رضا سراج

یک کارشناس مسائل استراتژیک گفت: آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال این خروج، مذاکره مجدد به وجود بیاید.

به گزارش مشرق، رضا سراج، کارشناس مسائل استراتژیک در خصوص اظهارات اخیر وزیر امور خارجه آلمان مبنی بر اینکه آماده ایم به همراه فرانسه، بریتانیا و آمریکا، تهران را تحت فشار بگذاریم و اینکه آیا با توجه به این سخنان می‌توان به پایبندی اروپا بدون آمریکا به برجام امیدوار بود، گفت: تجربه ما با سه کشور اروپایی در اوایل دهه ۸۰ نشان می‌دهد راهبرد اروپا راهبردی آزموده شده و در نهایت شکست خورده است.



سراج با بیان اینکه جریانی که در داخل همه تخم مرغ‌های خود را در سبد آمریکا گذاشت حالا که با بدقولی آن‌ها مواجه شده و می‌خواهد فاز جدیدی را آغاز کند، تصریح کرد: این فاز جدید اجرای برجام اروپایی است، این در حالی است که تجربه تعامل با اروپایی‌ها آزموده شده است و این تصور که اروپا پشت آمریکا را به بهانه حمایت از ایران خالی می‌کند یک خوش خیالی بیهوده است.



این کارشناس مسائل استراتژیک با اشاره به نظرات ترامپ پیرامون برجام گفت: کابینه ترامپ توافق برجام را مناسب نمی‌داند. وی ابتدا به دنبال آن بود که برجام را باطل کند و مزیت‌های راهبردی جدیدی در آن نمایش دهد.


سراج افزود: از این رو آمریکا به دنبال آن است که با نمایش خروج برجام ادراکی ایجاد کند که به دنبال خروج آمریکا از برجام، مذاکره مجدد به وجود بیاید.با این بازی آمریکایی ها، یعنی وادار کردن ایران به پذیرش مذاکره مجدد در حقیقت نوعی بازی ایران در زمین آمریکا و کابینه ترامپ کلید خواهد خورد.



این کارشناس مسائل استراتژیک در پایان خاطرنشان کرد: اروپا عملا نشان داده است که به هیچ عنوان خارج از اراده آمریکایی‌ها به ویژه در حوزه مسائل بین المللی اقدامی انجام نخواهد داد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 14
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 15
  • محمد احمدی IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    34 29
    برجام به هیچ عنوان قابل تغییر نخواهد بود و کشورهای متعهد باید پایبند به تعهدات خود باشند .
    • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      20 18
      مگه به حرف من و شماست برادر. این دیو پست فطرت هیچوقت نمیاد کارخوب انجام بده که به مذاق شما خوش بیاد. دنبال تعریف شنیدن این کشور و اون کشور نیست. کار سخیف خودشو میکنه.
    • محسن121 IR ۱۷:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      12 13
      دوست عزیز فعلا فقط ما پایبند بودیم و بس
  • احمد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 19
    چندتاسیل دیگه بیاد دیومیره توکوه قایم میشه
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    26 3
    درد این ترامپ فقط پوله و نه چیز دیگه یه 2 ویا 3تا از اون قرار داد محرمانه ها که با خودرو سازی فرانسه بستید با یانکی ها ببندید حاضرم قسم بخورم همین ترامپ میاد تهران و از نابودی اسراییل و عربستان صحبت میکنه.از شوخی گذشته این یارو یه بازاریه و همه چی رو در منفعت با پول می بینه و به هیچ عنوان سیاسی نیست .به نظر من که میشه از این یانکی سواری گرفت.
    • IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
      4 15
      داداش بر اساس گفته ها شما. ما باید به آن ها سواری دهیم
    • IR ۰۳:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      0 0
      درد کدوم کشور پول نیست برادر من نکنه واقعا فکر کردی اروپا و امریکا به خاطر دموکراسی با عرب ها و اسراییل و ترکیه بستن!!..مشکل این هست که ایران یک دهم اون عربستانی که شما میگی درآمد نفتی نداره چند برابر هم جمعیت داره باج دادن هم حدی داره
  • علی IR ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    12 22
    همیشه همین بوده این کفار در مقابله با ایران در یک جبهه هستند مسئولین بی کفایت درس بگیرند
  • US ۱۶:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    18 7
    اروپا از تحریم های هسته ای جدید حمایت نمیکنه
  • US ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    24 5
    همش خالی بندیه. اروپا موافق برجام هست
  • US ۱۶:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    20 12
    انصافا بعد از برجام وضع بهتر شده...
    • IR ۰۴:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
      0 0
      آره فقط دلار از 3200 شده 4000 تومن واردات هم دو برابر شده تقریبا همان بدبخت های باقی مانده از صنعت و خدمات در تحریم هم به لطف سیاست درهای باز دارن به فنا میرن و کشور مثل افریقایی ها خام فروش مطلق داره میشه و 20 میلیون دیگه میاد روی بیکارهای فعلی!
  • معصومی IR ۱۶:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    11 21
    بهترین اقدام در مقابل خروج آمریکا از توافق برجام، همان نظر مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای است که ایشان به صراحت اعلام کردند که اگر آمریکا توافق نامه برجام را پاره کند، ما آن توافق نامه را آتش می زنیم. ایران می بایست این موضع را تاکید کند که در صورت عدم پایبندی آمریکا، ایران در اقدامی متقابل غنی سازی 20 درصد را آغاز کرده و تا جای ممکن به شرایط قبل از برجام باز خواهد گشت. مماشات تا طرف های غربی هرگز مثمر ثمر نبوده و آنها فقط به دنبال تامین منافع خویش هستند. و منفعت ایران در گروه نشان دادن مقاومت و ایستادگی در مقابل زیاده خواهی انهاست، البته این مقابله می بایست به همراه دیپلماسی عمومی باشد که افکار عمومی جهان و دیگر کشور ها از ایران حمایت کرده و حتی المقدور مجامع بین‌المللی در مقابل ایران موضع گیری نکنند.
  • IR ۱۳:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۰
    0 0
    شما که میگی بهتر شده حتما یه سر به شهرک های صنعتی کشور بزن خودت جوابتو میگیری!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس