کد خبر 766939
تاریخ انتشار: ۴ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۲
انتخابات مجلس دهم روزنامه های اصلاح طلب

فراکسیون امید که در ابتدای تشکیل مجلس گفته می‌شود به عنوان اکثریت نسبی مجلس است اینک در چالش‌های سیاسی وزن خاص خود را نمایان ساخته است.

سرویس سیاست مشرق - اصلاح‌طلبان در ابتدای تشکیل مجلس دهم خود را پیروز مطلق رقابت‌ انتخاباتی می خواندند و رسانه‌های این جریان با رسم نمودارهای دایره‌ای مختلف سعی می‌کردند این پیروزی را جشن بگیرند.

به عنوان نمونه روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد که روز یکشنبه ۱۲ اردیبهشت سال ۹۵ به همراه روزنامه‌های زنجیره‌ای دیگر یکصدا فریاد پیروزی در دور دوم و کل انتخابات را سر داد، تعداد اصلاح‌طلبان و اعتدالیونی که به عنوان لیست امید به مجلس راه‌پیدا کردند را ۱۲۱ نفر اعلام کرد. ۸۳ اصولگرا، ۸۱ مستقل و ۵ منتخب اقلیت‌های دینی آمار ادعایی بود که این روزنامه اعلام کرد.

اما اینک در بزنگاه‌ها و چالش‌های انتخاباتی که در مجلس اتفاق می‌افتاد نمایندگان این جناح سیاسی در مجلس بیان می‌کنند که درباره بضاعت و حد توان آنان اغراق شده است.

در همین رابطه الیاس حضرتی نماینده مردم تهران بیان داشت: «تعداد آرای فراکسیون امید مشخص است. ما در فضاهای مختلف بین ۱۱۰ تا ۱۳۰ رای در نوسان داریم و هیچ وقت ۲۰۰ رای نداشته‌ایم. وزن فراکسیون هم همین مقدار است و با توجه به این موضوع تصمیمات، برنامه‌ریزی‌ها و تلاش‌های فراکسیون در جریان رای اعتماد قابل تقدیر است.»

همچنین محمود صادقی دیگر نماینده اصلاح‌طلب مجلس با بیان اینکه اغلب اعضای فراکسیون امید به بیطرف رای داده‌اند در صفحه توئیتر خود نوشت:‌«فراکسیون امید به بیطرف رأی حداکثری داد.»

محمد علی وکیلی عضو فراکسیون امید نیز گفت: فراکسیون امید نمی‌تواند به تنهایی یک نفر را وزیر کند. به نظر من آقای بیطرف به خودش باخت؛ هم کم کاری کرد هم در نحوه تعامل و دفاعی که در مجلس ارائه داد، مشورت نپذیرفت.

این درحالی است که اعضای این فراکسیون قبل از جلسه رای اعتماد مجلس عنوان می‌کردند که آذری جهرمی وزیر ارتباطات از نظر آنان مقبول نیست ولی وی رای اعتماد مجلس را کسب کرد و حبیب الله بیطرف که وزیرپیشنهادی مورد حمایت اصلاح‌طلبان بود رای نیاورد تا این مسئله در فضای سیاسی کشور مطرح شود که اصلاح‌طلبان در مجلس خاصیتی ندارند و با وزن سیاسی که دارند نمی‌توانند تغییراتی در آرای مجلس ایجاد کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۷
    0 0
    فراکسیون امید سیخی چنده ؟ بگو لیست فله ای و کیلویی .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس