کد خبر 771933
تاریخ انتشار: ۱۷ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۳
آذری جهرمی

وزیر ارتباطات با اشاره به این که بازی «نهنگ آبی» از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شده و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترس نیست، عنوان کرد: نهنگ آبی بازی شیطانی است.

به گزارش مشرق، درپی خودکشی چند نفر از نوجوانان در اروپا به علت انجام بازی نهنگ آبی و شیوع این بازی خشونت بار و در برخی مواقع مرگبار وزیر ارتباطات کشورمان در اینستاگرامش در این‌باره واکنش نشان داد.

محمد جواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در صفحه شخصی اش در این باره نوشت:

انتقال مفاهیم در قالب زبان بازی، تاثیر گذاری بیشتری دارد. در میان بازیهای مفید گاهی اندیشه های شیطانی نیز تبدیل به یک بازی می شود و نهنگ آبی یکی از این بازیهاست.

در این میان و برای صیانت از جوانان مهمترین وظیفه را در کنار حاکمیت، خانواده ها بر عهده دارند. رسانه های رسمی و اجتماعی برای اطلاع رسانی خوب عمل کردند. بایستی مراقبت کنیم کار رسانه ای دغدغه ایجاد کند و نه ترس. ترس ناشی از بی اطلاعی است و وظیفه رسانه دقیقا اطلاع رسانی است.

این بازی از بسیاری از فروشگاه‌های نرم‌افزار حذف شده و به طریق معمول از ایران هم قابل دسترس نیست. امروز با مدیران vk برای عدم اشاعه خشونت از طریق این شبکه اجتماعی مذاکره میکنیم هر چند این شبکه اجتماعی در ایران مسدود است اما تلاشی برای این موضوع خواهیم کرد.

توسعه فرهنگ استفاده از تبلت و سیم کارت خاص برای کودکان و نظارت والدین بر فعالیت فرزندان در فضای مجازی امری ضروری است. از بخش خصوصی برای توسعه این حوزه که بازار خوبی هم پیش رو دارد دعوت به فعالیت بیشتر میکنیم و حمایت لازم نیز به عمل خواهد آمد.

انتظار داریم مرکز ملی بازیهای رایانه ای نیز از طریق مدارس و معلمان تربیتی برای آگاهی رسانی به والدین و معلمان برای استفاده بهتر از بازیهای رایانه ای وارد عمل گردد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس