کد خبر 766336
تاریخ انتشار: ۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۱
عملیات آزادسازی

فرماندهی عملیات مشترک عراق از آزادسازی ۳۱ منطقه از ابتدای عملیات آزادسازی تلعفر تاکنون خبر داد.

به گزارش مشرق به نقل از الفرات نیوز، فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که از ابتدای عملیات آزادسازی تلعفر تاکنون، 31 منطقه از لوث تروریست‌های داعشی آزاد شده است.

در این بیانیه آمده است که از ابتدای عملیات آزادسازی تلعفر، 302 تروریست داعشی به ضرب گلوله نیروهای عراقی به هلاکت رسیده‌اند.

کمتر شدن فاصله نیروهای عراقی با مرکز تلعفر

نیروهای عراقی امروز در ادامه عملیات آزادسازی تلعفر، الجزیره در شرق تلعفر را به‌طور کامل از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند و به مرکز این شهرستان نزدیک‌تر شدند.

آزادسازی چندین منطقه دیگر در تلعفر

نیروهای داوطلب مردمی عراق امروز پنجشنبه بعد از دو روز درگیری‌ با تروریست‌های داعشی محله الخضرا در شرق تلعفر را به‌طور کامل  آزاد کردند.از سوی دیگر نیروهای امنیتی و داوطلب مردمی عراق، دو محله النور الأولی و النصر در تلعفر را آزاد کردند.

 فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر اعلام کرد که نیروهای عراقی دو روستای العاشق الأولی و العاشق الثانیه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند و تقاطع الکسک به سمت المحلبیه را به کنترل خود در آوردند.

فرماندهی عملیات آزادسازی تلعفر همچنین اعلام کرد که نیروهای ارتش عراق روستاهای شیخ ابراهیم، عین‌الواح، و حمرة العرب را از چنگ تروریست‌های داعشی آزاد کرده و رشته کوه‌های شیخ ابراهیم در غرب ناحیه المحلبیه را به کنترل خود در آوردند.

نیروهای امنیتی عراق طی روزهای گذشته موفق شدند تمام روستاها و محلات اطراف شهرستان تلعفر در غرب موصل را آزاد و به عمق این شهرستان نفوذ کنند.عملیات آزادسازی تلعفر بامداد یکشنبه با مشارکت تمام یگان‌های امنیتی عراق و نیروهای داوطلب مردمی این کشور آغاز شد و نیروهای عراقی از ان زمان تاکنون ده‌ها روستا و منطقه را از لوث تروریست‌های داعشی آزاد کردند.

شهر تلعفر که از سال 2014 میلادی در اشغال گروه تروریستی داعش است، 65 کیلومتر با مرکز موصل فاصله دارد. این شهر پایگاه مهم داعش و راهی برای عبور تروریست‌ها از سوریه به موصل و بالعکس است و از این مسیر همه کمک‌های لجستیک برای داعش فرستاده می‌شود.

منبع: تسنیم

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس