کد خبر 771528
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۱
نوری مالکی

نخست‌وزیر سابق عراق بار دیگر هشدار داد که برخی جریان‌های سیاسی تلاش دارند انتخابات پارلمانی را لغو کنند. او از آن با عنوان «کودتای سیاسی» یاد کرد.

به گزارش مشرق، «نوری المالکی» نخست‌وزیر سابق عراق و معاون رئیس‌جمهور این کشور در تجمع عشایر استان بابل تأکید کرد که اصلاح روند سیاسی عراق جز از طریق ساز و کار اکثریت قابل حل نیست.

به نوشته پایگاه خبری روزنامه العربی الجدید، المالکی این سخنان را روز سه شنبه (دیروز) بیان کرده و افزوده است که «تشکیل دولت اکثریت دارای مبانی و اصول اساسی واضحی است و بهترین راه برای حل مشکلات عراق محسوب می‌شود؛ اما برخی صداها و جریانات برای لغو انتخابات یا تأخیر آن تلاش می‌کنند».

نوری المالکی ماه گذشته نیز درباره تلاش برخی طرف‌های سیاسی در عراق برای به تأخیر افتادن انتخابات پارلمانی که قرار است زمستان آینده (مارس 2018) برگزار شود، هشدار داده بود.

وی ادامه داد: انتخابات پیش رو، به منزله فصل الخطابی برای آینده عراق است و نیروهایی که پارلمان و دولت را تشکیل می‌دهند باید مراقب باشند تا در دام مناقشات سیاسی نیفتند.

این سخنان مالکی در حالی ایراد می‌شود که بحث «کمیساریای عالی انتخابات» در عراق که نهاد مجری و قانون‌گذار انتخابات محسوب می‌شود کماکان محل جدال نیروهای سیاسی است و توافق بر روی اعضای آن به بن بست خورده است.

برخی از گروههای سیاسی اصرار دارند تا افراد مورد اعتماد خود را وارد این نهاد کنند و دوره قانونی این نهاد نیز تا 23 سپتامبر آینده به پایان می‌رسد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس