کد خبر 764899
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵
مهمانی شبانه

فرهنگ، اصالت و تمدن، شناسنامه یک مرز و بوم است که امروزه درتداخل با غرب زدگی، به زیر پوستی‌های شهر ریشه دوانده و دستخوش پول‌های باد آورده، لاکچری طور ادا می‌شود.

به گزارش مشرق، شبکه‌های اجتماعی، بلای خانمان‌سوز عالم جوانی، مدت‌هاست روایتی از پارتی‌های شبانه را گوش‌به‌گوش می‌رساند و فرهنگ را به زیر رادیکالی از غرب زدگی برده است.

مراسم‌های غیرمتعارف، در بیخ گوش مسئولین، پای بسیاری از جوانان آینده‌ساز کشور را به این محافل باز کرده است و فرهنگ دیگر کشورها را، با تناقضی صریح در چارچوب خانواده‌های سنتی ما نهادینه می‌کند.

قداست مراسم تولد، جشن فارغ‌التحصیلی و حتی ازدواج نیز از فرهنگ کهن خارج و در طی مدرنیته شدن افکار و عقاید، به رنگ پارتی‌ها، خزپارتی و مهمانی‌های بی‌اساس تبدیل شده است.

در جامعه امروز تفاوت نسل‌ها به فراتر از مرزهای عقیده و نصیحت‌های جورواجور رخنه می‌کند و بچه پولدارها را به عرصه شهرت اینستایی کشانده است. طرز فکرهای غربی‌گرایانه تنها به تغییر فرهنگ محدود نمی‌شود و ظاهر زندگی را وارد دنیای جدیدی از رفتارهای ناهنجار کرده است و سودای لذت‌های مقطعی را در جامعه ترویج می‌دهد.

نورهای رنگی،تم‌های لباسی، رنگ‌های قابل شست‌وشو، رفتارها و فیگورهای خاص و حتی طرز ایستادن در عکس‌های سلفی و حالت چهره، از جمله معضل‌های رفتاری فضای حاکم در جامعه ما است که قالب هنجارهای تعیین‌شده را شکسته، و تعادل شخصیتی را برهم زده است.

آوازه دانه درشت‌های جامعه در حاشیه‌های جغرافیایی می‌پیچد و خانه‌های متروکه حاشیه شهر را به پاتوق‌هایی مجلل برای دختران و پسران مرفه تبدیل کرده است.

جشن رنگ‌ها، مراسمی سنتی از هندوستان است که همزمان با شروع فصل بهار اجرا می‌شود و مردم شادی خود را برای شروع فصل طبیعت زنده، با پاشیدن رنگ به یکدیگر جشن می‌گیرند. در بطن این سنت‌ها، جوانان با بی‌اطلاعی از ریشه جشن‌ها، عزمی شیطانی را جزم می‌کنند و رنگ‌پارتی‌ها را به محفلی صمیمی و شاد تبدیل می‌کنند.

آرمان‌هایی که تنها در دود، محقق می‌شود


حکایت جشن‌ها از زبان میزبان میهمانی‌های لاکچری شنیدنی است. همه میهمانان با تم لباسی از قبل تعیین شده در مراسم حاضر می‌شوند. استفاده از موسیقی‌های هیجان‌انگیز، رنگ‌های قابل شست‌وشو، دودافشانی و رقص نور از جذابیت‌های پارتی است که به عکس‌های سلفی هیجان می‌دهد.


یکی از اعمال مرسوم در این میهمانی ها، علاوه بر سرو انواع نوشیدنی‌ها، مزه‌ها و مشروبات الکلی برای میهمانان، به رسم رفاقت‌های ماندگار، دوستان خیلی خاص و چهره‌های محبوب میهمانی ها، به مصرف گل و ماری‌جوآنا دعوت می‌شوند که این اقدام به نوعی احترام به حضور این افراد در جشن است.


برقراری ارتباط مستقیم در فضای لایو اینستاگرام، حمایت‌های لایکی و مخاطب قرار دادن کاربران فضای مجازی، یک ترفند لاکچری مرسوم در این محافل است و هر کسی که بیشتر مورد پذیرش کاربران قرار گیرد، پایه ثابت مراسم‌های بعدی خواهد بود.


سودای پولداری دلالان، در اجاره‌های شبانه میلیونی 


پای سوداگران پول به محافل بچه پولدارها زمانی باز شد که خانه‌های باغی به مکانی برای برگزاری بی‌دغدغه مراسمات غیرقانونی و ناهنجار تبدیل شد و سودهای زیادی را راهی جیب صاحبان و دلالان این خانه‌باغ‌ها کرده است.

مشاور املاک در ظاهر مبادی نظم و قانون مدار است، اما رنگ تراول‌های تا نخورده، برگ برنده‌ای برای بازی‌های امروزی است. مبلغ درخواستی مشاور املاک برای هر ۱۰ نفر میهمان، ۱ میلیون تومان است که به ازای میهمانان بیشتر این مبلغ افزایش می‌ِیابد.


یکی از شروط برگزاری پارتی‌های قاطی، ساعات برگزاری آن است که از ۷ شب تا پاسی از نیمه‌شب ادامه دارد و همزمان با آن، به میزان دست و دلبازی میزبان، از میهمانان پذیرایی می‌شود.

رد پای ۱۶ ساله‌ها در اعتیادهای خودمانی


یک آسیب‌شناس اجتماعی از حال‌وهوای میهمانی‌های لاکچری جوانان امروز این‌چنین می‌گوید: گسترش روزافزون شبکه‌های مجازی از دیرباز با محاسن و معایبی همراه بوده است که به علت عدم آگاهی و کمبود نظارت‌های مجازی، معایب آن بیشتر بروز کرده است. یکی از اصلی‌ترین عوارض شبکه‌های مجازی برگزاری میهمانی‌های مختلف و معرفی مواد مخدر جدید است. موادی که به اقلام تشریفاتی، پذیرایی یا لاکچری معروف است.


وی سردسته اینگونه مواد مخدر را ماری‌جوآنا، برگ‌های شادانه، گرس و گل معرفی می‌کند و معتقد است مصرف‌کنندگان این معمولاً افرادی با سن‌های ۱۶ تا ۳۰ سال هستند و باید بر این نکته تأکید کرد که ارزانی، سهولت مصرف و راحتی در دسترسی به مواد، از اصلی‌ترین علل افزایش مشتریان گل است.


علاوه بر خطر اصلی فضای مجازی، آموزش نحوه تولید مواد مخدر به جوانان یکی دیگر از خطرات فضای مجازی است یعنی هرکسی می‌تواند به‌راحتی در باغچه خانه یا یک گلدان، بسیاری از این مواد را پرورش داده و مقدار مصرفی مواد خود را در خانه تهیه کند.


ابهری در ادامه یادآور می‌شود:‌در حال حاضر نسبت به گذشته مصرف این مواد ۲۵ درصد افزایش یافته است و عوارضی، چون اختلال حواس، افزایش ضربان قلب، سکته‌های قلبی، فراموشی موقت و دائمی رادر فرد ایجاد می‌کند.


آسیب‌شناس اجتماعی ضعف در اطلاع‌رسانی توسط رسانه‌ها و مخفی‌سازی مصرف اینگونه مواد را عامل افزایش عرضه آن می‌داند چرا که سهولت عرضه و بالا بودن سطح تقاضا در مشتریان، راحتی حمل و نقل، مقرون به صرفه بودن فروش این مواد با مخلوط کردن گیاهان بی‌ربط در آن، به‌عنوان عوامل استقبال فروشندگان در عرضه این مواد محسوب می‌شود.


وی تفرجی بودن مصرف این اقلام را یک دروغ بزرگ می‌داند و می‌گوید: مصرف مداوم این مواد می‌تواند اعتیادآور باشد و تأثیر مستقیم مشتقات کانابیس بر سلول‌های مغزی، منجر به جنون‌های زودرس و فراموشی در جوانان می‌شود.

رنگ وبوی غرب در فرهنگ اصیل ایرانی


با تمام این تفاسیر رشد میهمانی‌های لاکچری علاوه بر نقض فرهنگ ایرانی – اسلامی، هویت‌های مومی جوانان را دستخوش تغییرات کرده است و نسل سرنوشت ساز را در منجلابی از غرب زدگی و بیگانگی اصالت‌ها بلعیده است.
احساس دوگانگی در شخصیت، از عوارض اولیه حضور در این مراسم‌ها است که حس تمایل به محبوبیت در همسالان را با رفتارهای ضد ارزشی همراه کرده و تا مرز بی قیدی به اصول اخلاقی و بی توجهی به ریشه هویتی، آزادی در اعمال تقلیدی را در پیش گرفته است.


آنچه که در این مباحث اهمیت پیدا می‌کند، اعمال و تیپ‌های به اصطلاح لاکچری بچه پولدارها است که با جذابیت‌های ظاهری، بسیاری از قشرهای متوسط و حتی ضعیف جامعه را به این ترفند جذب کرده است و الگوبرداری‌های بی اساس را در تفکرات آینده داران کشور، رواج داده است؛ و در آخر، اصالت فرهنگ غنی ایران، در گذر زمان رو به نابودی است و زیر پوستی‌های شهر با ریشه‌های تهاجمات فرهنگی در بنیان خانواده‌ها رخنه کرده است تا شاید لایک خورهای اینستایی جذابیتی بین المللی پیدا کنند.

منبع: میزان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 64
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 7
  • IR ۰۹:۲۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    مردم در خواب هستند وقتی که مردند از خواب بیدار می شوند.
    • IR ۱۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      50 8
      هل نشید هنوزم ادم حسابیها از این کارها نمیکنند!!!!
    • FR ۱۴:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      32 7
      الناس نيام فإذا ماتوا انتبهوا . حدیث شریف منصوب به امیرالمؤمنین علی(ع)
    • IR ۱۶:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      30 9
      مردم بیدارند ولی مسولین تو خانه های میلیاردیشون مرده اند
  • امیر US ۱۰:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    75 7
    برای بسیاری از جوانان ما فرهنگ غربی جذابیت دارد و فرهنگ ایرانی-اسلامی بدون جذابیت. دلیلش این است غرب در اقتصاد و علم و فرهنگ (بله، حتی فرهنگ از بسیاری از لحاظ) بر ما برتری دارد. باید این توازن را بر هم زنیم. باید آنقدر پیشرفته شویم که بخش قابل توجهی از جوانان غربی (نه چند مورد استثنایی) در دل غرب خود را به ما ببازند. تهاجم فرهنگی وقتی معکوس می شود که ما دست برتر را داشته باشیم.
    • IR ۱۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      داستانهای باور نکردی این قسمت رویاهای یک بسیجی
    • IR ۱۱:۴۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      45 23
      جدن؟ بسیجی متوهمه یا جنابعالی؟ یه دقه اون قلیون (مودبانش!!) رو بذار کنار بعد کامنت بنویس
    • IR ۱۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      28 16
      10/59 آغا زاده ای؟!
    • ماني IR ۱۵:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      31 27
      10:59 داداش برو پاي بسيجي ها رو ببوس كه اگه نبودند ناموست صد دست بين داعشي ها چرخيده بود و معلوم نبود الان داداشت يا خواهرت چچني هستند يا سوداني !!!
    • طوفان 2020 IR ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      21 6
      وقتی در کشور اسلامی با غارتگران بیت المال برخورد نمی شود وقتی رقم های اختلاس از میلیون تومان رفته به میلیارد وقتی با این همه درامد نفتی و غیر نفتی این همه عقب مانده ایم وقتی دو کارخانه سایپا و ایران خودرو این همه خسارت مادی و جانی به ملت می زنند و در نهایت وقتی بدترین نوع رانندگی ( فرهنگ) را ما ایرانیها داریم به هیچ وجه پیشرفت نمی کنیم تاریخ نشان داده بر ایرانی باید دیکتاتور حکومت کند و بایستی زور بر ملت ما باشد تا درست شوند بنابراین تا این شیوه حکومتی جزیره ای که هر نماینده برای خود شاهی شده را داریم به هیچ وجه من الوجوه پیشرفت نخواهیم کرد و همیشه در جا میزنیم و همیشه مثل الان خواهیم گفت دریغ از پارسال
  • IR ۱۰:۲۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    49 31
    پیش به سوی ترکیه شدن نهایتا تا ده سال دیگه همه چیز ازاد میشه
    • امیر US ۱۸:۰۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      21 12
      اتفاقاْ باید به این سمت حرکت کنیم
    • امیر IR ۰۱:۳۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 10
      امیرخان شتر در خواب بیند پنبه دانه گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه ، به خواب ببینی که ایران به سمت کشور لائیک ترکیه حرکت کند که حتی در زمینه سیاست خارجی هم نتواند تصمیم مستقل در راستای منافع ملی خودش بگیرد و همیشه گوش به فرمان قدرت های غربی باشد، هیچ کشوری با تقلید کورکورانه و وابستگی به دیگر کشورها، به جایی نرسیده است، زمانی تقی زاده هم مثل تو فکر می کرد ولی در اواخر عمر به اشتباه خود اعتراف کرد، اگر افکار امثال تو درست بود در طول 50 سال پهلوی ، ایران به کشوری صنعتی و پیشرفته تبدیل می شد، در حالی که همه می‌دانند در دوران پهلوی حتی در زمینه تربیت پزشک هم ناتوان بودیم و مجبور بودیم از هند و پاکستان و... پزشک وارد کنیم و از نظر شاخصهای توسعه انسانی و توسعه صنعتی (طبق امار رسمی بین المللی) وضعیت نامطلوبی داشتیم، صد درصد صنایع ما وابسته بود و حتی مجبور به واردات سیم خاردار و پوکه فشنگ هم بودیم، شاید بگویی الان هم خیلی چیزهای غیرضروری وارد می کنیم (چیزهای غیر ضروری که وارد می شود در داخل ساخته می شود یا امکان ساختش وجود دارد، ولی متأسفانه عده‌ای سودجو برای منافع خود اقدام به این کار می‌کنند)، بله درسته، ولی حداقل دستاوردهای علمی و صنعتی بزرگی هم داشته‌ایم که قابل انکار نیست و توانسته‌ایم میلیاردها دلار خدمات فنی و مهندسی صادر کنیم و به اذعان دوست و دشمن، پیشرفت خارق العاده‌ای در زمینه صنایع دفاعی داشته‌ایم ، اون بخشی هم که پیشرفت نکرده‌ایم‌، محصول تفکری مثل شما بوده که به جای تکیه بر استعدادهای داخلی همه امیدش به دستان بیگانگان بوده است. البته کسی با انتقال تکنولوژی‌های برتر جهان و جذب سرمایه گذاری خارجی مخالف نیست، بلکه با وابستگی کشور و تبدیل ایران به بازار مصرف اجناس دست چندم کشورهای دیگر مخالفیم.
  • IR ۱۰:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    34 15
    فرهنگ ایرانی – اسلامی، هویت‌های مومی جوانان را دستخوش تغییرات کرده است این فرهنگ ایرانی اسلامی چی هست ؟ اصلا چنین چیزی وجود خارجی داره ؟ هویت مومن ؟ الان تو شهرا نسل بین ۱۰ سال تا ۳۰ سال بالای ۹۰٪ نه نماز میخونن نه اعتقادی به اسلام دارن اکثرا بی دین شدن تشریف ببرید بین جوانها شاید از خواب ناز بیدار شدید
    • IR ۱۱:۴۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      22 14
      پس این جوانهایی که دعای عرفه را پر کرده اند، یا اعتکافها را لبریز می کنند، کی هستند؟ واقعایت خطرناکی در جامعه در جریان است، اما حقیقتی هم در جامعه همیشه وجود دارد که همیشه نیروی متدین و روشن و آماده فداکاری وجود دارد. البته همانها که مشکل هم دارند، نتیجه بی عملی خودمان و تلاش خوب دشمن است و باید حرکت کنیم و آنها را هم درمان کنیم . البته اگر هرجایی لازم بود کار قانونی را هم نباید فراموش کنیم . هیچ کجای دنیا فرهنگ را فقط در رسانه تبلیغ نمی کنند. قانون هم می نویسند واز قانون خودشان بخوبی محافظت هم می کنند.
    • IR ۲۱:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      7 2
      اینا همون 10 درصدن به لطف دیدگاههای پس زننده و زور چپونی نسلهای قبل اینقدر دین زده داریم
  • IR ۱۰:۳۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    15 13
    انا لل الله و انا الیه راجعون
  • صادق IR ۱۰:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    87 7
    هرچی محدودیته تو این مملکت ماله فقیر بیچاره هاست. پولدارها هیچ محدودیتی ندارد
    • IR ۱۱:۰۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      47 5
      پولدارا بچه های مسئولینن دبگه
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      14 16
      یعنی الان نگرانی ما اینکه که چرا فقرا نمیتونن پارتی بگیرن ؟ این دروغه. نگرانی ما اینه که کل جامعه ما نباید اینگونه بشود.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      9 14
      یعنی الان نگرانی ما اینکه که چرا فقرا نمیتونن پارتی بگیرن ؟ این دروغه. نگرانی ما اینه که کل جامعه ما نباید اینگونه بشود.
    • IR ۱۶:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      2 6
      نه نگرانی من رفع حصره سران فتنه است!!!!!
  • ایزا IR ۱۰:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    36 14
    خدایا در این زمونه ای که نگه داشتن ایمان مثل نگه داشتن آتش در دست است به حق آقامون امام زمان همه ما رو به راه راست هدایت بفرما. خدایا شکرت که نمیزاری بعضی پولا وارد زندگی ما بشه تا اینجوری بخواد خرج بشه. فرزندانمون رو به تو می سپاریم.
    • IR ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      11 13
      "اگر به صلوات است بگویید ما هزارتا بفرستیم " جمله مقام معظم رهبری در جواب آن برادری که در حضور ایشان از جمع برای نابودی داعش درخواست صلوات کرد.
  • US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    40 16
    گدا کشنه های کثیف
  • US ۱۱:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    27 16
    گدا کشنه های کثیف
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
      1 0
      خره نفری صد هزار فقط پول جاست حساب کنی یه مهمونی سادش بدون قر و فر بالای ده پونزده تومن اب میخوره
  • IR ۱۱:۲۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    25 7
    گند اینطور کارها تا چند سال دیگه درمیاد وقتی که این جماعت بخوان ازدواج کنن که البته بعضیاشون اصلا توانایی ازدواج رو از نظر عقلی و روحی نخواهند داشت. وقتی طلاق و بچه ها طلاق اینها بوجود بیان اون موقع دیگه اوج بدبختی و فلاکت و فساد هست.
    • IR ۱۵:۵۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      7 8
      فی الواقع تقریبا اکثریت مطلق متقاضیان طلاق در دادگاه ها از قشر متوسط به پایین جامعه هستند!
    • IR ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      4 5
      15:57 از کجات این آمارو درآوردی طلاق تو تهران 30 و خورده ای درصده ولی تو شمال شهر تهران بالای 50 درصده اول کمی مطالعه کن بعد تز بده
  • US ۱۱:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    25 8
    ژن خوب ها از هر قانونی و محدودیت مبرا هستند با پول ملت در داخل خارج لذت میبرند قوانین برای ما بدبخت بیچاره هاست یک دفترچه بیمه عوض بکنی صدتا امضا مرحله باید رد کنی اما همین افراد یک شبه وام هزار میلیاردی میگیرن بدون ضامن و سود.
  • US ۱۱:۴۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    18 11
    مدتی هم هست عکس های کثافت کاری رو در اینترنت میگذارند و ملت بیکار پیگیر مبشوند و پس از شاخ شدن با گذاشتن تبیلیغات درامد ده ها میلیونی دارند مفت و بدون هیچ هنری..مسولان هم در خواب هستند نه فیلتری ونه چیزی
  • IR ۱۱:۴۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    22 17
    هیچ وقت نمی خوام و خدا نکنه نه خودم نه هفت پشتم یه روز مجبور بشیم بیایم تهران زندگی کنیم!
    • IR ۱۷:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      24 7
      والا ما تهران زندگی می کنیم ولی اهل این کثافت کاری ها نیستیم
    • IR ۲۱:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      10 10
      اتفاقا ما تو تهران راجع به شما می گیم من تو تهران با ناموسم راحت راه می رم ولی تو شهرستانهای دیگه وقتی راه می رم بس که چشم ناپاک دارن خیلی استرس دارم همون انشاالله هیچ وقت تهران نیایید همتون
    • ۱۰:۰۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      10 4
      تهران لبریز مهاجرینی است که امده اند تا دور از چشم اقوام فضولشان هر کار خواستند بکنند!!البته شهرستانها هم همچین علی السلام نیستند!!شما داستان خمینی شهر را فراموش کردید!؟ویا همین چند روز قبل بود که بالای صد دختر و پسر در استخری در اصفهان دستگیر شدند!!
    • ۱۹:۰۶ - ۱۳۹۶/۰۶/۰۳
      6 2
      توی تهران هم چشم ناپاک هست،پس بیخود میکنی میگی فقط شهرستانی ها چشم ناپاک هستن،
  • IR ۱۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    10 21
    نگران نباشید این ها همش تب هست و رفتنی است. این ها رسوا میشن
    • US ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      12 11
      خخخخ زرنک خودت از همین ها هستی وگرنه فساد هر ساله ده ها برابر شده
    • US ۱۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      5 4
      حق ماندنی و باطل رفتنی است. حرف من نیست حرف پیغمبر خداست. به حرف پیامبر خدا هم ایمان ندارید؟! من گفتم نگران نباشید نگفتم کاری نکنید!! قطار حق راه خودش رو میره مهم ماییم که سوارش بشیم یا نه. اینجا فساد زیاد شد یعنی ایرانی ها پیاده شدن. عوضش " خدا کسانی را می آورد که آنها خدا را دوست دارند و خدا هم آنهارا دوست دارد" ایرانی نشد یمنی، اروپایی یا حتی آمریکایی و شاید ما پیاده شدیم و این لاکچری های سوار شدن. خدارو چه دیدی! مهم اینه که باطل موندنی نیست
  • IR ۱۲:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    8 5
    عاشقان را بگذارید بنالند از عشق مصلحت نیست که این زمزمه خاموش شود
  • آسیابان IR ۱۲:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    23 9
    خدایا به حق چهارده معصوم ع ما وخانواده هایمان را ازاین قوم های حرام خوار دور ودورتر کن وهیچ وقت ازاین پولهای باد آورده برای خودمون وبچه هایمان قسمت نشه انشا الله
  • IR ۱۳:۲۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    25 8
    همشونوبگردی به یک نفراز بالا بالا وصل میشن من نمونشو دارم که یه معاون .... استان وصل میشه !!!
    • IR ۱۴:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      13 4
      اینم اضافه کنم آی دیشو دارم بگم مشرق رسوام میکنه بابرخی جشناش مینویسه خدایا مرسی !!!
    • IR ۱۵:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      12 10
      اتفا بنده هم چند نمونشو دارم که به فلان آستان و قرارگاه وصلن!!!
  • IR ۱۴:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    7 32
    به امید فرریختن بارانی از بمبهای اتمی آمریکا بر سراسر خاک ایران
    • IR ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
      10 6
      جارکش بمبهای اتمی بخوره تو سر تو. چرا سراسر ایران؟
    • IR ۰۷:۳۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      5 3
      خاک بر سرت. خلی خری
  • IR ۱۵:۰۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    16 1
    منتشر نمی کنی ولی می نویسم مشکل اینه که شما رسانه ها و مدیران و مسئولان فقط تحلیل می کنید و حرف می زنید اقدام عملی شما برای جذب حداکثری جوانان چه بوده ؟؟؟
  • RU ۱۵:۳۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    18 6
    لطفا شما به زبان فارسی احترام بگذارید. لاکچری یعنی چه؟ بنویسید اشرافی، تازه به دوران رسیده ...
  • IR ۱۶:۰۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    14 5
    ای کاش شغل پدران این جوان ها هم میدانستیم
  • s IR ۱۶:۱۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    1 3
    :(
  • IR ۱۶:۳۸ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    26 3
    تو چرا ناراحتی؟ مگه غیر از اینه که تو این چهل سال شما ایرانی بودن رو نفی کردید؟ مگر غیر از اینه که موسیقی اصیل و عرفانی ایرانی رو کوبیدید و به جاش به پاپ و رپ مجال قدرتنمایی دادید؟ مگه غیر از اینه که با تمام مظاهر تمدن ایرانی قبل از اسلام و قبل از انقلاب مخالفت دارید؟ مگه نه اینکه همینجا مقاله میذاری و می گی تخت جمشید صد و پنجاه ساله که ساخته شده؟ مگه غیر از اینه که با فردوسی مشکل دارید؟ مگه غیر از اینه که با زبان فارسی مشکل دارید؟ دیگه ناراحتی چرا؟ قبل از شما که بال مذهب رو در ایران قیچی کردن، به شما که رسید شما هم بال ملیت رو... دیگه توقع داری حافظه جمعی برای مردم بمونه؟ توقع داری فرهنگ جعلی برای مردم ارزش نشه؟ نه برادر من... فرهنگ رو دست کم گرفتی، تاریخ رو دست کم گرفتی، شاکی نشو که بچه ما اونقدر که جومونگ رو می شناسه از اسطوره خودش بیخبره... فرهنگ شوخی نیست... بازیچه نیست... کار عقب افتاده های ذهنی هم نیست... اگر دلت واقعا میسوزه و تاب نظر مخالف داری نظرم رو بذار...
  • IR ۱۷:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    13 3
    همشون بچه مایه دارایی هستن که وقتی تهش رو در بیاری به یکی اون بالا بالاها وصلن
  • IR ۲۱:۵۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    1 4
    اکثرا آقازاده هستن و تازه به دوران رسیده
  • Igor IR ۲۱:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    0 10
    اگر حقوق نظامیان و معلمان را به جای ۲ ملیون بکنید ۱۰ میلیون همه ی مشکلات مملکت خود به خود حل میشود
  • IR ۲۲:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    13 2
    اینا بچه های بعد انقلابن. از خارج نیومدن.بفهمین با زور و دستور نمیشه چیزی رو عوض کرد. مگه به ریا.
  • martiz IR ۲۳:۱۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۰
    11 2
    این فرهنگ اسلامی کو؟؟کجاس؟؟کدوم فرهنگ منظورتونه؟؟فقط حرفاتون قشنگه.. توی همین تلوزیون رابرا برنانه های مضخرف سریالهای تکراری پخش میشه ک باعث میشه هروز مردم فاصله بگیرن ازش سمت ماهواره برن..اگرم دنبال پارتی مهمونی میرن ک اصلا هم ربطی بمن و شما نداره رفتنشون واس همینه ک مسعولان خیلی مسلمون........؟؟ کاری نکردن ک برای ٵمثال من جذابیت داشته باشه و مجذوب عقاید فرهنگ اسلامی بشیم پس لطفا ابتدا ریشه رو درست کنید بعد بگین پارتی مهمونی خوب نیست فضلای گرام
    • ۱۶:۵۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
      1 4
      من فرهنگ برباد رفته رابرات شرح دادم ولی تاییدم نکرد!!!!!
  • IR ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    9 3
    من خودم ابدا خوشم از این رفتار ها و این سبک خوش گذرونی ها نمیاد و نه من نه خانوادم اهل اینها نیستیم ولی به ما چه اونا چی کار میکنن من نمیکنم همین بسه
  • بنده IR ۰۰:۵۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    2 5
    به هر جا وصل باشن هر چقد به بالاییا وصل باشن .....به خدا که از همه بالاتره وصل نیستن
  • IR ۰۷:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    5 5
    15/28 خیلی بی ادبی. یادت نره ناموس خودت هم همین میشد. دست به دست رسد به دست بعدی؟ ببین جملات زشت برای همه زشت هستند. الان حالت بهتره. بسیجی شعور داره و تو بسیجی نیستی
  • ۰۹:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۳۱
    2 2
    چقدر تابلوهه لمنیت
  • IR ۰۸:۳۵ - ۱۳۹۶/۰۸/۰۱
    0 0
    ماکه رفته بودیم خیلی خوش گذشت ولی شماهایی که اه اه می کنید دستتون بیفته نمی دونید چیکار بکنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس