بازدید سرلشکر باقری از فرماندهی مرزبانی نیروی انتظامی

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح گفت: آسمان ایران جزو امن‌ترین آسمان‌ها در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیا است.

به گزارش مشرق، سرلشکر باقری رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در حاشیه بازدید از نمایشگاه دستاوردها و توانمندی‌های قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء در جمع خبرنگاران طی سخنانی اظهار داشت: با توجه به تغییرات و نوع تهدیدات علیه جمهوری اسلامی و اینکه هنوز تهاجمات هوایی و موشکی جزو احتمالات هر چند اندک تجاوز به جمهوری اسلامی است، چند سال است که پدافند هوایی در اولویت یکم نیروهای مسلح قرار گرفته است.

وی افزود: در همین رابطه، طراحی‌ها و برنامه‌ریزی‌های زیادی در حوزه تحقیق و تولید سامانه‌های به‌روز که بتواند با نوع این تهدیدات مقابله کند، انجام شده است. این اقدامات برای شناسایی جلوگیری از غافلگیرشدن و پیش‌دستی در برابر تهدیدات انجام شده است.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  تصریح کرد: این اولویت‌بندی جای خودش را در موضوع اعتبارات، آموزش و نیروی انسانی و همچنین ساختار نیروهای مسلح باز کرده و امروز همه مدیران ما در نیروهای مسلح به این اولویت توجه داشته و امروز قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء‌ توانسته با در اختیار گرفتن این توانمندی‌ها در ارتش و سپاه با اتحاد و وحدت و برادری و همکاری و هم‌افزایی به نحو احسن از تمام امکانات استفاده کند.

وی ادامه داد:‌ بحمدلله تحقیقات خوبی انجام شده و ما دچار عقب‌ماندگی نیستیم و می‌توانیم امروز با اطمینان بگوییم که قرارگاه پدافند هوایی با این امکانات که در ارتش و سپاه در مدار عملیات است و توانی که صنعت دفاعی کشور برای تحقیق و توسعه گذاشته و همچنین کاربران و رزمندگان بسیار خوب و سخت‌کوش پدافند هوایی در سراسر کشور، می‌توانیم این اطمینان را بدهیم که کشور ما فضای امنی دارد و جزو امن‌ترین فضاها در منطقه پرآشوب جنوب غرب آسیاست و همین امر باعث شده بسیاری از هواپیماها مسیر پروازی خودرا به سمت آسمان جمهوری اسلامی تغییر داده و از فضای کشور ما استفاده می‌کنند که افتخار بزرگی برای کشور ما است.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    11 1
    پدافند در دنیای امروز در اولویت نیست
    • IR ۱۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 8
      حالت خوبه ؟ آن همه کشورها در حال هزینه کردن برای خرید پدافندند ، اونوقت شما ... ، بحمد الله ما عمده نیازمان را تولید می کنیم .
  • IR ۱۳:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
    13 0
    پدافند بدون برتری نیروی هوایی به درد نمیخورد. در جنگ اول خلیج فارس دیدیم که آمریکا از طریق هوا، پدافند عراق رو نابود کرد و بعد کل عراق رو حسابی فرستاد هوا.
    • علی IR ۱۵:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      2 1
      عزیز من ایران توانایی رودرویی هوایی با امریکارو داره؟ گیرم اصلا سوخو هم خریدیم بازهم توانایی روبه رویی هوایی با امریکا رو خواهیم داشت؟ ایران مجبور‌رو پدافند کار کنه. بعدشم همه میدونم پدافند خط دوم مقالبه هست خط اول به عهده شکاری هاست. پدافند بدون پشتیبانی هوایی خودش اولین هدف برای نابودی است چون دشمن اولین کاری که میکنه اینه که پدافندو ازبین ببره
    • IR ۱۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 9
      پدافند اگر قوی و با برد کافی باشد ، دشمن اجازه عبور نمی یابد ، چه برسد به ... ، چنانکه آمریکاییها بارها آزمودند و هر دفعه قاطعانه ، تودهنی محکم خوردند .
    • IR ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 10
      پاسخ به علی : ایران توانش رو با مهار محکم زدن بر دهان نیروی هوایی آمریکا ، به وضوح نشان داده ، شما این همه مدت ... ، ندیدید در موضوع قایقهای توقیفی آمریکایی ها ، اف ۱۸ ها و ... برخاستند ، آمدند ، اما پس از هشدار جدی پدافند ناچار به بازگشت شدند ؟
    • IR ۱۸:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۱
      1 0
      خدا کند ایران موشکهای ضد هوایی با برد مثلا ۲۰۰ کیلومتر و بیشتر را خریداری یا تولید کند تا امکان هدف قرار دادن پرنده های متجاوز قبل از امکان آنها برای هدف گیری پدافند خودی ، را داشته باشند .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس