وزیر ورزش اسپانیا

وزیر ورزش، فرهنگ و آموزش اسپانیا در واکنش به شایعه حضور بارسلونا در لالیگا پس از استقلال کاتالونیا گفت: بارسا در صورت استقلال کاتالونیا جایی در لالیگا ندارد.

سرویس ورزش مشرق اینیگو مندس دویگو وزیر ورزش، فرهنگ و آموزش اسپانیا در کنفرانس خبری که از هفته‌ها پیش بسیاری منتظر برگزار شدن آن بودند حاضر شد و به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

بخش اعظمی از سوالات درباره فساد مالی در فدراسیون فوتبال اسپانیا و ماجرای بازداشت ریاست فدراسیون فوتبال و یک فساد زنجیره ای در این کشور بود و البته وزیر طبق پیش بینی قبلی چندان با شجاعت و صراحت در این خصوص پاسخگو نبود و از خبرنگاران خواست تا صبور باشند و اجازه بدهند متهم ردیف اول به حکم دادگاه از ایستادن بر سر دو راهی مجرم بودن یا بیگناه بودن خارج شود تا پس از آن بهتر بشود در این خصوص تصمیم گرفت و اظهار نظر کرد.

اما پاسخ درباره کاتالونیا و ماجرای رفراندوم دردسرساز و مهم ماه اکتبر چیزی نبود که وزیر ورزش اسپانیا بتواند درباره آن کلی گویی کند و با لبخند همیشگی خود خبرنگاران اسپانیایی را آزار بدهد.

سوال مشترک همه خبرنگاران به خصوص دو طرف مادریدی و کاتالونیایی این بود که آیا در صورت جدایی احتمالی ایالت کاتالونیا از کشور اسپانیا، بارسلونا می تواند در لالیگا بازی کند یا خیر و البته پاسخ وزیر در این خصوص به نظر از قبل طراحی شده و آماده می آمد.

اینیگو مندس دویگو در این باره گفت: بدون تردید و به حکم پادشاه، بارسا در صورت استقلال کاتالونیا جایی در لالیگا ندارد.

وی ادامه داد: سیاستمداران کاتالونیا مدام از این حرف می زنند که اسپانیا بدون کاتالونیا فلج می شود، بسیار خوب، پس اجازه بدهند تا بارسلونا هم از لالیگا خرج شود تا مشاهده کنیم کدام طرف فلج می شود. لالیگا یا بارسلونا؟

وی افزود: بارسلونا یکی از بزرگترین تیم های باشگاهی در جهان است، مشخص است که لالیگا به بارسلونا نیاز دارد، اما همان طور که هیچ بازیکنی از تیمش بزرگ تر نیست هیچ تیمی هم از لیگش بزرگتر نخواهد بود.

رفراندوم کاتالونیا البته از دید مادرید، غیر قانونی است، علی‌رغم مخالفت جدی دولت مادرید که این رفراندوم را در دادگاه قانون اساسی به چالش کشیده، دولت کاتالونیا قصد دارد تا این رفراندوم برای استقلال این منطقه ثروتمند واقع در شمال شرق اسپانیا را در تاریخ اول اکتبر (۹ مهر) برگزار کند.

دادستان‌های اسپانیا روز چهارشنبه بیش از ۷۰۰ شهردار را که گفته می‌شود اجازه داده‌اند تا حوزه‌های شهری‌شان برای رای گیری استفاده شود احضار کردند تا از آنها بازجویی کنند.

بر اساس دستور صادر شده اگر این شهرداران به این دستور پاسخ ندهند پلیس باید آنها را بازداشت کند. این در حالی است که پلیس اسپانیا در چند روز اخیر به چندین دفتر روزنامه و دفتر چاپ برای مصادره برگه‌های رای، صندوق‌های رای و بروشورهایی که برای این رفراندوم استفاده می‌شود حمله کرده‌اند. در همین حال ماریانو راخوی، نخست وزیر اسپانیا روز شنبه ضمن اینکه خواستار بازگشت به رویکرد عقلانی و قانونی شد، وعده داد که این رفراندوم را مسدود خواهد کرد.

وزیر ورزش اسپانیا در ادامه کنفرانس خبری خود در پاسخ به این سوال اسپورت کاتالونیا که چرا هواداران بارسلونا حق ندارند در نیوکمپ پرچم کاتالونیا در دست داشته باشند گفت: شما با سوال شیطنت آمیز خود نمی توانی مرا به دام بیندازی؟ کدام هواداران؟ هوادارانی که خودشان از خانه پرچم بیاورند یا هوادارانی که هنگام ورود به نیوکمپ از کارکنان خود باشگاه بارسلونا پرچم می گیرند؟ هوادارانی که پس از توصیه بلندگوی استادیوم شروع به فحاشی علیه دولت اسپانیا می کنند؟ ما مخالف شادی نیستیم اما هواداران بارسلونا به سرود ملی اسپانیا توهین می کنند. این موضوع باعث می شود دولت جدی برخورد کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
    2 8
    استقلال کاتالونیا و حذف بارسلونا از لالیگا بیشتر از اینکه به ضرر بارسا باشه به ضرر خود اسپانیا خواهد بود.
    • IR ۱۴:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      3 0
      چرا اونوقت؟؟؟ بارسا نابود میشه.
    • IR ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۹
      4 0
      بیشتر از آن به ضرر بارسا است چون لیگی نخواهد داشت و بردن یک شهر و تاریخ آن به باد خواهد رفت. اما رئال حداقل در لیگ با اتلتیکو و لیگ قهرمانان خواهد بود.
  • عبدالله IR ۰۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۳
    1 0
    به ضرر هر دوطرفه ولی بارسا خیلی خیلی بیشتر متضرر میشه.اصلا نابود میشه،رفتن به یک لیگ دیگه مضحکه،استقلال طلبا دارن باعث نابودی تیم بارسا میشن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس