کد خبر 774150
تاریخ انتشار: ۲۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۴
اصولگرایی

طبیعی است که هرجا نیاز به نقدباشد باید فعال بود. اما تحقق شعارهای انقلاب توسط دولت ها رقم می خورد. نمی شود بی اعتنا به قدرت برتر، به چند رسانه و شبکه اجتماعی و غیره دلخوش بود.

به گزارش مشرق، محسن مهدویان در کانال تلگرامی خود نوشت: یک سوال مهم؛ واقعن سیاست اصولگراها برای ۴ سال پیشرو چیست؟ مقابله با دولت؟

طبیعی است که هرجا نیاز به نقدباشد باید فعال بود. اما تحقق شعارهای انقلاب توسط دولت ها رقم می خورد. نمی شود بی اعتنا به قدرت برتر، به چند رسانه و شبکه اجتماعی و غیره دلخوش بود. باید قدرت سیاسی حاکم را پای کار انقلاب آورد. بخواهیم و نخواهیم باید با همین دولت، ظلم ستیز باشیم و عدالتخواه. باید با همین دولت به مردم خدمت کرد و کار انقلاب را پیش برد.

پذیرفتن این گزاره که "باید با همین دولت بجنگ استکبار رفت"، بسیار کلیدی است. بی اعتنایی به این مهم، یعنی ۴ سال مشغول انتقاد و خرده و ایرادگرفتن و آنگاه روی زمین ماندن شعارهای مهم.

اگر با این گارد سیاسی با دولت مواجه شویم، کاملا تعامل مان تغییر می کند. حتا نوع مواجهه مان با مردم و طرفداران دولت نیز تغییر می کند.   هیچ امری مهمتر از پی گیری اهداف انقلاب و خدمت به مردم نیست و بخواهیم و نخواهیم باید با همین دولت منتخب این مهم را پیش ببریم.

اما این تذکر چه تغییری در سیاست های ما می دهد؟

یکم: هرجائی که اقدام مثبتی از دولت و در هر سطحی در راه خدمت به مردم و مقاومت دیدیم، باید ضریب دهیم و تمجید کنیم و استقبال.

اگر رئیس جمهور گفت "هرکس نمی تواند با این حقوق در دولت کار کند، نماند" باید استقبال کنیم. اگر در ماجرای میانمار گفت "این دولت باید به جنایت های وحشیانه پایان دهد، " باید تیتر یک کیهان شود. اگر گفت "امضای طلائی نداریم" باید سرمقاله جوان شود. اگر "در شورای عالی امنیت ملی، به حصر کمک کرد" باید تا مدتها یادداشت روزنامه خراسان شود. اگر علیه "استاندار پروازی" موضع گرفت باید مورد تمجید خبرگزاری فارس قرار گیرد. و قس علی هذا.

دوم: مطالبات مان را از این دولت تنظیم کنیم. نه قرارست از آرمان ها عدول کنیم و نه باج دهیم و نه از کنار کم کاری ها بگذریم. اما تعدیل مطالبات بدین معناست که بدانیم با دولت اصلاح طلب و اعتدالی مواجهیم نه دولت اصولگرای دوآتشه.
نقد کنیم، اما سطح انتظارمان را منطقی کنیم. این دولت باید مطابق مشی و مرام سیاسی خودش در خدمت انقلاب قرار گیرد و این نکته ایست اجتناب ناپذیر. جهت دهیم اما منکر راه و نقشش نشویم.

سوم: ادبیات مان را بهینه کنیم. هنوز ادبیات برخی از ما همان ادبیات گذشته است. باید نشان دهیم در نقد و انتقاد دلسوزیم؛ به تعبیر رهبری "دلسوزانه و طبیبانه". توجه اکید کنیم که این دولت منتخب اکثریت مردم است. مخاطب ما، "مردمند" نه "این و آن یکی".

خلاصه اینکه؛
این حرفها را می شود از منظر اخلاق گفت؛ اما غرض فراترست.
می توان از منظر قانون گفت؛ اما هدف مان متعالی ترست.
می توان از منظر مردم سالاری گفت؛ اما دغدغه مان رفیع ترست.

باور کنیم که باید با همین دولت کار انقلاب را پیش برد؛ واگرنه بعد از ۴ سال خسر الدنیا و الاخرتیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 18
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 18
  • IR ۲۱:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    34 1
    انتظار مردم از تمامی جناح های سیاسی اینه که در کنار نقد منطقی و کارآمد طرف مقابل از نقد درون گفتمانی و درون حزبی غافل نشوند
  • احسان IR ۲۲:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    42 0
    سلام احسن بر آقای مهدویان این نگاه نیاز مبرم جامعه کنونی ماست
    • حسین IR ۰۸:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      3 1
      به شرطی که دولت اصول مناسب برخورد بامنتقد رو داشته باشه وموضع گیریهای ظاهرالصلاحش واقعی باشه نه عوامفریبی
  • IR ۲۳:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۲
    1 11
    از ١١تا نظر ٨ تا غير قابل انتشار!!!؟؟؟؟اونخ كي اينو تشخيص داده؟؟؟؟؟متاسفم كه حتي تاييد كننده نظرات هم بازيچه جناحين است!!!
    • IR ۱۵:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      البته خیلی وقتها هم یا فحش میدن ملت یا کامنت هها تکراریه نمیشه از روی هوا که قضاوت کرد
    • IR ۱۵:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      چه میدونی اخه چی نوشتن!
  • IR ۰۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    6 3
    احسنت مثلا یه موردش مسیله ی ترافیک نقش مردم مهمه باید حرفهای معاون شهردارو تایید کرد
  • خیبر110 IR ۰۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    12 5
    درسته به رئیسی رای دادم ولی من اصولگرا نیستم البته اصلاح طلب هم نیستم خواهشا مردم رو جناح بندی نکنید
    • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      عده ی بسیاری از مردم اصلا نمی دونن اصولگرا چیه !! فقط می دونن فلانی اصول گرا است ، البته بسیاری هم نمی دونن فلانی اصلا اصولگرا است، ایضا اصلاح‌طلب. حالا این آقا ۱۶ میلیون اصولگرا رو از کجا آورده???!!!
    • IR ۰۹:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۴
      0 0
      منم همین طور
  • محمد IR ۰۴:۵۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    3 3
    اقای مهدویان حیف که بعضی افراد با نفوذ طیف شما هنوز در حال و هوای انتخابات هستند و پیام روشن رای مردم را نفهمیدند دیگر مطلبی که شما فراموش کردید اینکه شما باید با مردمی کار کنید و انقلاب پیش ببرید که مثل شما فکر نمیکنند
    • IR ۱۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
      0 0
      شما پیام روشن رای مردم رو بفرمایید؟ برجامی که امریکا نقضش کردو گلابیش نرسید؟! پس دولت رو بی خیال باید فکری برای مردم کرد!
  • IR ۰۵:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    13 7
    به قول قالیباف اصول گرایی نیاز به بازسازی دوباره و ایجاد گفتمان نو داره بخصوص در ارتباط پیدا کردن با جوانان و نسل های جدید هم در داخل ایران هم خارج باید بخصوص در بخش حقوق شهروندی آزادی های شخصی به امریکایهای فارسی زبان یا همان اصلاح طلبان که اصولا اصلا از نظر هویتی ایرانی نیستن و دنبال اولین فرصت برای فرار برای همیشه هستن اجازه مانور قدرت ندیم....
  • IR ۰۵:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    4 0
    باور کنیم که باید با همین دولت کار انقلاب را پیش برد؛ واگرنه بعد از ۴ سال خسر الدنیا و الاخرتیم!!
  • IR ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    2 0
    احسنت دقیقا باید جهت دهیم نه منکر راه و روش باشیم
  • علی US ۱۴:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    0 0
    اصلا کی گفته هرکی به رئیسی رای داده اصولگراست؟
  • علی US ۱۴:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    1 0
    اصلا کی گفته هرکی به رئیسی رای داده اصولگراست؟
  • IR ۱۵:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۳
    1 0
    با خیلی از اصلاحاتی ها مشکلات عقیدتی و ریشه ای داریم! میگید متحد شیم جلو دشمن باشه ما مخلص انقلابی هاشون هستیم ولی با سکولارهاشون چی که خودشون یه پا دشمن آرمان ها و انقلاب هستن؟!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس