دی میستورا

نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه با بیان اینکه معارضان سوری باید بدانند که از جنگ سود نبرده‌اند، افزود: ششمین دور مذاکرات آستانه هفته آینده در موعد مقرر برگزار می‌شود.

به گزارش مشرق به نقل از العهد، استفان دی‌میستورا نماینده ویژه سازمان ملل در امور سوریه گفت که دیرالزور تقریبا آزاد شده و ما منتظریم که آزادسازی کامل آن، خیلی زود اعلام شود.

دی‌میستورا گفت که ما از تحقق مناطق کاهش تنش در تمام مناطق سوریه دور نیستیم، و این چیزی است که تاکنون با موفقیت به وقوع پیوسته است.

نماینده ویژه سازمان ملل با بیان اینکه دولت سوریه باید بداند که نمی‌تواند از جنگ سود ببرد، افزود: معارضان سوری نیز باید واقعیت را درک کنند و آنها هم باید بدانند که از جنگ سود نبرده‌اند.

وی با بیان اینکه نشست آستانه هفته آینده در موعد مقرر خود برگزار خواهد شد، گفت: ما به دنبال برگزاری مذاکرات بین دوت سوریه و هیئت یکپارچه معارضان در اکتبر آینده هستیم.

وزارت خارجه قزاقستان پیش از این اعلام کرده بود که ششمین دور مذاکرات آستانه درباره سوریه طی روزهای چهاردهم و پانزدهم سپتامبر (بیست و سوم و بیست و چهارم شهریور) آینده برگزار می‌شود.

قزاقستان طی ماه های گذشته میزبان مذاکراتی بوده که تمرکز اصلی آن ایجاد مناطق کاهش تنش در سوریه بوده است.

در تاریخ 24-23 ژانویه سال جاری میلادی (4 و 5 بهمن) در پایتخت قزاقستان برای نخستین بار، مذاکرات مستقیمی بین گروه‌های مسلح مخالف در سوریه و نمایندگان دولت سوریه با میانجیگری روسیه، ایران و ترکیه (سه کشور ضامن صلح در سوریه) برگزار شد که به امضای بیانیه پایانی در مورد حل و فصل مسالمت‌آمیز بحران سوریه و توافق طرفین برای ادامه مذاکرات در این راستا انجامید. اعضای شورای امنیت سازمان ملل این بیانیه را تصویب کرده و این رایزنی‌ها را گام مهمی برای حل و فصل سیاسی بحران سوریه ارزیابی کردند.

از آن زمان تاکنون 5 دور از مذاکرات آستانه برگزار شده  و این در حالی است که آتش‌بس فراگیر در سوریه نیز از 10 دی ماه با طراحی ایران، روسیه و ترکیه سه کشور پشتیبان مذاکرات آستانه برقرار شده است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس