کابینه دوازدهم

از روز سه شنبه که روحانی اسامی وزاری پیشنهادی اش برای دولت دوزادهم را ازائه کرده است، انتقادها از وی به دلیل بالا بودن میانگین سن افراد کابینه ادامه دارد.

به گزارش مشرق، روزنامه افکار نوشت: حسن روحانی روز سه شنبه 17 مردادماه در اجرای اصل 133 قانون اساسی و ماده 188 قانون آیین نامه داخلی مجلس و شورای اسلامی اسامی وزرای پیشنهادی برای دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.

آن چیزی که پس از اعلام اسامی وزرای پیشنهادی بیش از همه چیز مورد توجه کاربران شبکه های اجتماعی قرار گرفت، میانگین سنی اعضای کابینه جدید است که نه تنها از دوره قبل بالاتر است بلکه طبق بررسی ها، مسن ترین کابینه پس از انقلاب محسوب میشود. (البته هنوز نام وزیر پیشنهادی برای وزارت علوم مشخص نشده است)

هرچند که حضور اولین وزیر دهه شصتی (محمد جواد آذری جهرمی برای تصدی وزارت ارتباطات) را باید به فال نیک گرفت اما عدم حضور وزیر زن در کنار سن بالای کابینه باعث شده فعالان فضای مجازی با راه انداختن هشتگ
«تکرار پیری» نارضایتی خودشان از وزرای پیشنهادی را اعلام کنند.

امیر آسرایی در این باره نوشت: می دونید شباهت فاجعهی سلفی مجلس و فاجعهی کابینهی مجددا پیر چیه؟ علت هردو تکرار کردن دوستانه.

کاربر دیگری این توئیت را منتشر کرد: «پرسید: اون وزیر 36 ساله تو کابینه12 به بقیه افراد کابینه میگه پدر جان یا پدر بزرگ؟

گفتم: از پاسخ میمانم. »

کهف الحصین هم توئیت کرد: وزیر زن: پَر، رفع حصر: پَر، کابینه جوان: پَر، جابهجایی وزیر کشور: پَر، رفع رکود: پَر، وعدههای انتخاباتی: پَر.

امین اسدی نوشت: خستهام مثل کسی که اومد به روحانی رای داد که حداقل کابینه جوانتر بشه، زنان در وزارت خونه استفاده بشن اما نشد که نشد.

یکی از فعالان فضای مجازی نیز با اشاره به میانگین سنی بالای کابینه نوشت: با این اعضای کابینهای که من می بینم، فقط جای جمشید مشایخی خالیه.

مسعود نیز به طنز نوشت: کابینه طوری شده که با هم می تونن یه خانه سالمندان تاسیس کنن، پیرزن هم توش نیس راحت مجوز می تونن بگیرن.

صاحب حساب ژان والژان توئیت کرد: الان از عراقچی بپرسی کابینه چرا پیرتر شده؟ میگه اختلاف سنی با کابینه قبل فاحش نیست!

حسام الدین براتی از فعالان فضای مجازی نوشت: اگه تیم ملی دست روحانی بود هنوز قلعه نویی و مرفاوی و پروین ومایلی کهن داشتن بازی می کردن حجازی هم مرحوم نمی شد دروازه بانمون بود.

فعال توئیتری دیگری به این نکته اشاره کرد: آلزایمر یاعادت به خلف وعده؟ روحانی گفت کابینه12، سه الی چهار سال جوانتر می شه امااین کابینه نسبت به کابینه11، یکسال پیرتر هستد.

محمدجواد ایزدی با کنایه به حمایت رئیس دولت اصلاحات نوشت: اون تَکرارش برای مجلس که شد سلفی حقارت، اینم از تَکرارش برای ریاست جمهوری که شد تکرار پیری.

قلب سلیم توئیت کرد: کابینه روحانی اینقدر پیره که اگه نوزاد برجام رو هم بیارن توش بازم از کابینه دولت قبلی پیرتره!

حسن پهلوان معتقد است: پیری در این دولت از بین نمی رود بلکه از دولتی به دولت دیگر منتقل میشود.

سجاد عبدی با اشاره به تصاویر روحانی در پیش از انتخابات با جوانان در کوه نوشت: از جوونگرایی فقط اونجاش که بر فراز قله های سربه فلک کشیده ی برفی با جوون ها عکس بگیری بزاری تو اینستاگرام وگرنه انگار کابینه و اینها بهونه ست.

زد بانو توئیت کرد: گفتند به عقب بازنمی گردیم یکی نیس بگه شما اصلا جلو نرفتین که بخاین به عقب بازگردین همونو دوباره تَکرار کردین.

کاربر دیگری هم با اشاره به وزرایی که با خبرنگاران برخورد زنندهای داشتند نوشت: تلخترین خبر برای خبرنگارا اینه که در روز خبرنگار فهمیدم قاضی زاده و آخوندی وزیر پیشنهادی پیرترین کابینه هستند.

حال با توجه به سوابق و کارنامه وزرای پیشنهادی و اعتراض مردم به تعدادی ازا این شخصیتهای معرفی شده به خانه ملت، باید دید که نمایندگان مجلس شورای اسلامی به کدامیک از افراد رای اعتماد میدهند و کدام یک را شایسته تکیه زدن بر صندلی وزارت نمی دادند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جواد IR ۱۲:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 0
    جایی برای پیر مردها هست
  • IR ۱۵:۱۱ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۹
    4 1
    مردم را منحرف نکنید، مهم میانگین سن افراد نیست. بلکه مهم تر از آن ناکارآمد بودن بسیاری از آنها است. بعضی از آنها از اول انقلاب در دولت حضور دارند و عملکرد خوبی ندارند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس