عملیات مرز سوریه و لبنان

نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از درگیری‌های سنگین منطقه « قرنه تم المال» را به کنترل خود درآوردند و برگذرگاه مرزی الشاحوط سیطره پیدا کنند.

به گزارش مشرق، آخرین خبرها از عملیات نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در قلمون غربی (مرزهای مشترک با لبنان) حاکیست، مناطق «ضلیل فاخوریه،وادی الحمام،ارتفاع ضهور الخشن،سرج القوامیع،سهل مار طیسه،سهل فاخوریة» از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج شدند.

نیروهای سوری و مقاومت همچنین پس از درگیری های سنگین منطقه « قرنه تم المال» را به کنترل خود درآوردند و برگذرگاه مرزی الشاحوط  سیطره پیدا کنند. به گزارش مشرق، گذرگاه های مرزی در مرزهای مشترک سوریه و لبنان از اهمیت خاصی برخوردار  هستند چرا که تسلط بر آنان به معنای تکمیل پیروزی در میدان نبرد است.

نیروهای ارتش سوریه، لبنان و  رزمندگان جبهه مقاومت از شروع عملیات پاکسازی مناطق آلوده به داعش در قلمون غربی ( سوریه) جرود القاع و جرود رآس بعلبک ( لبنان)تاکنون ۶ گذرگاه راهبردی را به کنترل خود درآورده اند که اسامی و اهمیت آنان به شرح ذیل است:

« سن فیخا»: این گذرگاه راه اتصال شهرک « البریج» در قلمون غربی سوریه به شهرک رآس بعلبک لبنان است که از منطقه « خربه حورته» سوریه می گذرد و به جرود « القاع» لبنان و گذرگاه مرزی « میرا» متصل می شود.

گذرگاه مرزی « میرا»: این گذرگاه دو شهرک « قاره و البریج» را در قلمون غربی سوریه به گذرگاه مرزی « سن فیجا»  و شهرک های « القاع و رآس بعلبک»  متصل می کند.

گذرگاه مرزی « رآس الشاحوط»: این گذرگاه از منطقه « جرود قاره» در سوریه تا منطقه « خربه قرعلی» امتداد دارد و منطقه « قرنه المال» را در نزدیکی مرز لبنان شامل می شود. این گذرگاه همچنین از طریق جاده فرعی به منطقه «جبل حلیمه قاره» متصل می شود و از طریق جاده اصلی به منطقه « خربه عجرم» در شهرک « عرسال» لبنان می رسد.

گذرگاه مرزی « الزمرانی»: این گذرگاه منطقه جرود « جراجیر» سوریه را به جرود « عرسال» لبنان متصل می کند.

گذرگاه مرزی « ابوحدیج»: این گذرگاه هم مانند گذرگاه مرزی « الزمرانی»، جرود جراجیر را در قلمون غربی سوریه به جرود عرسال در خاک لبنان متصل می کند و با گذرگاه مرزی الزمرانی هم یک راه ارتباطی دارد.

گذرگاه مرزی حورته: این گذرگاه هم در حد فاصل گذرگاه های سن فیجا و میرا تا رآس بعلبک لبنان واقع شده اند.

به گزارش مشرق، گذرگاه « مرطبیه» که نقطه اتصال جرود « قاره ( سوریه)، عرسال و رآس بعلبک ( لبنان) است همچنان در اشغال عناصر تروریستی داعش است.

گذرگاه مرزی « الشیخ علی» که مناطق جرود قاره سوریه را به ارتفاع « حلیمه قاره» در جرود عرسال لبنان متصل می کند هم در اشغال تروریست های داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    32 4
    شکست داعش نزدیکه
  • ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    23 5
    به امید پیروزی کامل جبهه مقاومت
    • IR ۱۴:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۶
      1 2
      این 3 نفر که منفی زدند طرفدار چی هستند؟ اصلاً فکر می کنند؟ وجدان انسانی دارند؟ آخر داعش هم چیزی است که آدم طرفدار آن باشد؟ دواعش بیشتر شبیه یک مشت حیوان هستند تا انسان، هم شعورشان در حد یک حیوان است هم اخلاق و صفاتشان
  • ایزدی ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    14 5
    مشرق مثل همیشه عالی هستی
  • ۱۲:۰۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    13 2
    همه داعشی ها رو قتل عام کنین
  • ۱۸:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۵
    1 2
    ميترسم ما انجا شهيد بديم بهره برداري را روسيه بكنه اخر سر ،سر ما بي كلاه بمونه اينقدر هزينه و شهيد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس