کد خبر 770581
تاریخ انتشار: ۱۳ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۴
داعش

یک منبع امنیتی عراقی می گوید ۱۳۰۰ تروریست خارجی که تابعیت عراقی ندارند خود را به نیروهای مسلح عراقی معرفی کرده و حالا در بازداشت به سر می برند.

 به گزارش مشرق به نقل از «العرب الیوم»، یک منبع امنیتی عراقی اعلام کرد که ارتش عراق ۱۳۰۰ تروریست داعشی از تابعیت های غیر عراقی را در اردوگاه «حمام العلیل» در جنوب شهر موصل بازداشت کرده است.

بر اساس این خبر این افراد خود را در جریان نبرد آزادسازی تلعفر در غرب موصل به نیروهای امنیتی معرفی کرده و تسلیم شده بودند و انتظار می رود که به زودی به زندان دیگری منتقل شوند، وی تأکید کرد که این افراد تابعیت عراقی ندارند و بیشترشان از چچن، افغانستان، روسیه، فرانسه و بریتانیا هستند.

پیش از این «عبدالامیر رشید یارالله» فرمانده عملیات «قادمون یا تلعفر» گفته بود که نزدیک به ۲ هزار نفر از تروریست های داعش در جریان این عملیات کشته شده اند. وی همچنین وجود هرگونه توافق با تروریست های داعش را رد کرده و گفته بود که هیچ تروریستی خود را به نیروهای وابسته به ما معرفی نکرده و توافق با تروریست ها در لغت نامه ما وجود ندارد.

با آمادگی همزمان نیروهای مسلح عراقی و نیروهای پیشمرگه قرار است به زودی عملیات آزادسازی شهر الحویجه در جنوب غرب استان کرکوک آغاز شود. این عملیات با توجه به موقعیت راهبردی الحویجه برای بغداد و اربیل از اهمیت بالایی برخوردار است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • REZA IR ۱۲:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
    2 0
    دانشجوهای اسپایکر هم اسیر و تسلیم داعش بودند...... همون بلایی که سر اون جوونا آوردن رو باید سر اینها بیارن... با این تفاوت که اون جوونها گناهی نداشتن و جناینتی مرتکب نشده بودند ولی این حرومزاده ها ی وحشی معلوم نیست تا امروز چقدر جنایت و تجاوز کردند...
    • IR ۱۲:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۳
      0 3
      بعضیها بالقوه استعداد داعشی شدن رو دارن و کنار ما زندگی میکنن.
  • ا IR ۰۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۱۴
    0 0
    لازم نیست پیشمرگه را راه بدهند چون خودشون میتونن بارزانی هیچوقت از کرکوک دفاع نکرد و فرار کرد الان چون میدونه باقی هستن و شکست نمیخوره میخواد با کشته شدن چند تا کرد امتیاز بگیره,ارتش و حشد کافی هست

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس