روحانی-نظربایف

روسای جمهوری اسلامی ایران و قزاقستان بر ضرورت توسعه همه جانبه روابط تهران – آستانه ها به ویژه در عرصه های اقتصادی، ترانزیت و انرژی و نیز تلاش مشترک برای بهبود وضعیت بازار نفت، تاکید کردند.

به گزارش مشرق، حجت الاسلام حسن روحانی در این دیدار که روز یکشنبه و در حاشیه اجلاس سران کشورهای اسلامی در آستانه پایتخت قزاقستان انجام شد، با تبریک برگزاری موفق اولین اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در حوزه علم و فناوری به رییس جمهور قزاقستان، گفت: آستانه تا به حال به شهر صلح و دوستی شهره بود و از این پس، علم و فناوری نیز به اوصاف این شهر اضافه خواهد شد.

حجت الاسلام روحانی قزاقستان را کشوری مهم در منطقه و سازمان همکاری اسلامی دانست و اظهار داشت: روابط تهران و آستانه در طول ۲۵ گذشته همواره رو به رشد بوده و ما از توسعه همکاریها استقبال می کنیم. دو کشور در موضوعات مورد علاقه طرفین  و در مسائل بین المللی همواره همکاری و همراهی های سازنده ای داشته اند.

نورسلطان نظربایف رییس جمهور قزاقستان نیز با تشکر از حضور حجت الاسلام روحانی در این اجلاس، آن را برای کشورش بسیار حائز اهمیت توصیف کرد و گفت: انتخاب دوباره جنابعالی از سوی مردم ایران، نشانگر اعتماد مردم به شما و اطمینان برای ما در راستای تداوم روابط دوستانه دو کشور است.

وی با اشاره به اینکه قزاقستان همواره در کنار ایران بوده و خواهد بود، تصریح کرد: جنابعالی در مساله هسته ای تلاشهای زیادی کردید و در این زمینه موفق هم بودید. ایران با وجود تحریم های گسترده پیشرفتهای زیادی کرده است و قزاقستان که همواره در کنار ایران بوده، امروز بیش از هر زمان دیگری آماده و مشتاق توسعه همکاری ها و روابط با ایران است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس