سلفی حقارت

برخی از نمایندگان طرح محدود کردن عکاسان مجلس را به هیئت رئیسه ارائه داده‌اند و علت آن را عکسبرداری از رفتار یک نماینده عنوان کرده‌اند.

سرویس سیاست مشرق - بعد از ارائه طرح «مجازات برهم‌زنندگان و منتقدان سخنرانی‌ها» توسط نمایندگان فراکسیون امید به هئیت رئیسه مجلس دهم که انتقادات بسیاری را به دنبال داشت حالا شاهد طرح جدیدی در جهت محدود کردن فعالیت عکاسان در مجلس هستیم.

غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی نماینده مردم رشت در مجلس با اعلام این مطلب گفت: «در پی حواشی به وجود آمده در مورد عکس یکی از نمایندگان در جریان رای اعتماد، جمعی از نمایندگان مجلس از هیات رئیسه درخواست کردند زمان حضور عکاسان مطبوعاتی در صحن علنی محدود شود و آنها بتوانند تنها دقایقی از جلسات علنی را حضور داشته باشند.»

وی بدون اینکه از امضاکنندگان درخواست محدودسازی حضور عکاسان در صحن مجلس نام ببرد تاکید کرد: «ما به دنبال این هستیم که بهترین شرایط را برای حضور خبرنگاران در مجلس فراهم کنیم!»

این در شرایطی است که از زمان رای اعتماد به وزراء و عکاسی از رفتار نماینده مذکور تا ارائه این طرح به مجلس زمان زیادی ( کمتر از دو روز) نمی‌گذرد و به نظر می‌رسد که طرح محدودسازی عکاسان بیشتر به موضوع «سلفی حقارت» در مجلس مربوط می‌باشد که پای نمایندگان بیشتری از جمله نمایندگان فراکسیون امید در آن به میان است. اینکه نامی از این نمایندگان ارائه کننده این طرح منتشر نشده نیز به ابهامات ماجرا می‌افزاید.

برخی نمایندگان فراکسیون امید با فدریکا موگرینی، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در پایان برگزار مراسم تحلیف ریاست جمهوری دوازدهم با هیجان‌زدگی عکس گرفتند که به «سلفی حقارت»‌ در میان کاربران شبکه‌های اجتماعی و رسانه‌های جمعی معروف شد.

نادر قاضی‌پور خود نیز در توضیح موضوع آوردن چند گلابی در مجلس خطاب به لاهوتی نماینده لنگرود که به کنایه به او گفت که « شما گلابی‌تان را خوردید بگذارید ما حرف بزنیم»، اظهار داشت: «آقای لاهوتی گاهی اوقات در صحبت‌هایشان تهمت می‌زنند. آذربایجان غربی مرکز تولید میوه‌جات از قبیل گلابی، هلو و شلیل است. بنده این کار را کردم (گلابی خوردم) تا رئیس‌جمهور و وزیر جهاد کشاورزی بدانند تا واردات میوه خارجی را قطع کنند.»

این درحالی است که نمایندگان سلفی بگیر با عکس‌هایی که از آنان در فضای مجازی منتشر شد برخورد سلبی داشته و عکاسی از سلفی‌های خود با موگرینی را بازی با شان و آبروی نمایندگان دانستند. هر چند که معلوم نبود خود این افراد با این سلفی‌هایی که گرفته بودند می‌خواستند چه کار کنند.

در همین رابطه بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید بیان داشت « متاسفانه برخی اتفاقات در کشور ما می‌افتد که سریع به سوژه خبری تبدیل می‌شود. من حتی به شوخی به خبرنگاران گفتم که خوب کمین می‌کنید تا سوژه‌ای پیدا کنید. ولی هر عکسی را که نباید منتشر کرد.»

این نماینده اصلاح‌طلب افزود:‌ « من نمی‌خواهم بحث شخص را مطرح کنم، بلکه حرفم این است که با شان نمایندگان بازی نشود. دامن زدن به این مساله قطعا بی‌حرمتی است.»

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 6
  • pariiiiii ۱۶:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    31 0
    جسارتاً مجلس خانه من و ملت ایران است و ما میخواهیم بدانیم در خانه مان چه خبر است ؟؟؟ لطفاً عکاسان و خبرنگاران مجلس را محدود نکنید !
  • ۱۷:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    19 0
    این نمایندگان اگر فرصتی پیدا می کردند قطعنامه علیه ایران در شورای امنیت می نوشتند....
  • ۱۷:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    14 10
    آنها عمدا این عکس را گرفته اند تا به بنی صدرها و مسعود رجوی ها و کشمیری ها بگویند راهشان ادامه دارد ...
  • ماهان ۱۸:۱۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    15 0
    واقعا خجالت داره برای کسانی که نماینده ما مردم شدند و اون‌وقت کسی مثل شهید حججی اونجوری شهید میشه و تا سینه سپر کنه در برابر دشمنان بعدش این نماینده‌های کمبوددار میروند و با دشمنان ما سلفی میگیرند.
  • ۱۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    18 0
    گلابی برجامو چیده داره میخوره
  • ۱۹:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    2 25
    خبرنگار و عکاس واقعی نیستند آنها ثابت کردند عده‌ای فضول و خبر چین و عقده‌ای هستند و دنبال تخریب نمایندگان بودند و این افراد را نباید در هیچ مکانی راه داد. اینها هم قسم شده‌اند که انتقام خود را بابت شکست در انتخابات مجلس از نمایندگان بگیرند و دست به هر حیله و فتنه و فساد و مکری می‌زنند .
    • مهدی ۰۱:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
      7 0
      تو رو خدا جفنگ نگو. اگه نماینده رفتارش درست باشه از حضور عکاسا چه ترسی داره؟ من یه آدم عادی با زن قریبه سلفی نمیگیرم نماینده الگوی من چرا باید بگیره؟
  • ۲۲:۱۷ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۱
    5 2
    شان نماینده بابت هر افتضاحی که به بار میاره باید حفظ بشه ولی مثل اینکه ملت فاقد هرگونه شانی هست اقای پارسایی... از ماست که برماست
  • ۰۰:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    3 4
    عکس آخر کِرکِر خنده!!!!
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    17 5
    میده از پول خودش خریده خورده ، مال مردم رو اختلاس نکرده با یه لیوان آب با وجدانی آسوده بده پایین !
  • ۰۰:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    5 10
    میده از پول خودش خریده خورده ، مال مردم رو اختلاس نکرده با یه لیوان آب با وجدانی آسوده بده پایین !
  • مجيد ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    8 0
    آيا نبايست بدانيم نماينده اي كه فرستاده ايم دارد در مجلس جلوي ساير نمايندگان چگونه فرهنگ حوزه ي انتخابيه اش را به نمايش ميگذارد؟
  • ۱۶:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    5 15
    درود بر قاضی پور، حامی کشاورزان .
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۲
    0 0
    به نظرم عکس سلفی، خیلی هم خوب بود. نماینده اگر چیزی هم بخورد البته نه در حد چلوکباب، ایرادی نداشته، با توان بیشتر به کارش ادامه می دهد. عکاسان هم کارشان را بکنند. مدتی سر عکسها معطل بشیم، تا سوژه بعدی. اینقدر سر این چیزها به هم گیر ندیم. مملکت آباد بشه. مانع رانتها و اختلاسها و حسابهای مشکوک بشیم.
  • ۱۲:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۴
    1 0
    امان از لیست فله ای امید .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس