خودروهای تشریفاتی

شرکت تویوتای ژاپن نسل سوم ازخودروی تشریفاتی ویژه سیاست‌مداران خود راکه نام Century "قرن" بر پیشانی دارد توسعه داده ودر انتظار رونمایی آن درنمایشگاه خودروی توکیوکه بیست روز دیگربرگزار می‌شود، قراردارد.

به گزارش مشرق، شرکت تویوتای ژاپن نسل سوم از خودروی تشریفاتی ویژه سیاست‌مداران خود را که نام Century "قرن" بر پیشانی دارد توسعه داده و در انتظار رونمایی آن در نمایشگاه خودروی توکیو که بیست روز دیگر برگزار می‌شود، قرار دارد.

تویوتا Century از دیرباز همواره گل سرسبد و پرچمدار دستاوردهای این خودروساز هوشمند ژاپنی محسوب می‌شود و نخستین نسل از این خودرو در سال ۱۹۶۷ میلادی رونمایی گردیده است.

اکنون تنها چند روز به آغاز نمایشگاه خودروی توکیو در ۲۵ اکتبر باقی مانده و خودروسازی تویوتا نوید معرفی خودرویی را داده که مانند پیشینیان خود تنها راه‌های کشور ژاپن در می‌نوردد.

به نظر می‌رسد که اندیشه سبز تویوتا بر جهان سیاست نیز سایه افکنده، چرا که دیگر خبری از پیشرانه ۱۲ سیلندر نیست! این خودرو از یک پیشرانه ۸ سیلندر ۵ لیتری با آرایش V با نشان ۲UR-FSE نیرو می‌گیرد که مشابه پیشرانه مورد استفاده در لکسوس LS۶۰۰h است و از فناوری دوگانه "هیبرید" نیز بهره‌مند است. توان تولیدی این خودرو ۳۹۴ اسب‌بخار و گشتاور آن ۵۲۰ نیوتن‌متر است.

طراحی این خودرو بر اساس کالبد پیشین تکوین یافته اما مهندسان ژاپنی به ابعاد این خودرو و فضای سوار و پیاده شدن سرنشینان افزوده‌اند تا سیاست‌مداران و خانواده سلطنتی ژاپن آسوده باشند.

خودروسازی تویوتا با توسعه فناوری تایرهای جدید به داشتن یک سواری نرم و ابریشمی برای سرنشینان این خودرو تعهد داده است. همچنین صندلی‌های پهن با داشتن جای پایی بزرگ از جنس ۱۰۰ درصدی پشم ساخته شده که از چرم گران‌تر بوده و موجب رضایت آن‌ها خواهد شد.

همچنین نمایشگر با توانایی دستیابی به صدا، تصویر، وضعیت آب و هوا به همراه ۲۰ بلندگوی با کیفیت در اختیار سرنشینان خواهد بود.

منبع: جام جم آنلاین

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۷/۱۵
    2 0
    از بیرون شبیه رولز رویس و کادیلاک هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس