اجلاس کشورهای اسلامی

نشست ویژه سران کشورهای اسلامی درباره مسلمانان میانمار برگزار و بر توقف جنایت‌ها و ضرورت کمک‌های انسان‌دوستانه به آسیب‌دیدگان و آوارگان تأکید شد.

به گزارش مشرق، سران شرکت‌کننده در نشست علم و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی در نشستی فوق‌العاده وضعیت مسلمانان آسیب‌دیده و آوارگان میانمار را بررسی و طی بیانیه‌ای بر ضرورت پایان بخشیدن به خشونت‌ها، ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه و همچنین رسیدگی به وضعیت آسیب‌دیدگان و آوارگان میانماری تأکید کردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی طی دیشب و امروز و در دیدار با رؤسای جمهوری ترکیه، ونزوئلا، آذربایجان، قزاقستان و ازبکستان بر ضرورت توجه جدی جهان اسلام به وضعیت آسیب‌دیدگان مسلمان و آوارگان منطقه روهینگیا میانمار تأکید کرده بود.

بیانیه سران کشورهای اسلامی حاضر در اجلاس علم و فناوری سازمان همکاری‌های اسلامی، ضمن ابراز نگرانی شدید از جنایت و خشونت علیه مسلمانان منطقه روهینگیا در میانمار، خواستار توقف فوری حمله به مسلمانان در این منطقه شده است.

سران حاضر در اجلاس آستانه، همچنین بر ضرورت سازماندهی جمعی و همکاری کشورهای اسلامی برای ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه به آسیب‌دیدگان و آوارگان تأکید کردند.

منبع: پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • حسین1 IR ۰۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 2
    در همین فرصت عالی و جلسه سران اسلامی باید کمیته ای جهت پیگیری و رفع این مشکل شکل میگرفت به ریاست ترکیه تا هر چه زودتر مردم به سرزمینشون برگردن .رضایت به اسکان این مردم مظلوم در کشوری غیر از سرزمینشون رضایت دادن به ظلمیست که بهشون رفته و این نحوه برخورد قاطعانه با مهاجم و ارتش میانمار نیست و باید حقشون اساسی احقاق بشه
    • GB ۱۷:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      0 0
      ریاست طورچیه؟ همین که طورچیه رئیس تروریستهاست براش کافیه لازم نکرده ریاست کشورهای مسلمان رو داشته باشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس