فرار مسلمانان مظلوم از میانمار

نسل‌کشی مسلمانان در میانمار واکنش برخی از هنرمندان و چهره‌های فرهنگی را برانگیخت و هنرمندان نیز در نوشته‌های خود در فضای مجازی، از سکوت برندگان جایزه صلح نوبل به این جنایات، انتقاد کردند.

به گزارش مشرق، اشکان خطیبی، بازیگر سینما و تلویزیون در صفحه خود در فضای مجازی نوشت: «قتل‌عام، نسل‌کشی، تبعیض نژادی و مذهبی، جایزه صلح نوبل. اینا چه نسبتی با هم دارن؟!» حمید فرخ‌نژاد، دیگر بازیگر سینما و تلویزیون نیز نوشت: «عجب تناقضی؛ برنده صلح نوبل و عامل مرگ هزاران انسان بی‌گناه! خانم انگ سان سوچی، مطمئن باشید نامتان در سیاه‌ترین صفحات تاریخ در کنار کسانی که همچون شما انسانیت را فراموش کرده‌اند و غرور و خودبینی پیشه کرده‌اند ثبت خواهد شد، آه مظلوم دامن همه ظالمان را خواهد گرفت در هر لباس و در هر جای دنیا، دیر نیست.»


عبدالحسین خسروپناه، نویسنده و نظریه‌پرداز دینی نیز در یادداشتی عنوان کرد: «گروهی از جریان روشنفکری ایرانی که سال‌هاست قبله‌گاه خود را اندیشه مغرب‌زمین قرار داده و ارزش‌ها و هنجارهای آن وادی را برای جامعه خویش تجویز می‌کند و با سنجه‌های عالم مدرن، دین و جامعه دینی خود را می‌سنجد و مورد شماتت قرار می‌دهد، اکنون و با وقوع کشتار مسلمانان میانمار در بوته آزمون قرار گرفت تا در عمل نشان دهد که انسانیت تا چه حد برایش اهمیت دارد.

هنجارهایی نظیر «اعلامیه حقوق بشر» که مورد ستایش این جریان روشنفکری است تا چه حد واجد ارزش و ضمانت اجرای مساوی در عمل قرار می‌گیرد؟!... گمان می‌کردم این دسته از غرب‌زدگان تنها بی‌سوادند اما با وجود این همه جنایت در جهان و سکوت معنادارشان فهمیدم که بی‌وجدان هم هستند و هویت انسانی را نیز از دست داده‌اند.»


رامبد جوان کارگردان سینما و تلویزیون با انتشار کاریکاتوری با عنوان «نسل‌کشی مسلمانان روهینگیا را محکوم می‌کنیم» در صفحه اینستاگرام خود به کشتار مسلمانان میانمار و سکوت مدعیان حقوق‌بشر واکنش نشان داد.


صابر ابر، دیگر بازیگر سینما نیز به کم‌کاری برخی از رسانه‌ها در بازتاب جنایات میانمار کنایه زد و نوشت: «... هیچ‌کس در این دنیا فرصتی برای ورق زدن عکس‌های اخیر در میانمار ندارد؟! هیچ‌کس این سرهای بریده و تن‌های متلاشی و تنهای سوخته را ندیده؟ خبر بمب شیمیایی و تستش در کره مهم‌تر است و اتفاقی که به وجود می‌آید یا اتفاقی که به وجود آمده؟... اگر قتل‌عام کودکان در میانمار نسل‌کشی نیست، اسمش چیست؟ با دنیا واقعی باشیم، بچه‌ها را در آب خفه می‌کنند، زن‌ها را از گردن جدا می‌کنند، نمی‌برند، سرها را می‌کنند، تن‌ها را زنده در آتش می‌اندازند! و ما از موی ترامپ خبر می‌دهیم!»


حبیب احمدزاده، نویسنده و مستندساز هم نوشت: «...همان طور که افراطی‌گری داعش ربطی به دین اسلام ندارد، تندخویی و جنایات دارودسته این راهب افراطی (آشین ویراتو) هم ربطی به اصل آیین و مکتب بودا ندارد و شاید نقشه اصلی دشمنان بعد از نابودی داعش این بار، گسترش جنگ و ستیز بین پیروان آیین‌های شرقی و مسلمانان باشد. پیچیدگی این نقشه‌ها در تحریک احساسات ما مسلمانان را با تعقل و جدیت خنثی کرده و مواظبت شود تا در دامشان نیفتیم. پس بهترین روش آن است که همگی ضمن برخورد ارزشی و قاطعانه با این جنایتکار و یارانش، خود با برخورد احساسی و افراطی با همه بودائیان اکثر بی‌گناه، قطعه‌ای از پازل تفرقه دینی و پایه‌گذار یک ضدارزش به نام دشمنی جدید، بین مذاهب و آیین‌ها در جهان نشویم.»

منبع: کیهان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • SE ۰۵:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۹
    1 0
    تلخک کافر هم خفخون گرفته

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس