کد خبر 774583
تاریخ انتشار: ۲۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۲
محسن رضایی

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کانال تلگرامش نوشت: پرسش اساسی این است که چطور موشک‌هایی با این برد و دقت ساخته‌ایم ولی خودروسازی ما پس از شصت سال اینگونه عقب ایستاده است؟

به گزارش مشرق، محسن رضایی دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام در کانال تلگرامش نوشت: ملت ما در برابر هر حادثه‌ای دو دستاورد داشته است، نخست این که آن حادثه را مهار کرده و دیگر آن که تهدید ناشی از آن حادثه را به یک توانمندی تثبیت شده تبدیل کرده است تا دشمن دیگر نتواند از روزنه قبلی وارد شود.

مهمترین نکته، اجازه ندادن به پیدایش تردیدها است. ایجاد تردید در راه ملت ایران به فقر و نابرابری اقتصادی می‌انجامد. پرسش اساسی این است که چطور موشک‌هایی با این برد و دقت ساخته‌ایم ولی خودروسازی ما پس از شصت سال این گونه عقب ایستاده است؟

مساجد همچنان می‌توانند کانون‌های آفرینش عزت نفس، اعتماد به نفس، خودباوری و زدودن تردیدها باشند. علاوه بر این مساجد باید کانون هم‌اندیشی و مشارکت در جبهه اقتصاد مقاومتی نیز باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 21
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۱۶:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    86 1
    زیاده خواهی وسود جویی والبته نجابت مردم وبی اهمتی مسئولبن محترم به جان ومال مردم
    • خخخخ IQ ۲۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      2 0
      درصدش رو بهش ندادن شروع به گیر دادن کرده؟! تا حالا کجا بود؟
    • محمد IR ۱۹:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      0 0
      داش محسن اینی که گفتی حرف الان نیست . سالها پیش مردم اینها رو گفتند . هدف خودت چیه؟ چرا تا الان سکوت ؟ چرا شعاری؟ شما که قدرت داشتید نفوذ داشتید چرا برای درد دل مردم جلوی این خودرو سازها نایستادید. اقا محسن حرف دوای درد نیست .همونجور که تو فتح خرمشهر ایستادی حالا هم برو بایست که این قوم خودرو ساز از بعثی ها هم ... ترند. همه از حرف خسته اند. برو یه حرکت انجام بده بعد بگو اینو من کردم... ممنون که به فکر مردمید.
  • حزمه وهارداینگ IR ۱۶:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    حاج محسن عزیز سودی که ما از خودروسازی تویوتا هیوندا وغیره میبریم صاحبان اصلی کارخانه ها هم نمیبرن یه ماشین خارجی تولید میشه اینهمه راه میاد تا قشم یا کیش باقیمت مثثلا۳۵۰۰۰۰۰۰ بعدش یه ده دقیقه رولنگزگراف میاد این ور پول میشه سه برابر قیمت چه خبر ما با قیمت پراید میتون تومناطق آزاد تویوتهایلوکس سوار بشیم
  • رضا IR ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    1 0
    این سوال تمامه مردمه...شما لطفا جواب بدین....بعدم مساجد چه ارتباطی با صنعتخخودروسازی داره....جواب:وقتی تولیدات بنجل چندبرابر قیمت به مردم تحمیل میشه چرا باید خودروسازها به خودشون تکون بدن؟؟وقتی مردم کمپین نخریدن میزارن شاید خودروسازها یکم کیفیت رو افزایش بدن به لقب خاین مفتخر میشن و ۲۰۰ میلیارد وام به خودروسازها میدن تا حرکت مردم خنثی بشه چرا خودروسازها باید کیفیت رو افزایش بدن؟؟؟خودروسازها علیرغم تمامه کم کاری هاشون چون نماد صنعت ایرانن زیر چتر نظام هستن و اینکه اینا رشد کنن محاله.....راه پیشرفت اینا برداشتن تعرفه واردات خودرو و ایجاد فضایه رقابتیه...بااین شرایط منم میبودم انگیزه ای برا رشد بیشتر نداشتم..
  • رامين حاجي كرم IR ۱۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    با سلام يكي از دلايل اصلي عقب ماندگي در خودروسازي ، تفكر كميت محور ميباشد ، بسياري از خودرو سازهاي مطرح دنيا تيراژ توليد بسيار كمتري از صنايع خودروسازي ايران دارند مانند كمپاني ولوو سوئد ، دو موشك سازي تيراژ ميليوني هدف نبوده و كيفيت و دقت مورد نظر بوده در صورتيكه در صنعت خودرو ايران هدف اصلي تيراژ توليد بوده و هست.
  • کوروش US ۱۷:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    اگرباچشمان نیمه بسته به شرکتهای خودروسازی نگاه کنیم .همه میفهمندکه این شرکتهاازبی توجهی مسئولان درپی سودبیشترودوشیدن مردم هستند
  • سعید IR ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    چون خودرو کالایی است که امکان قاچاق ان توسط مردم عادی امکان پذیر نیست و فقط کسانی می توانند چنین کاری انجام دهند که توان تهیه مدارک قانونی انرا دارند از طرفی تصمیم گیران اصلی خودشان یا از این قاچاق سود فراوان می برند و یا از کارخانحات خودرو سازی مردم هم که برایشان اهمیتی ندارند و مجبور به خرید این خودروهای لگن می باشد پس بنابر این این مشکل تا قیام قیامت حل نخواهد شد
  • محمد IR ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    5 0
    چون دست نامحرم افتاده ، شک نکنید .
  • IR ۱۸:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    فقط در موشک پیشرفت داشتیم و در بقیه پسرفت
  • پسر IR ۱۹:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    گمرک از خودرو وارداتی حذف بشه اونوقت رقابت خودروسازان!! داخلی معنی پیدا میکنه نه الآن خودرو!! میسازن بعد به مردم میگن میخوای بخواه همینه میخوای نخواه همینه و انقدر به فکر منافع خودشون هستند که جان و مال مردم براشون اهمیت نداره ولی روزی خداوند بد بازپس گیری خواهد کرد
  • ممقانی IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    گفت آن یار کز او گشت سر دار بلند جرمش این بود که اسرار هویدا می کرد به فارس هم گفتم تا زمانی که آقایان از سر تا پا فرنگی اند و از مسئولین و تمامی ادارات و زارت خانه ها حتی دور افتاده ترین روستا تا راس هرم دولت سوار ماشین خارجکی مشوند جز این نخواهد بود و همه لاف است در غریبی و غیر
  • IR ۱۹:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    2 0
    حمایت صنعت خودرو سازی از طریق تعرفه گمرکی بدون برنامه و نامحدود سبب عقب ماندگی شد . حمایت تعرفه ایی به قیمت تحمیل خودرو های مونتاژشده با کیفیت پایین نتیجه این نوع حمایت ها است. سرمایه گذاری در صنعتی که هیچ حرفی برای بازارهای صادراتی ندارد به معنی اتلاف منابع و زیان است.
  • م IR ۱۹:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    1 0
    در حوزه موشک هم سرمایه گذاری شده و هم نظارت . اما در حوزه خودروسازی فقط منبع درآمد برای دولت بوده و ظلم به مردم. من نمیدونم این چه مقایسه ای است که طرح کرده. خودروسازی در ایران یعنی خالی کردن جیب مردم توسط دولت . موشک سازی یعنی حمایت دولت و تلاش شبانه روزی .
    • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۵
      0 0
      کدوم نظارت
  • IR ۲۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    اگر خودرو سازی دست بخش خصوصی بود روزگار اینگونه نبود. بخش دفاعی هم به شرکت های کار آمد خصوصی متکی است. از شرکت دولتی هیچ وقت بخاری بلند نمی شود. در ضمن خودرو با موشک مقایسه نکنید. در خودرو باید با ارزانترین مواد و روش تولید و کارگر بالاترین کیفیت ها ایجاد بشود اما در موشک سازی از بهترین مواد و روش تولید و مهندس در خط تولید استفاده می شود زیرا تیراژ موشک چند تا است اما خودرو چندین میلیون. اگر خطای یک در میلیون در موشک سازی رویا است، در خودرو سازی مایه ورشکستگی خودرو ساز می شود.
  • ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    نبودن رقابت بی تفاوتی مسئولین
  • محمود IR ۲۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    سکوت مسئولانی مانند خودتان که ما مردمِ بیچاره را وجه المصالحه اهداف حزبیتان قرار داده و هر دم از باغِ مصلحت اندیشیِ جنابانِتان ضرر و زیانی بی پایان بر سرمایه هایِ ناچیزِ این مردم وارد میکنید، جانِ مردم نیز که اصلاً از هیچ درجهء اهمیتی در نزدتان برخوردار نیست، خدا شما را نیامرزد.
  • حسین IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    در موشک سازی ،سود مالی مورد نظر نیست بلکه کیفیت و دقت هدف زنی مورد نظر است ودر ضمن دولتی است و بودجه دارد .ولی در خودرو سازی شرکتها سهامی هستند در وحله اول درآمد و سود سهامداران مورد نظر است و سعی می کنند از اجناس نامرغوب و ارزا ن برای کاهش فیمت خودرو و فروش بیشتر و سود بیشتر استفاده کنند
  • رضا IR ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    تا وقتی مافیا ی خودرو واز جمله واردات به اسم ایران از چین و عدم نظارت درست نتیجه حال حاضر را رقم می زند. کنترل کیفیت قطعات از عوامل خودشان است .حال با این تفاسیر وقتی قیمت خودروی با کیفیت خارجی با اتومبیل داخلی قیمتی برابر دارند و من خریدار را مجبور به خرید خودروی بی کیفیت داخلی می کنند چرا که با این گمرکی وعوارض وضع شده بر خودرو خارجی همین است که هست. مهم خواست مسئولین است. مهم بهره وری پایین خودرو سازهاست. حرف بسیار است بسیار ...... .
  • حمید IR ۲۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
    0 0
    حمایت همه جانبه سیاسیون از خودرو سازی و منتفع شدن آنها از این صنعت.مردم انقدر از این خودروسازها ناامید و سرخورده هستن که وقتی صحبت از خودروسازی پبش میاد ،مردم ترجیح میدن حرف نزنن چون اعصابشون داغونه از اینکه هر چی این ملت از عیوب خودرو سازها گفتن ولی روز به روز وضع بدتر شده.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس