کد خبر 773054
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲
بحرین

همزمان با اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در زندان مرکزی «جو» مناطق مختلف بحرین شاهد برگزاری تظاهرات همبستگی‌آمیز با این زندانیان بود.

 به گزارش مشرق، ساکنان شهرک الدیر با برگزاری تظاهراتی به نشانه همبستگی با زندانیان سیاسی، لاستیک‌های خودروها را در خیابان‌ها به آتش کشیدند.

ابوصیبع، الشاخوره، المعامیر و شهرک کرانه نیز شاهد برگزاری تظاهرات‌های مشابهی به نشانه همبستگی با زندانیان سیاسی و تأکید بر پایبندی به حرکت‌های انقلابی بود.

طبق گزارش شبکه 14 فوریه، فعالان بحرینی در شبکه‌های اجتماعی نیز با ایجاد هشتگ «#إضراب_سجناء_البحرین» به اعتصاب‌کنندگان غذا درود فرستادند.

زندانیان سیاسی از روز شنبه در اعتراض به شیوه تعامل مسئولان، شرایط غیر انسانی زندان و شکنجه سیستماتیک که با آگاهی موسسات حقوقی ومسئولان عالی‌رتبه در زندان رخ می‌دهد، دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

این زندانیان اعلام کرده‌اند تا دستیابی به تمامی حقوقشان از جمله آزادی تحرک در زندان، انجام امور عبادی، برخورداری از درمان و کاهش تعداد زندانیان در بندها به اعتصاب غذا ادامه خواهند داد.

طبق آمارهای موسسات حقوقی بین‌المللی، دولت بحرین با آغاز انقلاب 14 فوریه مردمی این کشور در سال 2011 تا کنون اقدام به سرکوب شدید، بازداشت و قتل معترضان و انقلابیون نموده است که ماحصل آن بیش از یازده هزار بازداشت خودسرانه و قتل صدها نفر از جمله زنان و کودکان بوده است.

در حال حاضر بیش از پنج هزار زندانی سیاسی در زندان بحرین هستند و این کشور حائز رتبه اول تعداد زندانیان نسبت به جمعیت خود در میان کشورهای عربی است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس