کد خبر 775729
تاریخ انتشار: ۲۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۸
پیمان فخری

سرمربی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان ایران می‌گوید دنیا قدرت شمشیربازی ایران را باور کرده‌اند اما این اتفاق هنوز در داخل و برای مسئولان ورزشی ما نیفتاده است.

به گزارش مشرق، پیمان فخری درباره رقابت‌های شمشیربازی جام جهانی جوانان اظهار کرد: مسابقه‌ها نسبت به سال‌های گذشته از نظر کمی و کیفی فوق‌العاده خوب بود و شمشیربازان فوق‌العاده خوبی شرکت کرده‌ بودند. قهرمانی ایران در بخش تیمی قدرت شمشیربازی ما را بار دیگر به رخ دنیا کشید.

وی افزود: ما تیم‌های بزرگ را شکست دادیم. ما توانستیم آلمان را شکست دهیم که رنک ۳ دنیاست. بلاروس ایتالیا را که رنک یک دنیاست شکست داد و ما توانستیم بلاروس را شکست دهیم.

فخری تاکید کرد: با توجه به بضاعتی که ما داشتیم شمشیربازان ما دیدارهای تدارکاتی زیادی نداشتند ولی نفراتی که ما شکست دادیم در بیشتر از ۱۰ مسابقه در سال شرکت می‌کنند.

او گفت: امروز صبح به ملی‌پوشانم گفتم که کلاس شمشیربازی ایران را نشان دهید. اجازه دهید همه بدانند که شمشیربازی ایران یک جریانی است که هم بزرگسالان آن خوب است و هم جوانان.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان تاکید کرد: قهرمانی ما در این رقابت‌ها ایجاد پشتوانه برای تیم ملی شمشیربازی است که پیش از این قول آن را داده بودیم. مطمئن باشید نیما زاهدی قهرمان بزرگی خواهد شد. او شمشیرباز نابی است که ورزشکاران بلاروس را نبود کرد.

فخری درباره عدم حضور مسئولان وزارت ورزش در سالن برگزاری این رقابت‌ها با وجود اینکه از آنها دعوت شده بود عنوان کرد: احساس می‌کنم هنوز شمشیربازی جزو رشته‌های ورزشی محسوب نمی‌شود و از این بابت متاسفم. ۱۵ کشور دنیا به ایران آمده‌اند و با اندک امکاناتی که داریم چنین مسابقه‌های آبرومندی را برگزار کردیم. امیدوارم هرچه زودتر ما هم به چرخه رشته‌های ورزشی وارد شویم.

او بیان کرد: ما تیم رنک ۴ دنیا هستیم و هنوز سالن اجاره می‌کنیم. اگر کشورهای دیگر این وضعیت ما را بدانند فکر می‌کنم این موضوع را باور نکنند.

سرمربی تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان با اشاره به حضور شمشیربازان بزرگ دنیا در ایران تصریح کرد: دلیل حضور این شمشیربازان کیفیت بالای سابر ایران است. یک زمان این ورزشکاران باعث ارتقای ما می‌شدند ولی در حال حاضر ما به درد آن‌ها می‌خوریم. زمانی ما به ایتالیا می‌رفتیم که با ورزشکاران ایتالیایی بازی کنیم که باعث بهتر شدن کیفیت ما شود اما در حال حاضر آن‌ها با ما بازی می‌کنند که این اتفاق برای آن‌ها بیفتد. یعنی کیفیت شمشیربازی ایران را آن‌ها باور کرده‌ند ولی در داخل این اتفاق نیفتاده است.

فخری درباره برنامه‌های آینده تیم ملی جوانان و نوجوانان اظهار کرد: مطمئناً برنامه‌های خوبی برای‌شان پیش‌بینی می‌کنیم تا قهرمانی آسیا که در اسفندماه برگزار می‌شود آن‌ها را رها نخواهیم کرد. آن‌ها با عملکردی که در این مسابقه‌ها داشتند حق‌شان است که هر کاری از دست‌مان برمی‌آید برایشان انجام دهیم.

او در پایان درباره مسابقه‌های آینده تیم ملی شمشیربازی بزرگسالان نیز توضیح داد: در آبان مسابقه‌های جام جهانی را داریم که در الجزایر برگزار می‌شود.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • US ۰۸:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    8 0
    30و خورده ای سال هست که تو ایران چیزهای عجیبی پیش میاد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس