شمشیربازی

شمشیربازی ایران بعد از ۲۰ سال دومین حضور خود را در مسابقات یونیورسیاد دانشجویان جهان تجربه می‌کند.

به گزارش مشرق، تیم شمشیربازی اسلحه سابر ایران با چهار ورزشکار برای دومین بار در رقابت‌های یونیورسیاد دانشجویان جهان شرکت می‌کند.

نتایج درخشان سابریست‌های ایران در مسابقات مختلف بین المللی موجب شد، انتظار ۲۰ ساله شمشیربازان برای حضور در یونیورسیاد دانشجویان جهان به پایان برسد و حالا تیم چهار نفره سابر ایران قرار است در این مسابقات شرکت کند.

شمشیربازان زیر ۲۷ سال مجوز حضور در مسابقات یونیورسیاد را دارند و به جز مجتبی عابدینی که از لحاظ سنی نمی‌توانست در این رقابت‌ها به میدان برود، علی پاکدامن، محمد فتوحی، محمد رهبری و فرزاد باهر ارسباران از ملی پوشان مطرح ایران هستند که با سرمربیگری پیمان فخری مجوز حضور در این مسابقات را با حضور در پیکار‌ها انتخابی کسب کرده اند.

نخستین حضور شمشیربازان دانشجو در مسابقات یونیورسیاد، به سال ۱۹۹۷ سیسیل ایتالیا باز می‌گردد که در این رقابت‌ها پیمان فخری و عباس شیخ الاسلام در اسلحه سابر و محمد میرمحمدی و البرز حیدری در اسلحه فلوره شرکت داشتند.

مسابقات یونیورسیاد از ۲۸ مرداد تا هشتم شهریور برگزار می‌شود و سابریست‌های ایران ۲۴ مرداد عازم چین تایپه محل برگزاری مسابقات خواهند شد تا از ۲۹ مرداد در این رقابت‌ها به میدان بروند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس