تجمع گسترده در حمایت از رهبرکره شمالی

یک روزنامه ایتالیایی با اشاره به خطر موشک‌های بالستیک قاره پیمای کره شمالی برای واشنگتن، به بررسی سه سناریوی احتمالی آمریکا در حمله به کره شمالی پرداخت.

به گزارش مشرق، روزنامه «لی اوکی دیلا گویرا» ایتالیا با اشاره به اینکه موشک های بالستیک قاره پیمای کره شمالی به تهدیدی مستقیم علیه واشنگتن تبدیل شده است، به بررسی سه سناریوی احتمالی  آمریکا در حمله به کره شمالی پرداخت.

تشدید کشمکش بین آمریکا و کره شمالی

این روزنامه با انتشار یک گزارش در مورد آخرین تحولات کشمکش بین آمریکا و کره شمالی نوشت: این کشمکش با ملحق شدن کره شمالی به مجموعه کشورهای داری موشک های بالستیک قاره پیما وخامت پیدا کرده است زیرا این قابلیت پیونگ یانگ را به تهدیدی مستقیم علیه واشگتن تبدیل کرده است.

تهدید واقعی برای آمریکا پرتاب موشکی کره شمالی نیست بلکه این است که این موشک ها قادر هستند با دقت به اهداف خود اصابت کنند، این در حالی است که آمریکا قدرت این موشک ها را تهدیدی مستقیم علیه منافع و امنیت سرزمین خود می داند.

هشدار ترامپ به رهبر کره شمالی

پس از آنکه کره شمالی برای نخستین بار آمریکا را بخشی از اهداف موشکی خود اعلام کرد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا در اظهاراتی تهدید آمیز علیه کیم جونگ اون رهبر کره شمالی در صدد برآمد او را از هدف قرار دادن آمریکا برحذر دارد تا جایی که رهبر کره را تهدید کرد در صورت ادامه برنامه های موشکی، شاهد جنگی بی سابقه خواهد بود.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی کره شمالی در برابر تهدیدات ترامپ تسلیم نشد بلکه خود را به موشک های ضد ناو مجهز کرد.

در صورت عملی شدن تهدیدهای آمریکا علیه کره چه اتفاقی می افتد؟

با توجه به این تحولات و چالش طلبی کره شمالی باید پرسید اگر آمریکا تهدیدهای خود را عملی کند چه اتفاقی می افتد؟ حمله به کره شمالی چگونه خواهد بود؟

این روزنامه ادامه داد: زرادخانه هسته ای کره شمالی منبع اصلی تهدید علیه آمریکا به شمار می آید از همین رو احتمال دارد واشنگتن در صدد نابودی آن برآید، بر این اساس سه سناریو در حمله احتمالی آمریکا به کره شمالی قابل پیش بینی است که عبارتند از:

اول: حمله به کره شمالی به منظور نابودی تاسیسات اتمی این کشور.

بر اساس این سناریو احتمال دارد آمریکا در صدد برآید با استفاده از زیردریایی اتمی میشیگان، کره شمالی را هدف قرار دهد زیرا این زیردریایی اخیرا با ناو هواپیما بر استریک گروپ  وارد آب های کره شد.

از نظر کره این سناریو برای خسارت زدن به نیروگاههای هسته ای یون بیونگ و تایشون و نیز تاسیسات دیگر کره شمالی کافی است .

این سناریو در مقایسه با سایر سناریوها از پیچیدگی و خشونت کمتری برخوردار است زیرا غیر نظامیان از آن  مستثنی هستند.

واکنش کره شمالی به حمله آمریکا چه خواهد بود؟

بی تردید کره شمالی در واکنش به این حمله اهداف آمریکا از جمله ناو هواپیمابر استریک گروپ و پایگاههای آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی را هدف قرار خواهد داد و یا از موشک هایی با برد پایین و یا متوسط استفاده خواهد کرد.

به نوشته این منبع ایتالیایی، سناریوی دوم این است که آمریکا به نابودی تاسیسات نظامی و نیز هسته ای و موشکی کره شمالی متوسل شود که در این صورت نیازمند پشتیبانی نیروهای مسلح کره جنوبی و نیروی دریایی ژاپن خواهد بود تا بتواند نیروگاهها و پایگاههای شلیک موشکی کره شمالی و نیز انبارهای سلاح های شیمیایی و بیولوژیکی آن را از بین ببرد.

پایگاههای آمریکا در کره جنوبی و ژاپن در تیررس کره شمالی

در مورد واکنش احتمالی کره شمالی به این سناریو نیز باید گفت که پایگاههای آمریکایی در ژاپن و کره جنوبی هدف قرار خواهند گرفت به اضافه اینکه چه بسا کره شمالی به حمله موشکی به آمریکا اقدام کند به ویژه اینکه آمریکا در دایره برنامه حملات احتمالی این کشور قرار گرفته است.

اما سناریوی سوم شامل حمله گسترده به کره شمالی به منظور نابودی این کشور و آغاز یکپارچه کردن شبه جزیره کره است و بر این اساس در حمله ای پیشگیرانه تاسیسات نظامی کره شمالی و انبارهای سلاح و نیز فرماندهان ارشد این کشور را هدف قرار خواهد داد و علاوه بر این احتمال دارد در این حمله از سلاح اتمی تاکتیکی استفاده کند به گونه ای که مقرهای اصلی کره شمالی از جمله مقر نیروهای مسلح و مراکز ارتباطی و فرماندهی و نیز سکوهای پرتاب موشکی آن هدف قرار بگیرد.

ورود کره شمالی به جنگ علیه آمریکا و متحدانش در شبه جزیره کره

در این صورت کره شمالی عملا وارد جنگ علیه آمریکا، کره جنوبی و ژاپن خواهد شد و به منظور حمله به شهرهای بزرگ و تاسیسات نظامی وابسته به سه کشور مزبور از 50 کلاهک هسته ای استفاده می کند.

علاوه بر این خطر بزرگتر برای آمریکا ماهیت نیروهای مسلح و ساکنان کره شمالی هستند که حزب حاکم آنان را آموزش داده و مسلح کرده است به اضافه اینکه آمریکا از تهدید حاصل از ارتش متشکل از 900 هزار سرباز بیم دارد.

به نوشته این روزنامه ایتالیایی نیروهای نظامی وابسته به کره شمالی به مثابه چالشی برای آمریکا و متحدانش هستند و مانع استقرار نیروهای آن در منطقه می شوند و بر این اساس آمریکا برای حمله به کره شمالی به زمان زیادی نیاز دارد و البته باید در نظر داشته باشد که حملات معکوس فرماندهان نظامی کره شمالی همواره فوری و با استفاده از تمام نیروهای موجود است.

هرچند این سه سناریو قوی ترین احتمالات در صورت اجرایی شدن تهدیدهای آمریکا علیه کره شمالی است اما درگیری بین دو طرف سناریوهای پنهانی دیگری را نیز در دل خود جا داده است که شامل نقش چین در وحدت مجدد شبه جزیره کره و تحقق منافع خود در منطقه می شود.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۲:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۸/۱۱
    1 3
    جهان حق آمریکا برای دفاع از خود رال درک می کند از بین رفتن کره شمالی باید همه جانبه سریع وبی رحمانه باشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس