمریکا برای تفرقه‌افکنی و مداخله در امور داخلی کشورها گفت: تردیدی نداریم که شیوه‌های جدید دولت آمریکا برای بلندمدت نمی‌تواند تداوم یابد.

وی به موضوع معضل تروریسم در عرصه جهانی اشاره کرد و گفت: خوشبختانه کشورهای در حال مبارزه با تروریسم در منطقه، دستاوردهای ارزنده‌ای داشته‌اند به طوری که اکنون شرایط برای تروریست‌ها در عراق و سوریه بسیار وخیم است و با شکست تروریست‌ها در منطقه نیز زمینه دخالت‌های خارجی محدودخواهد شد.

رئیس‌جمهور در دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا، تداوم رایزنی میان کشورهای صادرکننده نفت را ضروری خواند و اظهارداشت: تلاش‌های اعضای اوپک و غیراوپک و به ویژه ونزوئلا برای کاهش تولید و پایداری و تعادل بهای نفت دستاوردهای مثبتی داشته که تداوم این تلاش‌ها ضروری است.

 روحانی روابط ایران و ونزوئلا را نیز روابطی رو به توسعه خواند و اظهار داشت: تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی دو کشور، گامی مهم در جهت تقویت همکاری‌های مشترک است.

"نیکلاس مادورو" رئیس‌جمهور ونزوئلا نیز در این دیدار خواهان توسعه و تعمیق بیش از پیش روابط تهران و کاراکاس شد و گفت: تشکیل کمیسیون مشترک زمینه مناسبی را برای بررسی فرصت‌های جدید در تقویت همکاری‌های ایران و ونزوئلا ایجاد خواهد کرد.

رئیس‌جمهور ونزوئلا همچنین به موضوع رایزنی‌ها برای ثبات بازار نفت اشاره کرد و افزود: ما در تلاش هستیم تا برای رساندن بهای نفت به رقمی مناسب، نشستی را تا پایان سال جاری میلادی با حضور سران کشورهای عضو اوپک و غیراوپک برگزار کنیم.

وی با تشریح فشارها و هجمه‌های آمریکا به کشورش اظهار داشت: مردم ونزوئلا به ویژه در شش ماه اخیر، شاهد هجمه‌ها و دخالت‌های آمریکا بودند، اما ما با حفظ وحدت خود در برابر این فشارها ایستادگی خواهیم کرد.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • احمدرضا IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    2 1
    دیدار رئیس‌جمهور ونزوئلا با رئیس جمهور روحانی در حاشیه نشست سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در عرصه علم و فناوری، در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد؟؟؟؟؟ مادورو وکشورهای اسلامی؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
  • IR ۱۱:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    0 0
    مگه ونزویلا کشور مسلمان است که در کنفرانس سران کشورهای اسلامی شرکت کرده؟ البته که کشور و رئیس جمهرو درسیت داره و مرد خوبی است
    • IR ۰۹:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      0 0
      مشرق، سانسور میکنی، اقلا بدون غلط املایی سانسور کن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس