کد خبر 775206
تاریخ انتشار: ۲۶ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۴:۱۰
صحرای غرب سوریه

نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان محور مقاومت با پیشروی سریع و گسترده در صحرای شرق سوریه و شکست پی در پی داعش گام‌های بلندی را در نابودی این گروه تروریستی برداشته‌اند.

به گزارش مشرق، پس از چهار ماه نبرد سنگین در گرمای طاقت فرسای بیابان‌های بخش شرقی سوریه منطقه ای به وسعت بیش از ۲۷ هزار کیلومتر مربع از اشغال مشترک ارتش آزاد و داعش پاکسازی شده است.
براساس اطلاعات دریافتی از منابع میدانی شهر تاریخی "الرصافه" واقع در جنوب غربی استان رقه مبدا مرحله سوم عملیات بزرگ "فجر" با هدف اتصاف مناطق پاکسازی شده در صحرای شرقی استانه‌ای حماه و حلب به غرب استان دیرالزور، شمال شرقی استان حمص خواهد بود.

درحال حاضر و پس از برطرف شدن نسبی خطر انسداد اتوبان بین المللی و بسیار راهبردی بغداد - دمشق - بیروت از سوی ارتش اشغالگر آمریکا در مرز عراق و سوریه و اردن مهمترین هدف فرماندهان اتاق عملیات مشترک محور مقاومت (ارتش و  بسیج مردمی سوریه، رزمندگان عراقی، مستشاران نظامی ایران، فاطمیون و حزب الله) باز پس‌گیری سریع شهر السخنه در شمال شرقی تدمر و حرکت سریع از چندین محور به سمت دروازه های جنوبی، شرقی و غربی شهر دیرالزور مرکز جدید خلافت خودخوانده داعش خواهد بود.

هزاران نیروی نظامی سوری به همراه ده ها هزار تن از ساکنین دیرالزور از سه سال پیش تا کنون در محاصره کامل تروریستهای تکفیری داعش قرار داشته و امدادرسانیبه انها از طرف پرتاب هوایی سته های غذا، آب و دارو و همچنین پروزاهای روزانه هواپیماهای نظامی سوری، ایرانی و روسی انجام می گیرد.

تاکتیک نیروهای ارتش سوریه برای پاکسازی سریع این مناطق مبتنی بر انسداد مسیرهای تدارکاتی داعش و محاصره مناطق تحت سیطره ان از سه محور و با گذاشتن یک محور برای تخلیه مناطق مذکور است. در مقابل داعش نیز با حملات پی در پی انتحاری و پارتیزانی با استفاده از بافت بیابانی منطقه ضمن وارد اوردن تلفات به نیروهای خودی در صدد جلوگیری از پیشروی آنها بر امده است.

 تلاشهای داعش در ارتباط مستقیم با ترس این گروه از نابودی و اوارگی در منطقه پس از سقوط قریب الوقوع رقه در عملیات شبه نظامیان تجزیه طلب کرد مورد حمایت امریکا می باشد.

اما با رسیدن نیروهای سوریه و محور مقاومت به دیرالزور و شکسته شدن محاصره سه ساله این شهر اکنون روحیه عناصرگروه تروریستی داعش بیش از پیش تضعیف شده است و در پی شکست محاصره این شهر شاهد پیروزی‌های ادامه دار نیروهای متحد در نقاط اطراف شهر دیرالزور و دیگر مناطق صحرای شرق سوریه هستیم.

منبع: پایگاه دیدبان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 2
  • دیدگا IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    52 1
    آینده از آن حزب اللهی هاست...
  • GB ۱۳:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    8 0
    نیروهای متحد هرچه سریع تر باید از فرات عبور کنند و مزدوران آمریکا را به عقب برانند و به سمت الحسکه پیشروی کنند
  • IR ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    4 0
    راهکار ریشه کنی داعش بیرون راندن آمریکایی ها از سوریه است تا آنها در سوریه پایگاه دارند ریشه داعش در سوریه خشک نخواهد شد
  • IR ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    3 0
    ببینید نیروهای کرد برای نجات داعش چطور سریع خود را به دیرالزور رسانده اند تا جلوی پیشروی ارتش سوریه بسوی حسکه را بگیرند این حامیان داعش پرورتر از ترکیه هستند و باید سریعتر بمباران شوند
  • IR ۱۶:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۶
    4 0
    باید تمام مزدوران اسرائیلی را کشت کسی نباید از مفتخران شیطان زنده بماند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس