عکس/ شادی گل سردار آزمون به سوریه

دیدار تیم‌های فوتبال ایران و سوریه با نتیجه تساوی به پایان رسید تا سوری‌ها امید خود را برای رفتن به جام جهانی زنده بماند.

به گزارش مشرق، در آخرین روز از مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در قاره آسیا و در گروه A این رقابت‌ها تیم‌های ایران و سوریه از ساعت 19:30 امروز (سه‌شنبه) در ورزشگاه آزادی به مصاف هم رفتند که این بازی با تساوی 2-2 خاتمه یافت. حاج محمد در دقیقه 13 سوریه را پیش انداخت اما سردار آزمون در دقیقه 45 بازی را به تساوی کشاند و در دقیقه 64 گل دوم خودش و ایران را به ثمر رساند. این پایان کار نبود و السومه در دقیقه 3+90 گل دوم سوریه را زد تا با این نتیجه و با توجه به تساوی بدون ازبکستان و کره‌جنوبی، سوریه به عنوان تیم سوم گروه راهی پلی‌آف شود.

تیم ملی کشورمان در این دیدار با ترکیب علیرضا بیرانوند، محمد انصاری (56- عزت‌الله پورقاز)، مرتضی پورعلی‌گنجی، میلاد محمدی، رامین رضاییان، علی کریمی (46- روزبه چشمی)، علیرضا جهانبخش(76- وحید امیری)، احسان حاج‌صفی، اشکان دژاگه، سردار آزمون و مهدی طارمی به میدان آمده است.

برای سوریه نیز در این مسابقه ابراهیم عالمه، موید عجان، احمد الصالح، هادی المعمری، علا الشبلی، ناصر حاج محمد، زاهر میدانی، فراس الخطیب، محمود المواس، عمر الخریبین، عمر السومه راهی میدان شدند.

فیلم/ خلاصه بازی ایران 2 - 2 سوریه

نیمه اول

دقیقه 7: همکاری خوب طارمی و محمدی در جناح چپ با پاس عرضی تند و تیز مدافع چپ کشورمان همراه شد که دفاع سوریه اجازه ضربه زدن را به سردار آزمون نداد.

دقیقه 8: ارسال هافبک راست سوریه با ضربه سر السومه صحنه‌ای خطرناک را روی دروازه ایران خلق کرد که بیرانوند با دست توپ را به کرنر فرستاد.

دقیقه 13: سومه با ضربه ایستگاهی از فاصله تقریبا 30 متری دروازه‌ ایران را تهدید کرد که بیرانوند نتوانست توپ را جمع کند و تامر حاج محمد روی ریباند دروازه ایران را باز کرد. تیم ملی که پیش از بازی 1108 دقیقه بود گلی دریافت نکرده بود با دریافت گل در دقیقه 13 این دیدار رکوردش با ثبت 1121 دقیقه گل نخوردن شکسته شد.

دقیقه 23: اشکان دژاگه با یک فرار در میانه میدان و دریبل استثنایی‌ با یک پاس در عمق آزمون را در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه این بازیکن توسط عالمه مهار شد.

دقیقه 34: ارسال دژاگه از روی ضربه کرنر با ضربه سر پورعلی گنجی همراه شد که این بار هم عالمه اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

دقیقه 45: روی کرنر ارسالی از جناح چپ ایران توسط دژاگه، مهدی طارمی با یک ضربه سر می‌رفت یک گل زیبا به ثمر برساند که عالمه با کمک تیر دروازه توپ را دفع کرد اما این سردار آزمون بود که توانست با سینه توپ را وارد دروازه سوریه کند.

دقیقه 1+45: شروع مجدد بیرانوند و ارسال بلند او طارمی را در محوطه جریمه سوریه در موقعیت خوب گلزنی قرار داد اما ضربه او توسط سنگربان سوریه مهار شد.

دقیقه 5+45: اشکان دژاگه از روی نیم دایره پشت محوطه جریمه از روی یک ضربه ایستگاهی می‌توانست گل دوم ایران را به ثمر برساند که عالمه به یک شیرجه عالی توپ را دفع کرد و طارمی ضربه برگشتی را در حالی که در موقعیت آفساید قرار داشت به اوت زد تا آه از نهاد تماشاگران بلند شود.

نیمه دوم

دقیقه 46: روزبه چشمی به جای علی کریمی وارد زمین شد.

دقیقه 46: آزمون با یک پاس عرضی در محوطه جریمه سوریه به طارمی او را در موقعیت ایده‌آل گلزنی قرار داد اما این بازیکن قبل از ضربه به توپ به زمین افتاد و اعتقاد داشت مدافع سوری او را شارژ کرده که داور توجهی به این مسئله نکرد.

دقیقه 47: داور به احسان حاج صفی کارت زرد نشان داد.

دقیقه 49: محمود المواس از داور کارت زرد گرفت.

دقیقه 50: پاس عرضی خوب رضاییان از جناح راست در درون محوطه جریمه سوریه پس از عبور از چند بازیکن به پورعلی‌گنجی رسید اما او با بی‌دقتی توپ را به اوت زد.

دقیقه 56: محمد انصاری جای خود را به عزت‌الله پورقاز داد.

دقیقه 57: کرنر ارسالی دژاگه از جناح راست با ضربه سر چشمی می‌توانست به گل دوم ایران تبدیل شود اما توپ به تیر دروازه سوریه برخورد کرد.

دقیقه 64: پرتاب اوت بلند حاج‌صفی و ضربه سر ناقص مدافع سوری در محوطه جریمه تیمش باعث شد آزمون در محوطه شش قدم صاحب موقعیت عالی گلزنی شود و در نهایت با ضربه‌ای آرام گل دوم تیم ملی را به ثمر برساند.

دقیقه 76: وحید امیری در خط هافبک تیم ملی جایگزین علیرضا جهانبخش شد.

دقیقه 76: آزمون روی کرنر ارسالی دژاگه بار دیگر دروازه سوریه را تهدید کرد که عالمه این بار اجازه باز شدن دروازه تیمش را نداد.

دقیقه 85: طارمی پس از درگیری با مدافع سوریه از داور بازی کارت زرد گرفت.

دقیقه 88: طارمی روی یک فرار تند و تیز از جناح راست با یک ضربه محکم از کنار خط طولی محوطه جریمه دروازه عالمه را به طور جدی تهدید کرد اما این دروازه‌بان سوریه بود که با عکس‌العمل خوب اجازه باز شدن دروازه تیمش برای بار سوم را نداد.

دقیقه 2+90: السومه بعد از تک به تک شدن با بیرانوند او را با یک ضربه دقیق مغلوب خود کرد و گل دوم و تساوی سوریه را به ثمر رساند.

تیم ملی ایران با این تساوی با 22  امتیاز صدرنشین ماند و به عنوان تیم اول گروه A راهی جام‌جهانی روسیه شد. هر چند ملی‌پوشان کشورمان بعد از هشتمین بازی خود در این گروه، صعودشان را به جام‌جهانی قطعی کرده بودند. کره‌جنوبی نیز با کسب تساوی مقابل ازبکستان در تاشکند به عنوان تیم دوم به طور مستقیم راهی جام‌جهانی روسیه شد. سوریه هم با این تساوی که مقابل ایران کسب کرد موفق شد به عنوان تیم سوم راهی مرحله پلی‌آف شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 34
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 19
  • IR ۲۱:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    49 17
    فوتبال کثیفی بازی کردیم. واقعاً تیممون خیلی جلوی سوریه شل بازی کرد. موقعی که جلو بودیم و می تونستم بازم گل بزنیم مدام پاس عقب می دادیم تا بیشتر گل نزنیم. هر چند که ازبکستان هم خودش دور پیش با قطر تبانی کرد تا ایران نره بالا.
    • IR ۰۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      9 7
      خداییش دروازه بان خیلی بده
    • علیرضا IR ۰۱:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      7 8
      کجاش کثیف بود؟ فقط چنتا صددرصد گل طارمی و آزمون خراب کردن... این که دیگه ربطی به پاس به عقب نداره.
    • مدافع حرم IR ۰۱:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      16 14
      کار کثیف ادعای دروغ باخت ایران به سوریه به صورت دستوری در یک تبانی توسط دوستان اصلاح طلب بود! والله قسم اصلاح طلب ها با سیاسی کردن بازی امروز و ادعای دروغ باخت ایران به سوریه و تبانی بزرگترین ضربه رو به بازیکنان و کادر فنی و فوتبال ایران امروز زدن چون تمرکز بازیکنان رو از پیش از بازی بهم ریختید کارلوس کیروش 20 دقیقه آخر بازی شدیدا تحت تاثیر جو غیر فوتبالی که رسانه های ضد انقلاب درباره تبانی ایران با سوریه ساخته بودن قرار گرفته بود و با وجودی که تیمش 2-1 جلو بود بی خودی حمله می کردن تا گل سوم و چهارم رو بزنن تا فقط ثابت کنن اهل تبانی نیستن.... هر وقت به عراق یا لبنان یا سوریه و یمن می خوردیم در فوتبال همین داستان رو داریم...
    • IR ۰۶:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      2 3
      مگه نگفتید سوریه ناجوانمردانه و فلان و بیثار تو آزادی جهنم و خواهی دیدو ۱۲ تا خواهیم زدو؟ طرفدارهای کیروش و میگم جی شد؟؟ این حقیقت فوتبال الان ماست این تیمها با قدرت خیلیییییی بیشتر توپ خونه مهاجمان ما بودن آمار داریم جام داریم دروغ به خود ممنوع
    • IR ۰۹:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      7 4
      تبانی؟؟؟ کیروش پرتغالی میگه حرف از تبانی زدن خیلی کثیفه اونوقت ایرونی ها بگن تبانی؟؟؟
  • ماهر IR ۲۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    65 22
    انشا الله سوریها با این نمک نشناسی به جام جهانی نخواهند رفت.
    • اذری US ۰۰:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      14 14
      عجب ادم پرتی هستی عمو. شما انتظار داشتید سوریها بخودشان گل بزنند تا نمک شناس نباشند. این بازی ورزشکاری است. امیدوارم که سوریه صعود کند تا یک تف صورت روی وهابی های مزدور باشد. ما هیچ احتیاجی ب گل سوم نداشتیم
    • نادر IR ۰۱:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      10 8
      دوست عزیز سوریه این بازی براش مرگ و زندگی بود انتظار داشتی بیاد از ایران سه گل بخوره!!؟مطمئن باش اگر ازبکستان هم جای سوریه بود همینطوری وقت کوشی می کرد و تلاش می کرد جنگ اعصاب درست کنه عربستان و بحرین هم که قبلا همین کار رو کردن بدون هیچ نمک و نمکدان شکستنی!!!....اصولا فوتبال ایران خیلی مشکل داره و امروز واقعا بد بودیم و در اکثر پست ها مشکل داشتیم
  • IR ۲۲:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    4 3
    مگه سوریه رکوردش چقدره؟! یعنی چی رکوردش رو شکست؟!
  • بازیکن سابق IR ۲۲:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    12 12
    در تعجبم چرا کیروش حاجی انصاری رو تعویض کرد!! گل دوم رو دقیقا از جایی خوردیم که انصاری در پست چپ بازی می کرد علی کریمی و نیز روزبه چشمی تعویضی به هیچ عنوان در سطح عزت الهی از نظر هافبک دفاعی بودن جنگنده و درگیر نیستن عملآ پس از تعویض ها حملات سوریه خطرناک تر شده بود ....به نظرم کیروش 20 دقیقه آخر بازی تحت تاثیر رفتارهای نیمکت سوریه و نیز بازی رفت کنار زمین کاملآ عصبی شده بود همینطور آوردن امیری هم که یک مهاجم هست وقتی تیم جلو هست جای تعجب داشت!! ....
    • AE ۰۱:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      7 3
      بعد از 12 تا بازی گل خوردیم دلیلش هم فقط دفاع هایی مثل انصاری بودن.بیرانوند لایی میخوره بعد میفته گردن کریمی و چشمی؟انصاری بود بیرانوند لایی نمیخورد؟
    • طرفدار برانکو IR ۰۶:۱۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      11 14
      قصد زیر سوال بردن کیروش رو ندارم ولی یه زمانی تیم ملی با برانکو رفت و برگشت 11 تا به سوریه زده بود..!!
    • مارهای آنالیز IR ۱۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      2 3
      من دیشب خواب دیدم ایران با اسپانیا فرانسه آلمان و برزیل هم گروه میشه بعد بازی اول رو3-0 می بریم دومی رو4-1 سومی رو 6-1 و چهارمی8-1! بعدش همه خوشحالی می کردن و بازیکنان با خوشحالی کارلوس کیروش رو پرتاب می کردن هوا! هر چی داد می زدم هنوز بازیها تمام نشده و باید برید مرحله بعد و هنوز خیلی مونده حالیشون نمی شد فقط خوشحالی می کردن!!!
  • نصیر IR ۲۲:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    32 10
    سوری ها واقعا در جنگ روانی ایران رو بردن! نیمکت سوریه به سمت نیمکت ایران و کیروش حمله و اعتراض کرد تا اونها عصبی و غیرتی بشن و به جای بازی منطقی احساسی بشن و برن برای گل های سوم و چهارم تا در ضد حمله فرصت پیدا کنن و گل دوم رو بزنن که دقیقا بیست دقیقه آخر بازی کیروش و نیمکت به شدت عصبی شده بودن و ایران همان کاری رو کردن که اونها می خواستن یعنی ایران رفت برای گل های سوم و اونها ضد حمله زدن....
  • IR ۲۳:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    7 0
    آمد به سرمان از آنچه می ترسیدیم. اگر این بازی رو تدارکاتی فرض کنیم باعث شد عیب مهم تیممون که باید روش کار بشه پیدا شه اونم اینه که وقتی هجومی بازی میکنیم و یا گل عقب میوفتیم و مجبوریم هجومی تر بازی کنیم دفاعون خیلی آسیب پذیر میشه. بازیهای قبلی چون ساختار دفاع داشتیم و گل نمیخوردیم اینجور نبود
  • IR ۲۳:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    7 10
    نامردی نکیند بچه ها از جون مایع گذاشتن و همه جوره سر بودن. اگر دقت می کردن گل های بیشتری میزدیم، روی یه اتفاق بازی مساوی شد
  • IR ۰۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    11 2
    یه توصیه دوستانه به کاربران مشرق دارم! خواهشا وقتی چندتا کارشناس مثل امثال جلال چراغ پور حاج رضایی و ..با سی سال سابقه فوتبالی میان نسبت به بعضی تاکتیک ها و برنامه های کیروش نقد و انتقاد می کنن این قدر به راحتی اونها رو به فحش و تمسخر نبندید! ایران اصولا در فاز هافبک و تهاجمی مشکل داره توی جام جهانی قبلی هم به خاطر همین مشکل در گروه چهارم شدیم اگر قبول نکنیم مشکل داریم دنبال حل مشکل نخواهیم رفت و این آفته!.....
  • IR ۰۱:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    9 11
    نمیدانم چرا هر وقت می بازیم می گوییم شل بازی کردیم نمی گوییم تیم رقیب قدرتمند بود
  • IR ۰۲:۲۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    17 1
    بهتر! هر چی زودتر این بت رکورد احمقانه می شکست به نفع تیم بود تا به جای بازی دفاعی صرف، به فکر بازی معقول باشند. نمی دونم چه اصراری بود که بیشتر ضربه های کرنل به صورت هوایی ارسال بشه و همه مهاجمین اینقدر بد جایگیری می کردند و خودشون رو می چسبوندند به دروازه!
  • IR ۰۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    8 0
    همان مشکل جام جهانی قبلی که هر وقت به جای دفاع دنبال حجومی بازی کردن و حمله کردن بودیم گل خوردیم رو داریم! چه جلوی بوسنی چه سوریه....
  • رحیمی IR ۰۵:۴۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    18 1
    گل دوم سوریه به ایران کلکسیونی از اشتباهات بازیکنان ایران بود! پاس اشتباه روزبه چشمی پاس اشتباه رامین رضائیان جا موندن میلاد محمدی عدم پوشش پورقاز و پورعلی گنجی و اشتباه بیرانوند!!.
  • GB ۰۶:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    17 7
    ما که هزینه مالی و جانی دادیم غرور ملی هم روش ببینیم آخرش آقایون کجا رو می گیرن
    • IR ۱۳:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      8 5
      دوست عزیز ایران عاشق چشم و ابروی سوری ها و بشار اسد نیست. اگر کاری صورت گرفته به خاطر امنیت کشورمون و مقابله با دیوی مثل داعش هست که برای کل منطقه وجودش مضره درست مثل روسیه که این کار رو میکنه
  • ali IR ۰۶:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    26 7
    مشرق کاش از وضعیت حضور زنان سوری توی استادیوم هم گزارش می زدی
  • US ۰۸:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    32 14
    اولا سوریه جام جهانی را در خواب خواهد دید چون حتی اگر استرالیا را ببره باید با تیم پنجم آمریکای جنوبی بازی کنه که اونا تبانی بلد نیستند فقط گلباران کردن بلدند قابل توجه شما که الان آرژانتین رتبه پنجم را در گروه آمریگاه جنوبی داره دیگه خودتون بقیه اش را تصور کنید
    • IR ۱۱:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
      17 2
      متاسفانه قانون با لابی عرب ها جدیدا عوض شده و با تیم پنجم امریکای شمالی هست که احتمالا هندوراس هست!
  • IR ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    4 3
    به به
  • IR ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    دوستان ما از پیش صعود کردیم تو این بازی هم با اینکه برتر بودیم فقط با اشتباهات خودمون مساوی کردیم که اگر نمیشد بهتر بود ولی نگاهمون باید رو به جلو باشه تنها چیزی که از این بازی باید همراهمون باشه عبرت گیری هست و اینکه خودمون رو تو هیچ بازی از پیش برنده نبینیم و این جمله ی کلیشه ای ولی واقعی که فوتبال نود دقیقه هست.
  • ... IR ۱۵:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    4 0
    سلام این دیگه خبر آزادی شهرای تحت اختیار داعش نیست و ما هم داعشی نیستیم که از بردنمون ذوق زده شدی مشرق!! من جونمو واسه مدافعان حرم میدم چه برسه به مکتب مقاومت،اینو گفتم که فک نکنی از رو غرض چیزی گفتم دیشب که هوچی بازیشون رو دیدم و یاد بازی رفت افتادم و پست جالب بازیکن سوری به عربستان که ایشالا شما برید جام جهانی ما هم بیایم(عررررربستانی که هرچی بدبختی از گورش بلند میشه) اینا رو که دیدم حالم ازشون بهم خورد،بی لیاقتا
  • ۱۸:۱۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    0 0
    کاش من هم یک مدافع حرم بودم
  • مقیم ایران US ۱۸:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 1
    سوریه بهتر بود زنده باد سوریه و بشار اسد
  • IR ۲۱:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 0
    متاسفانه این جناب فلاحت پیشه نماینده اصلاح طلب دوباره یه گل بخودی زده و گفته بازی مشکوک به تبانی هست!!! این چندمین بار هست نماینده های مجلس دروغ های رسانه های اسراییلی رو در مجلس تکرار می کنن سوریه اگر می خواست صعود کنه جام جهانی باید ایران رو می برد و با رفتن به پلی اف قطعا برابر استرالیا و تیم های امریکایی حذفه...
  • ایرانی US ۲۳:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۵
    1 1
    مطمئن هستم به بازیکن های ایرانی از بالا دستور دادند که با سوریه مساوی کنند . سوریه با کدوم سرمایه تمرین کرده , یعنی کشوری که جنگ داخلی وبکش بکش داره باید به ایران بدون جنگ و تمرین کرده و پولدار مساوی شود. خدا لعنت کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس