کد خبر 774902
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶
قیمت گوشت

ستاد تنظیم بازار با توجه به نزدیک بودن محرم، اقداماتی به منظور کاهش تعرفه و تخصیص ارز مبادله‌ای برای واردات گوشت گرم گوساله مدنظر قرار داده و در حال پیگیری است.

به گزارش مشرق، در جلسه اخیر ستاد تنظیم بازار تصمیمات مهمی درباره تعیین ارز واردات خوراک دام تنظیم بازار گوشت قرمز و مرغ و اختصاص ارز وارداتی به گوشت قرمز گرفته شد. در چکیده‌ای از مباحث مطرح شده جلسه ستاد تنظیم بازار آمده است:

"با توجه به اقدامات انجام شده در واردات گوشت و تک نرخی شدن گوشت بسته‌بندی، گوشت گوسفند نسبت به هفته قبل یک درصد و نسبت به ماه گذشته یک و هفت دهم درصد کاهش داشته است. گوشت گوساله نیز 1.5 درصد نسبت به هفته قبل و 2.2 درصد نسبت به ماه قبل کاهش نشان می‌دهد.

با توجه به اینکه ایام ذیحجه و در پیش بودن ماه محرم احتمال افزایش قیمت گوشت قرمز وجود دارد که باید مورد توجه قرار گیرد. به همین دلیل اقداماتی به منظور کاهش تعرفه و تخصیص ارز مبادله‌ای برای واردات گوشت گرم گوساله مدنظر قرار گرفته و در حال پیگیری است."

در ادامه موضوعات مطرح شده در این جلسه آمده است قیمت گوشت مرغ کماکان بالاتر از قیمت مصوب است. چالش موجود در عرضه گوشت مرغ و نوسان قیمت آن عمدتا به دلیل فصل گرما و قیمت جوجه یک روزه عنوان شد. در این خصوص اقداماتی به منظور مدیریت بازار جوجه یکروزه توسط وزارت جهاد کشاورزی در حال انجام است. که منجر به کاهش قیمت جوجه یک روزه و در نتیجه کاهش قیمت گوشت مرغ خواهد شد.

قیمت ذرت در هفته‌های اخیر روندی افزایشی داشته که با عرضه این محصول توسط شرکت پشیتیانی امور قیمت آن کنترل شد.با توجه به اعلام سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر احتمال تغییر نرخ ارز تخصیصی برای واردات کنجاله سویا قیمت کالای مذکور افزایش داشته است.

بنابراین گزارش در بخشی دیگر از صورتجلسه اخیر ستاد کارگروه تنظیم بازار درباره تصیممات متخذه آمده است با عنایت به تاکیدات جلسات قبل کارگروه تنظیم بازار موظف گردید وزارت جهاد کشاورزی ظرف مدت یک هفته نسبت به تعیین قیمت دام زنده اقدام و نتیجه را به کارگروه اعلام نماید.

هرگونه تغییر در تعرفه‌های نرخ ارز تخصیصی برای واردات کالا و یا اعمال سیاستهای غیرتعرفه‌ای در خصوص کنجاله سویا و سایر کالاهای اساسی استراتژی با هماهنگی کامل وزارت جهاد کشاوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت و ابلاغیه کارگروه تنظیم باراز انجام گردد. ضمنا سازمان توسعه تجارت از تغییر نرخ ارز کنجاله از مبادله‌ای به ارز متقاضی خودداری نماید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس