کد خبر 771469
تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۲
کارت ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور از صدور کارت های ملی هوشمند در فرایند ۱۵ روزه خبر داد و گفت: اعتبار کارت‌های ملی قدیمی تا پایان سال ۹۶ خواهد بود و این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

به گزارش مشرق، سیف‌الله ابوترابی با اشاره به اینکه کارت‌های ملی که زمان صدورشان مربوط به سال 89 و قبل از آن است تا پایان امسال اعتبار دارند، اظهار کرد: این زمان به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر در کل کشور 12 هزار ایستگاه برای  صدور کارت هوشمند ملی در دفاتر پیشخوان، ثبت احوال و ادارات پست راه اندازی شده است و هموطنان می‌توانند با مراجعه به این دفاتر اقدام به تعویض کارت ملی خود کنند.

ابوترابی با بیان اینکه فرایند صدور کارت‌های به 15 روز کاهش پیدا کرده است ادامه داد: زمانی که برای اعتبار کارت‌های ملی قدیمی در نظر گرفته شده به هیچ عنوان تمدید نخواهد شد و درخواست می‌شود مردم هر چه زودتر اقدام به دریافت کارت‌های جدید کنند.

وی در خصوص مبلغ تعویض کارت‌های ملی گفت: طبق مصوبه مجلس 20 هزار تومان به عنوان مبلغ تعویض دریافت می‌شود که این مبلغ مستقیماً به خزانه واریز می‌شود ضمن اینکه حداکثر 9 هزار تومان نیز از سوی دفاتر صدور کارت بابت عکس و فرم‌ و 2 هزار تومان نیز زمان تحویل کارت تحویل دریافت می‌شود.

ابوترابی ادامه داد: با توجه به اینکه برای تحویل کارت‌های هوشمند در زمان تحویل باید اثر انگشت صاحب کارت ثبت شود به همین منظور حضور افراد در دفاتر صادر کننده کارت الزامی است.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور بیان کرد: در حال حاضر بیش از 26 میلیون کارت هوشمند صادر شده است که این آمار تا پایان سال جاری به 40 میلیون کارت خواهد رسید.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • US ۱۴:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    14 0
    چه خبره 20000 تومان هزینه تعویض؟! وقتی عمده کار میشه قیمت باید خیلی پایین بیاد. فکر کن 82 میلیون 20 هزار تومان چقدر میشه؟ 1640000000000 تومان که میشه 1 تریلیون و 640 میلیارد تومان. این انصافه؟ تازه این غیر از 11 هزار تومان دیگه هست که با اون میشه 2542000000000 تومان که میشه 2 تریلیون و 542 میلیارد تومان. هرچند موقع تعویض بیشتر از 31000 تومان میگیرن از هر نفر و میگن همینه که هست.
  • LB ۱۴:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 11
    خب ما که خارجیم چه غلطی بکنیم؟ کلی پول بلیط بدیم بیایم فقط برای یه کارت؟ بعدشم خروجی ازمون بگیرید؟ صد رحمت به احمدی نژاد که ورود و خروج ایرانی ها رو تسهیل کرده بود.
    • US ۱۴:۴۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      4 0
      مگه تو سفارت انجام نمیدن؟
  • IR ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    10 0
    کل یارانه ماه رو باید بدیم کارت ملی بگیریم. آقا نمی خوایم همون قدیمی خوبه.
  • احمدخواجوند IR ۱۴:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    10 0
    عكسهاي را از آدم ميگيرن عجق وجق وحشت ميكني كه عكس خودت ببيني انوقت ميزنند روكارتت .بهتر نيست كه ماعكس از عكسي بيرون بگيريم .
  • SE ۱۵:۲۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    دولت خود مسبب گرانی است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس