کد خبر 774743
تاریخ انتشار: ۲۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۵:۳۰
جغد ژاپنی

شرکت ژاپنی ASPARK بر آن شده تا نام ابرخودروی الکتریکی خود را که مدعی سریعترین پیشرانه الکتریکی شتاب دهنده دنیاست، Aspark Owl (Owl به معنای جغد) نام گذاری نماید.

به گزارش مشرق، در کشور ژاپن بر خلاف ایران جغد نماد سعادت و خوشبختی است؛ شرکت ژاپنی ASPARK بر آن شده تا نام ابرخودروی الکتریکی خود را که مدعی سریعترین پیشرانه الکتریکی شتاب دهنده دنیاست، Aspark Owl (Owl به معنای جغد) نام گذاری نماید.

ماسامیشی یوشیدا کارآفرین مشهور ژاپنی در حوزه علوم و فناوری با همکاری شرکت تولیدکننده تجهیزات اتومبیل‌های مسابقه‌ای و دریفت IKEYA FORMULA، این ابرخودروی ۱۰۰۰ اسبی را برای جدال با Rimac ابرخودروی الکتریکی کرواسیایی که در حال جاضر با شتاب ۰ تا صد ۲.۵ ثانیه حائز مقام اول پرشتاب‌ترین خودرو بوده، به مصاف فرستاده است.

جغد ۲ میلیون دلاری ژاپنی طبق ویدیویی که سازندگان آن چندی پیش در اینترنت منتشر کرده‌اند، از دو پیشرانه الکتریکی نصب شده در پشت سر راننده و یک سیستم چهارچرخ محرک به همراه سیستم دیفرانسیل هوشمند و شاسی سبک و مقاوم فیبر کربن بهره برده اما هنوز مشخصات دقیق پیشرانه آن منتشر نشده است و تنها به نمایش این خودرو در نمایشگاه خودروی فرانکفورت بسنده شده است.

نمایشگاه خودروی فرانکفورت آلمان از سال ۱۸۹۷ و به مدت بیش از ۱۲۰ سال قدمت دارد و نماد پیشرفت فناوری در قاره سبز محسوب می‌شود. امسال بسیاری از شرکت‌های خودروسازی دنیا با خودران‌ها و هیبریدی‌ها پا به این نمایشگاه گذاشته‌اند.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس