فضل‌الله باقرزاده

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: جزء 4 تیم برتر شمشیربازی دنیا هستیم، اما سالن برگزاری مسابقات‌مان اجاره‌ای است.

به گزارش مشرق، فضل‌الله باقرزاده در خصوص برگزاری مسابقات جام جهانی شمشیربازی در تهران، اظهار داشت: خوشبختانه امسال با توجه به میزبانی‌های خوب ما در گذشته و همچنین درخشش سابریست‌های ما در مسابقات جهانی المپیک، کشورهای زیادی برای حضور در این مسابقه اعلام آمادگی کرده و به تهران آمدند. تیم‌هایی که در سال‌های گذشته آمدند از میزبانی و میهمان‌نوازی ایرانی‌ها راضی بودند. سطح مسابقات جام جهانی تهران هر دوره بالاتر می‌رود و شاهد حضور قدرت‌های برتر دنیا هستیم. تارنتینو که سابقه چند دوره قهرمانی در المپیک دارد با تیم ملی ایتالیا به تهران آمده و این نشان می‌دهد مسابقاتی که ما برگزار می‌کنیم اهمیت زیادی برای آنها دارد.

وی ادامه داد: مربی ایتالیا وقتی با او صحبت کردیم گفت شمشیربازی ایران با روندی که در پیش دارد می‌تواند در المپیک 2020 توکیو مدال بگیرد.این اظهار نظر یک قهرمان المپیک است. ما در چند سال اخیر هر زمان که با ایتالیا بازی کردیم شکست‌شان دادیم. 

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: نباید فراموش کنیم که کشورهایی مانند آلمان، ایتالیا، گرجستان،‌بلاروس و کویت که شمشیربازانی در 10 نفر برتر جهان دارند به تهران آمدند. عملکرد خوب ملی‌پوشان بزرگسال ما در جهان باعث شده اسلحه سابر ما یکی از قدرت‌های برتر دنیا باشد و همین موضوع باعث استقبال تیم ها برای حضور در کشورمان می‌شوند. ما هم علاوه بر اینکه مسابقات ورزشی را برگزار می‌کنیم اماکن دیدنی کشورمان را هم به آنها نشان می‌دهیم که جنبه توریستی کار را هم در نظر دارند. روز جمعه بازیکنان مجارستان نقاط دیدنی تهران را مشاهده کردند و آنطور که می‌گفتند واقعا لذت بردند. با توجه استقبالی هم که از ناظران جهانی می‌کنیم، آنها برای آمدن به ایران سر و دست می‌شکنند و با هم دعوا دارند!

باقرزاده عنوان کرد: برگزاری این مسابقات در تهران یک فرصت ایده‌ال برای ما است که جوانان و نوجوانان خود را در معرض رقابت با نفرات برتر جهان قرار دهیم. در حال حاضر 8 بازیکن نوجوان ما مسابقه می‌دهند که این می‌تواند در آینده به آنها کمک زیادی کند. با این میزبانی‌ها مسئولین هم توجه‌شان به ما بیشتر می‌شود و شخص سلطانی‌فر بسیار پیگیر نتایج شمشیربازی است.

وی گفت: با وجوئد اینکه جزء 4 تیم برتر دنیا هستیم،‌اما برای میزبانی مشکلات زیادی داریم. سالنی در اختیارمان نیست و همین سالن افراسیابی که مسابقات برگزار می‌شود، اجاره‌ای است. شما ببینید اگر یک سالن استاندارد و اختصاصی در اختیارمان باشد چه اتفاقات بزرگی خواهد افتاد.

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه چرا مسابقات شمشیربازی در بازی‌های داخل سالن برگزار نمی‌شود، گفت: به هر حال هر کشوری که میزبان می‌شود در رشته‌هایی که نمی‌تواند مدال کسب کند مسابقات را برگزار نمی‌کند. در کشورهای اسلامی هم مسابقات شمشیربازی را آذربایجانی‌ها برگزار نکرد چون سطح‌شان پایین است. مسلما اگر در این دو رویداد شمشیربازی برگزار می‌شد ما قطعا به مقام قهرمانی می‌رسیدیم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس