کد خبر 767195
تاریخ انتشار: ۵ شهریور ۱۳۹۶ - ۰۸:۳۱
تظاهرات در آمریکا

فعالان آمریکایی قصد دارند از فردا (دوشنبه) راهپیمایی ده روزه ای را با هدف محکومیت برتری طلبی نژادی و درخواست برای برکناری دونالد ترامپ از ریاست جمهوری آغاز کنند.

 به گزارش مشرق به نقل از تارنمای هیل، این راهپیمایی از شارلوتزویل در ایالت ویرجینیا شروع می شود و روز چهارشنبه هفته آینده (۱۵ شهریور) در شهر واشنگتن به پایان می رسد.


سازمان دهندگان می گویند بعد از این فعالیت که 'راهپیمایی برای مقابله با برتری سفیدپوستان' نامگذاری شده است، تظاهرات مسالمت آمیز اشغال واشنگتن نیز به صورت روزانه برگزار می شود.


در تارنمای سازمان دهندگان این راهپیمایی آمده است: زمان مقابله با برتری طلبی سفیدپوستان در دولت و تاریخ ما فرا رسیده است. ما می خواهیم رئیس جمهور ترامپ به دلیل همراهی این ایدئولوژی برکنار شود و خواهان دستور کاری هستیم که ضربه وارد شده بر کشور و مردم جبران شود.


در ادامه آمده است: این یک نافرمانی مدنی است.


چندی پیش خشونت ها در شارلوتزویل آغاز شد. در جریان تظاهراتی که علیه نژادپرستی برگزار شد فردی که ظاهرا با ملی گرایان سفیدپوست ارتباط داشت با خودرو به میان معترضان رفت. در این حمله یک زن ۳۲ ساله کشته و ۱۹ نفر دیگر زخمی شدند.


هنگامی که ترامپ گفت «طرف های زیادی» در این خشونت دست داشتند، تنش ها شدت گرفت. او نژادپرستان را به صراحت محکوم نکرد.


به دنبال آن، معرضان علیه برتری طلبی سفیدپوستان دست به تظاهرات زدند و در برخی نواحی از جمله در «دورهام» کارولینای جنوبی یک مجسمه دوران برده داری در آمریکا را سرنگون کردند. شهرهای دیگری نیز دست به اقدام مشابه زدند یا سعی کردند این مجسمه ها را بپوشانند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس