تکواندو

با عدم دعوت خدابخشی و اسبقی به اردوی تیم ملی برای مسابقات گرندپری مراکش، نیاز است تا فدراسیون تکواندو به صورت شفاف در خصوص وضعیت آنها اظهار نظر کند.

به گزارش مشرق، در حالی که تیم ملی تکواندو دور جدید تمرینات خود را برای حضور در مرحله دوم مسابقات گرندپری در مراکش آغاز کرده اما همچنان خبری از حضور بهنام اسبقی و مهدی خدابخشی در اردوی تیم ملی دیده نمی‌شود. این اتفاق در حالی است که این نفرات در رنکینگ فدراسیون جهانی حضور دارند و طبیعتا انتظار می‌رفت آنها نیز در جمع ملی‌پوشان به مسابقات مراکش اعزام شوند.

این در حالی است که بعد از مسابقات جهانی موجو کره‌جنوبی از سوی مسئولان فدراسیون تکواندو اعلام شد به دلیل زمان کوتاه تا آغاز مسابقات گرندپری روسیه امکان برگزاری جلسه‌ای برای حل مشکلات این نفرات با سرمربی تیم ملی که قبل از مسابقات جهانی آغاز شده بود  فراهم نشده اما در بازگشت تیم ملی از روسیه در این راستا اقداماتی نیز صورت خواهد گرفت.

در این راستا در نخستین جلسه مدیر سازمان تیم‌های ملی با خدابخشی و اسبقی، شرط بازگشت آنها به اردوی تیم ملی، عذرخواهی این نفرات عنوان شد که با واکنش ملی‌پوشان سابق تکواندو ایران مواجه شد. این پایان کار نبود و با جلسات بعدی به نظر می‌رسید تلاش‌های برای حل این مشکل در حال انجام است و می‌توان به حضور مجدد اسبقی و خدابخشی در اردوی تیم ملی امیدوار بود.

با اعلام لیست ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی تکواندو برای مسابقات مراکش اما باز هم خبری از حضور خدابخشی و اسبقی نبود و به نظر می‌رسید اتفاقاتی به وقوع پیوسته که همچنان سد راه حضور این نفرات در اردوی تیم ملی شده است. سکوت فدراسیون تکواندو در این خصوص باعث ایجاد انتقاداتی از سوی منتقدان شده و گمانه‌زنی‌های زیادی را مطرح کرده که بهتر است یک بار برای همیشه در این خصوص به صورت شفاف اظهار نظر شود.

در اینکه مربیگری امری سلیقه‌ای است هیچ شکی وجود ندارد اما به نظر نمی‌رسید در شرایطی که تکواندو ایران با مشکل کمبود نیروی انسانی در سنگین وزن مواجه است حداقل در مورد خدابخشی می‌توان از ظرفیت وی استفاده کرد. اینکه چه اتفاقاتی به وقوع پیوسته است که بعد از تمام جلسات مسئولان فدراسیون تکواندو با این نفرات هیچ راهکاری برای پایان اختلاف آنها با سرمربی تیم ملی فراهم نشده است نیاز به شفاف سازی دارد تا بتوان به صورت صریح در این خصوص اظهار نظر کرد.

مهدی بی‌باک اعتقاد دارد این نفرات با مصاحبه‌های خود به جایگاه سرمربی تیم ملی بی‌احترامی کردند و تنها در صورت عذرخواهی شرایط برای بازگشت آنها مهیا خواهد شد اما از طرفی به نظر می‌رسید بعد از جلسات اخیر شرایط برای نزدیک شدن آنها به بی‌باک فراهم شده که با اتفاقات اخیر به روی این فرضیه نیز خط بطلان کشیده شد.

در مقطع فعلی که سوءتفاهامات زیادی در جامعه تکواندو ایجاد شده بهتر است یک بار برای همیشه از طرف مسئولان فدراسیون در این خصوص اظهار نظر شود تا به خوبی زوایای پنهان این موضوع مشخص و از اظهارنظرهای احساسی جلوگیری شود. اتفاقی که اگر به وقوع نپیوندد حواشی و فشارهای دیگری به تیم ملی و بی‌باک وارد خواهد کرد و در نهایت تکواندو ایران از آن ضرر خواهد کرد. قطعا هیچ کسی موافق بازیکن سالاری و بی‌نظمی در اردوهای تیم ملی نخواهد بود و از طرف دیگر هیچ فرد دلسوزی نیز دوست ندارد تکواندو ایران از توانایی بازیکنانش بی‌بهره شود. شفاف سازی در خصوص جلسات بازیکنان سابق تیم ملی با مسئولان فدراسیون تکواندو و شرح اتفاقات به وقوع افتاده بهترین راه برای پایان دادن به وضعیت این دو بازیکن است.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس