حمص و حماه نقشه.jpg

وجود ارتفاعات مرتفع و مناطق صعب العبور در شرق استان حماه و شمال استان حمص به دلگرمی برای تروریست های داعش تبدیل شده است.

به گزارش مشرق، اوایل شهریور ماه سال جاری، نیروهای جبهه مقاومت در یک عملیات راهبردی توانستند خود را از منطقه الرصافه در جنوب استان رقه به شهر السخنه در شمال استان حمص برساند و عناصر تروریستی داعش را در مرکز سوریه محاصره کنند.

در این عملیات تروریست های داعش در شمال شرق استان حمص و مساحتی بالغ بر ۲ هزار کیلومتر مربع و در شرق استان حماه و مساحتی حدود ۳۱۰۰ کیلومتر مربع محاصره شدند و ارتباط آنان با شرق سوریه به طور کامل قطع شد.

چند روز پس از محاصره، تروریست های داعش در شمال شرق استان حمص، تسلیم نیروهای جبهه مقاومت شدند و پذیرفتند با تخلیه این منطقه به سوی استان دیرالزور عقب نشینی کنند چرا که به خوبی می دانستند چیزی جزء مرگ در انتظار آنان نیست و امکان مقاومت در این محور وجود ندارد.

در نهایت در مدت کوتاهی مناطق اشغالی در شمال شرق استان حمص به کنترل نیروهای جبهه مقاومت درآمد و برخی گمانه زنی ها از عقب نشینی تروریست ها در شرق استان حماه و شمال استان حمص حکایت داشت اما در میدان نبرد این اتفاق تکرار نشد هر چند تروریست ها درک کرده بودند این منطقه بالاخره توسط نیروهای جبهه مقاومت پاکسازی می شود.
 

در مقطع فعلی، وجود ارتفاعات مرتفع و مناطق صعب العبور در شرق استان حماه و شمال استان حمص به دلگرمی برای تروریست های داعش تبدیل شده چرا که آنان با ایجاد جنگ تاخیری، تلاش می کنند فشار را بر روی همقطاری هایشان در استان دیرالزور کاهش دهند.
 
تروریست های داعش به خوبی آگاه هستند اگر از مواضع خود در این محور به سرعت عقب نشینی کنند، تعدادی قابل توجه از نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت این فرصت را پیدا می کنند که از محورهای مختلف به همرزمانشان در استان دیرالزور بپیوندند و کار گروه تروریستی داعش را برای همیشه یکسره کنند.

از سویی دیگر، تسلیم شدن تروریست های داعش در شمال استان حمص و شرق استان حماه به معنای آزاد شدن بخشی از توان هوایی نیروهای متحد است و این امکان را به وجود می آورد که آتش بیشتری بر روی مواضع گروه تروریستی داعش در استان دیرالزور ریخته شود.

در حال حاضر، عملیات نیروهای متحد در شمال استان حمص و شرق استان حماه با تمام قدرت جریان دارد و تاکنون بخش وسیعی از مناطق آلوده از جمله شهر راهبردی عقیربات ( پایگاه سابق داعش در شرق حماه )، دهها میادین نفتی، گازی، ۷۰ شهرک روستا و ارتفاع از جمله (مشرفه حویسس، کوه الظهور، خربه بلعاس، خربه طویله، تباره حمرا، مشیرفه، رسم الشیخ، صلبا، مسعده، حماده العمر» از وجود عناصر تروریستس داعش پاکسازی شده است.

عملیات در این محور در حومه جنوبی و غربی شهر عقیربات ادامه دارد و نیروهای متحد درصدد هستند با رساندن خود به حومه شهر سلمیه، امنیت جاده منتهی به شمال سوریه را که مسیر اصلی انتقال نیرو و تجهیزات است را به طور کامل تامین کنند.


 
همزمان نیروهای متحد تلاش می کنند بخش های شمالی استان حمص که شمال چندین ارتفاع مهم است را هم از وجود تروریست های داعش پاکسازی کنند. در این محور نیروها  توانسته اند امنیت فرودگاه مهم تی ۴ را به طور کامل تامین کنند.

به گزارش مشرق، نیروهای متحد در جریان عملیات سه هفته گذشته موفق شده اند نیمی از مساحت اشغالی ( ۳ هزار کیلومتر مربع) را در طول ۵۰ کیلومتر و عرض ۳۶ کیلومتر در شرق استان حماه و شمال استان حمص به کنترل خود درآورند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 25
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 4
  • ۰۲:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    10 72
    رشوه دادنو که خوب بلدین...اینم مثه دیرالزور بدین بره ... پول خودشون که نیست پول ماست
    • IR ۰۹:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      46 4
      لعنت به هرچی منافقه
    • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      38 7
      کافر همه را به کیش خود پندارد! رشوه رو آل سعود میدن و عردوغان آتا ترور
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      26 6
      ابله معلومه چی داری میگی؟از کی حرف میزنی؟مدافعین حرم؟ما چه خرجی برای اونها کردیم؟اگر کسی خرج کرده مدافعین حرم بودند که رفتند جونشون رو خرج کردند و شهید شدند یا مجروح شدند و با خواست خودشون رفتند از شما چیزی کم نشده که اینقدر حرف مفت میزنی؟آیا از خدمات رفاهی و حقوق شما کم شده؟؟؟برای مدافعان حرم و شهدا ؟؟؟خاک بر سر بی شعورت
    • IR ۱۱:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      14 4
      ابله معلومه چی داری میگی؟از کی حرف میزنی؟مدافعین حرم؟ما چه خرجی برای اونها کردیم؟اگر کسی خرج کرده مدافعین حرم بودند که رفتند جونشون رو خرج کردند و شهید شدند یا مجروح شدند و با خواست خودشون رفتند از شما چیزی کم نشده که اینقدر حرف مفت میزنی؟آیا از خدمات رفاهی و حقوق شما کم شده؟؟؟برای مدافعان حرم و شهدا ؟؟؟خاک بر سر بی شعورت
    • محمد IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      15 6
      خفه شو بوزینه
  • IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    3 15
    برای این که اگر نکنند میکشیدشون
  • فلی IR ۰۹:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    4 4
    خوب میمیرن ابله.
  • یدی IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    18 3
    باید بکشی تا کشته نشی
  • IR ۰۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    23 4
    آخی! طرفدارای داعش اینقدر بد سوختن افتادن به خزعبل گویی!!!! داعشیا بسوزن
    • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
      15 3
      البته منظورم کامنت اولی بود که فکر کرده همه مثل خودش رشوه دهنده و گیرنده هستن
  • IR ۱۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    18 2
    سلام. برای عملیات در این قسمت باید از نیروهای شمال لاذقیه که در جنگ کوهستانی ماهر هستن استفاده بشه.
  • ناشناس IR ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    22 2
    ماشاالله داعش چقد فامیل داره تو ایران!! مرگ بر آمریکا. مرگ بر اسراییل .مرگ بر منافق
  • IR ۱۱:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    14 2
    مشرق نقشه کامل بده.
  • علی IR ۱۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    12 3
    سلام. آفرین بر مدافعین حرم، دعای حضرت زهرا سلام ا... علیها و بازوان ابالفضل پشتیبانتون. انشاءلله داعش خبیث نابود بشه و دوباره تشیع و تسنن واقعی برن زیارت عمه سادات سلام ا... علیها
  • منتظر IR ۱۲:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    15 2
    "فتنه ای در شام برمیخیزد که از هرجا خاموش شود از جای دیگری روشن میشود " براساس این روایت معصوم علیه السلام ،سوریه باید منتظر اتفاقات عظیمتری باشد.البته شعله این فتنه فعلا دامن مسلمانان مظلوم میانمار را گرفته .ببینیم بعدنوبت مسلمان کشی در کدام بخش از جهان میرسد.الهم عجل فرج ولیک ومولانا صاحب الزمان.
  • IR ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    6 0
    نبیا داز تروریستهای مورد حمایت تسلیحاتی اسرائیل در شمال سوریه غافل شویم باید آنها را نیز قاطی داعش ارتش سوریه تارومار کند چون حاضر به عقب نشینی از میادین نفتی و گگازی حسکه و رقه نیستند
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    4 2
    نباید از بمباران و حملات انتحاری به پایگاههای تروریستهای آمریکایی و انگلیسی غافل شد تنها راه پایان جنگ سوریه بیرون رفتن آمریکاو انگلیس از خاک سوریه است و دولت سوریه بدون ترسی از شروع جنگ با امریکا که تنها بمباران هوایی است باید ریشه تروریسم را نشانه برود نه شاخ و برگ آن را
  • IR ۱۶:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    6 1
    دولت سوریه به همراه دولت روسیه نباید اجازه دهند که دولت تروریست پرور آمریکا پایگاهی برای حمایت از تروریسیم در سوریه داشته باشد باید با شهیدانی همچون منیف اشمر در لبنان پایگاه امریکایی ها را تعطیل نمود یا همچون عراق با حملات انتحاری بی وقفه پایگاههای امریکایی را تعطیل نمود
  • IR ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    5 1
    مشرق جان لطفا یک گزارش هم از وضعیت جبهه گروه ارتش آزاد و جبه النصره تهیه کنید.
  • GB ۱۹:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    2 0
    توافق بین گروههای مسلح با نیروهای دولتی دلیل بر این است که هر دو دسته می دانندکه توانایی شکست کامل طرف مقابل را ندارند . فارغ از اینکه حالا عده ای ان را رشوه بدانند یا ندانند . اینطور هم نیست که هرکه بگوید مدافعین حرم کمک مالی میشوند داعشی باشد . اصلااشکال نداردکه مدافعین حرم حقوق داشته باشند به هر حال خانواده های اینها باید اداره شوند و درست نیست که به انها کمک مالی نشود . این هیچ عیب و اشکالی ندارد و نباید باعث عصبانیت شود .
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    1 0
    چه جالب ! آزادی بیان مشرق فقط واسه کساییه که فحش میدن . اما اگه انتقاد کنی یا نظرت با مشرق متفاوت باشه سانسور میشه !
  • ۶۰۳۷۹۹۱۷۵۰۴۵۴۷۵۷ صندوق بهار IR ۲۲:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۱
    1 0
    خود را به خدا نسبت می دهند در عین حال بهترین بندگان خدا را هم رد صلاحیت می کنند تناقض بالاخره کار دست نظامیان می دهد مشایی۹۲ احمدی نژاد۹۶ بقایی۹۶
  • علی عیوضی IR ۰۸:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۸
    0 0
    برادران دشمن باتفرقه میان مسلمانان رخنه کرده آکاه باشیم اکر مدافعین حرم به سوریه نرفته بودند .باورکنیداولین هدف انها ایران بود .
  • علی IR ۱۵:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۴
    0 0
    زنده باد ایران زنده باد شیعیان مخلص مدافع حرم مرگ بر اسراییل ومزدوران نجسش یعنی داعش وبقیه شان

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس