کد خبر 764074
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۵
ارتش آمریکا

با وجود تبادل اظهارات جنگ افروزانه بین مقامات واشنگتن و پیونگ یانگ، علامتی از آماده سازی نیروهای مسلح آمریکا برای حمله به کره شمالی دیده نمی‌شود.

 به گزارش مشرق، روزنامه اینترنتی «گازیتا. رو» نوشته است: "دونالد ترامپ" و "کیم جونگ اون" رهبران آمریکا و کره شمالی تقریبا هر روز اظهارات تهدیدآمیزی رد و بدل می کنند و این تصور در جهان بوجود آمده که هر لحظه ممکن است تبادل حملات موشکی بین دو کشور آغاز شود. ولی در نیروهای مسلح آمریکا به نظر نمی رسد که کسی در انتظار آغاز چنین جنگی باشد. ارتش، نیروی هوایی و ناوگان دریایی آمریکا فعالیت عادی و روزمره خود را داشته و هیچ علامتی که نشان از  استقرار راهبردی یا عملیاتی نیروهای مسلح این کشور باشد، تاکنون مشاهده نشده است.

بر اساس اطلاعات نشریه «دیفنس نیوز» (Defense News)، اگر شما اخبار خبرگزاریهای جهانی یا پیامهای توییتری دونالد ترامپ را بخوانید، ممکن است تصور کنید که آمریکا در یک قدمی یک جنگ موشکی-هسته ای با کره شمالی قرار دارد. ولی، به نوشته این نشریه، ظاهرا مقامات واشنگتن فراموش کرده اند که در مورد این جنگ به نظامیان آمریکایی هشدار بدهند.   

کره شمالی نسبت به حمله موشکی به پایگاه نظامی "آندرسن" آمریکا در جزیره گوام هشدار داده است و رئیس جمهوری آمریکا نیز تهدید کرده که گزینه نظامی برای حل مشکل کره شمالی آماده شده است. شبکه «ان بی سی» مدعی شده که آمریکا طرحی برای حمله به پایگاههای موشکی کره شمالی با استفاده از بمب افکنهای بی-۱ «لنسر» تدارک دیده است. البته چنین اخباری این اواخر زیاد شنیده می شود.  

نظامیان آمریکا در کره جنوبی در وضعیت عادی هستند

در چنین شرایطی، در ستادکل فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در منطقه اقیانوس آرام کسی چیزی از این قضیه نمی داند که جهان در آستانه یک جنگ هسته ای قرار دارد:  

در پایگاه نیروی دریایی آمریکا در یوکوسوکا، ناوهواپیمابر اتمی «رونالد ریگان» به آرامی در کنار اسکله لنگر انداخته است و در کنارش کشتی ستادی-فرماندهی «بلو ریج» ناوگان هفتم آمریکا قرار دارد. وزارت دفاع آمریکا هنوز به این فرماندهی دستور نداده تا سریعا شهروندان غیرنظامی  و خانواده های نظامیان آمریکایی را از کره جنوبی خارج سازد.  

تفنگداران دریایی آمریکا در حال بارگیری کشتی های جنگی نیستند و افسران و ملوانان ناوگان هفتم مرخصی های خود را برای اجرای وظایف رزمی غیرمنتظره لغو نکرده اند. کشتیهای نیروی دریایی آمریکا که دارای توانایی دفاعی لازم هستند هنوز گشتهای عملیاتی ویژه در آبهای اطراف سواحل کره جنوبی و به منظور دفاع از جزیره گوام، را شروع نکرده اند.  به بیان دیگر، عملا برغم سخنان جنگ افروزانه رئیس جمهوری و دیگر مقامات آمریکایی، منطقه در آرامش کامل بسر می برد.

البته مقامات نظامی آمریکا تاکید می کنند که نیروهای مسلح در بالاترین سطح آمادگی رزمی قرار داشته و آماده دفاع هر نوع حمله ای از سوی دشمن هستند.

افزایش اطلاعات ضدونقیض پیرامون کره شمالی

بطورکلی نظامیان آمریکایی در اظهارات خویش معمولا خط مشی کلی سیاسی در واشنگتن را پیروی می کنند، ولی به تازگی اطلاعات متناقضی از سوی فرماندهی ناوگان سوم نیروی دریایی آمریکا شنیده شد که در رابطه با آن، فورا تمامی خبرگزاریهای جهانی خبر دادند که ناوهواپیمابر اتمی «کارل وینسن» نیروی دریایی آمریکا به سمت کره شمالی در حال حرکت است. ولی بعد معلوم شود که این ناو هزاران کیلومتر دورتر از آبهای کره شمالی و در اقیانوس هند بسر می برد.

اظهارنظرات نظامی بسیار فراتر از حقایق واقعی است و اطلاعات کلی کمتر مطابق با واقعیت است. در این رابطه برخی کارشناسان یادآور شده اند که در بسیاری از موارد، جنگ جهانی اول دقیقا به دلیل یک سری حدس و گمانهای سیاسی براه افتاد. در حال حاضر نیز نیروهای مسلح آمریکا در منطقه اقیانوس آرام در آرامش بسر برده و پرسنل نظامی فعالیتهای روزمره و تخصصی خود را انجام می دهند. در حالیکه در سطح رسمی دائما اعلام می شود که نظامیان آمریکایی کاملا آماده دفاع از کره جنوبی و سایر متحدان این کشور در منطقه در برابر هر نوع تهدیدی از جانب کره شمالی هستند.  

تفاوت بین اقدامات نظامی با اظهارنظرات سیاسی

مقامات ستاد فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا در کره جنوبی اعلام کرده اند که متخصصان آمریکایی و کره ای در حال بررسی دقیق تهدیدات احتمالی از جانب کره شمالی هستند و در صورت ضرورت تغییرات لازم در گروههای نظامی به منظور دفع حملات موشکی احتمالی اعمال خواهد شد. این سخنان بعد از تهدیدات رهبران و مقامات پیونگ یانگ شنیده شد. با این وجود، در ستادکل فرماندهی نیروهای مسلح آمریکا تاکید شده است که ایالات متحده و کره جنوبی خواستار راه حل مسالمت آمیز برای حل بحران در منطقه هستند.

این اواخر مقامات نظامی آمریکایی بارها از خبرنگاران خواسته اند تا اقدامات نظامی را با اظهارنظرات سیاسی آمیخته نکنند. به گفته آنها، ایالات متحده در حال حاضر روی اعمال فشارهای دیپلماتیک و اقتصادی بر روی مقامات کره شمالی متمرکز شده است تا این کشور را مجبور به تغییر سیاستهای خود نماید و راه حل نظامی تنها در صورت شکست این تلاشها مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۸
    4 3
    هزاران نیروی آمریکایی در جاهای مختلف در اطراف کره و دهها ناو و ناوشکن و صدها هواپیما حضور دارن حالا شما می گید فعالیتی دیده نمی شه؟ چقدر به اینها افزوده شود تا فعالیتی دیده بشه؟
    • US ۱۳:۲۴ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۹
      1 2
      مواظب خودت باش ازترس سکته نکنی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس