کد خبر 827476
تاریخ انتشار: ۱۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۷
کارت ملی

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.

به گزارش مشرق، کارت هوشمند ملی نوعی کارت دیجیتالی است که توسط سازمان ثبت احوال کشور به عنوان مرجع امور هویتی کشور، تولید شده است. این کارت‌ها جایگزین کارت‌های ملی شده اند. کارت هوشمند ملی، یک کامپیوتر ساده و کوچک است که با اتصال به یک کارتخوان، می‌توان به اطلاعات درون آن دسترسی پیدا کرد.

سخنگوی سازمان ثبت احوال کشور گفت: هر ماه دو و نیم میلیون کارت هوشمند ملی صادر می شود و در حال حاضر این کارت تا یک ماه بعد از تکمیل مراحل ثبت نام صادر می شود.

سیف الله ابوترابی افزود: افراد می توانند برای دریافت کارت هوشمند ملی به ادارات پست و ثبت احوال و دفاتر پیشخوان در سراسر کشور مراجعه کنند.

طرح کارت هوشمند ملی

وی گفت: مراجعه کنندگان برای دریافت کارت هوشمند ملی حداکثر 31 هزار تومان باید پرداخت کنند.

در همین رابطه فیلم زیر را ببینید:

فیلم/ کارتی که جایگزین کارت‌های بانکی می‌شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال تصریح کرد: از این رقم 11 هزار تومان بابت هزینه صدور کارت و تحویل آن است و 20 هزار تومان هم به خزانه دولت واریز می شود.

وی تاکید کرد: دریافت هزینه بیشتر خلاف است و مردم می توانند موارد خلاف را به ادارات ثبت احوال اعلام کنند.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.

وی اظهار کرد: این افراد برای دریافت کارت هوشمند ملی می توانند از طریق سامانه www.ncr.ir به طور رایگان پیش ثبت نام کنند و یا با مراجعه به یکی از دفاتر پیشخوان دولت یا دفاتر پستی مرحله پیش ثبت نام را انجام دهند که این دفاتر هزینه ای را برای پیش ثبت نام از آنها دریافت می کنند.

وی ادامه داد: در مرحله ثبت نام از فرد اثر انگشت و عکس زنده (لایو) گرفته می شود، شناسنامه متقاضی اسکن خواهد شد و نام فرد، جزء افراد متقاضی دریافت کارت هوشمند ملی ثبت می شود.

سخنگوی سازمان ثبت احوال گفت: تمام کارت های ملی (نمونه قدیم)که تا پایان سال 89 صادر شده است تا پایان امسال اعتبار دارد ،بنابراین افرادی که این نوع کارت ها را دارند، باید برای دریافت کارت هوشمند ملی اقدام کنند.

ابوترابی افزود: اعتبار کارت های ملی نمونه قدیم که از سال 1380 تا 1389 است تا پایان سال 1396 به اتمام می رسد و از آغاز سال 97 این کارت ها فاقد اعتبار خواهد بود.

ابوترابی ادامه داد: افراد برای دریافت کارت ملی می توانند، ثبت نام کنند؛ ضمن اینکه برای تمام افراد بالاتر از 15سال کارت هوشمند ملی صادر می شود.
 

** کارت هوشمند ملی حداکثر تا یک ماه صادر می شود

سخنگوی سازمان ثبت احوال اعلام کرد: برای رفع مشکلاتی در زمینه صدور کارت هوشمند ملی تمهیدات خاصی اندیشیده شده تا برای افراد متقاضی از 15روز تا حداکثر یک ماه این کارت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه کارت اولی ها شامل افراد بالای 15 سال تمام هستند، گفت: هر سال یک میلیون و200 هزار تا یک میلیون و 400 هزار نفر کارت اولی داریم.

صدور کارت هوشمند ملی به عنوان کلید ورود به دولت الکترونیک که موجب توزیع عادلانه فرصت‌ها، کاهش بسیاری از هزینه‌های دولت و مردم خواهد شد از سال 1391آغاز شد و براساس هدف گذاری، قرار بود این کارت تا پایان سال 1397برای تمام واجدین شرایط صادر شود.

همچنین کارت هوشمند ملی مهمترین کارت هویتی افراد است و افراد باید خودشان مراجعه کنند زیرا اثر انگشت از آنها به منظور احراز هویت اخذ می‌شود ضمن اینکه در این کارت‌ها امضای الکترونیکی نیز در نظر گرفته شده که بایستی توسط خود افراد ثبت شود.

حدود 64 میلیون نفر بالای 15 سال در کشور واجد دریافت کارت هوشمند ملی هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 25
  • غیر قابل انتشار: 4
  • جوادگلشن پور IR ۲۲:۰۶ - ۱۴۰۱/۱۰/۱۲
    0 0
    هیچ
  • محمد IR ۱۳:۱۳ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    من ١٧فروردين ١٤٠١ ثبت نام كردم الان ١٧ ديماه ١٤٠١ هست هنوز صادر نشده
  • محمد حسین زارع نیستانک IR ۱۳:۱۸ - ۱۴۰۱/۱۱/۰۹
    9 0
    با سلام کارت ملی رو یک سال و نیمه ثبت نام کردم هنوز به دستم نرسیده چرا باید طول بکشه؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس