کد خبر 772917
تاریخ انتشار: ۲۰ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۴
بازی

رییس اورژانس اجتماعی کشور گفت: تا به حال هیچ مورد خودکشی از طریق بازی مذکور در ایران رخ نداده است.

به گزارش مشرق، حسین اسدبیگی درخصوص چالش نهنگ آبی و انتشار اخباری مبنی بر خودکشی دو جوان ایرانی بدلیل شرکت در این بازی، ضمن تکذیب این اخبار گفت: با وجود آنکه در گروه‌ها و کانال‌های فضای مجازی ادعا شده است که در ایران هم جوانانی به واسطه شرکت در یک بازی کامپیوتری دست به خودکشی زده‌اند اما این شایعات را کاملا بی‌اساس می‌دانیم.

وی در ادامه با بیان اینکه اقدام به خودکشی در افراد پیچیده‌تر از آن است که از طریق بازی به آن دست بزنند، ضمن تاکید بر آنکه هیچ‌گونه خودکشی در ایران از طریق بازی مذکور تا این لحظه رخ نداده است، گفت: در دنیا نیز تعداد افرادی که از طریق این بازی اقدام به خودکشی کرده‌اند در مقایسه با حدود یک میلیون نفری که هر ساله از طریق خودکشی فوت می‌کنند، بسیار ناچیز و کمتر از 30 نفر گزارش شده است در حالی که معتقدم انتشار اخبار و کلیپ‌های مربوط به این بازی بیشتر  باعث گرایش نوجوانان و جوانان به آن خواهد شد.

رییس اورژانس اجتماعی کشور تاکید کرد: از تمامی کاربران اینترنت، می‌خواهیم که با انتشار اخبار کلیپ‌های مربوط به این بازی به تبلیغات غیرمستقیم آن دامن نزنند. زیرا در فضای مجازی به راحتی نمی‌توان اطلاع‌رسانی را مدیریت کرده و سره را از ناسره تشخیص داد.

اسدبیگی در ادامه با بیان اینکه هرگونه اطلاعات درخصوص اینگونه موارد را باید از مبادی رسمی پیگیری کرد گفت: بهتر است در فضای مجازی به جای دست به دست کردن اخبار بی پایه و اساس روش‌های پیگیری از خودکشی را منتشر کنیم. از جمله آنکه به افراد آموزش دهیم چنانچه با افرادی مواجه شدند که دارای علائم خودکشی بوده و به صورت مستقیم و غیرمستقیم اظهاراتی مبنی بر تمایلات خودکشی دارد، وی را به متخصصان از جمله مددکاران، روانشناسان و روانپزشکان ارجاع دهند.

75 درصد موارد خودکشی ارجاعی به اورژانس اجتماعی، زن بوده‌اند

وی در ادامه با بیان آنکه خطوط 123 (اورژانس اجتماعی)  و 1480 (صدای مشاور سازمان بهزیستی کشور) در این زمینه آماده ارائه مشاوره به تمامی افراد است، گفت: در سال 95 حدد 5225 نفر در مورد خودکشی توسط اورژانس اجتماعی پذیرش شدند که از این تعداد 2322 نفر با خط تلفنی 123 تماس گرفته، 2017 نفر از خدمات سیار اورژانس اجتماعی بهره‌مند شدند و 886 نفر نیز در مراکز مداخله با این بحران پذیرش شدند.

رییس اورژانس اجتماعی کشور همچنین عنوان کرد: از تعداد 5225 نفری که طی سال 95 در سراسر کشور در موارد خودکشی توسط اورژانس اجتماعی پذیرش شده‌اند، 75 درصد زن و 25 درصد مرد بوده‌اند.

اسدبیگی با استناد بر آمارهای سازمان پزشکی قانونی گفت: در سال گذشته 4045 ـ نفر ـ فوت مشکوک به خودکشی در کشور صورت گرفته است.

منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمود IR ۰۹:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    2 0
    نهنگ ابی سوسول بازیه ماخودمون نیسان آبی داریم که به جای پنجاه مرحله یه مرحله بیشتر نداره ویه راست میری اون دنیا کلی هم قربانی داشتیم انقدم حال میده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس