کد خبر 759412
تاریخ انتشار: ۱۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۵
چارلز گراسلی

«چارلز گراسلی»، سناتور جمهوری‌خواه ایالت «آیووا» به عنوان بازیگری با نقش محوری در مناقشات پیرامون تبانی رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه است.

به گزارش مشرق، وبگاه کنگره آمریکا، «هیل»، از یک سناتور به نام «چارلز گراسلی»، نماینده جمهوری‌خواه ایالت «آیووا» به عنوان بازیگری با نقش محوری در مناقشات پیرامون ارتباط «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا با روسیه یاد کرده است. 

«گراسلی» در جایگاه رئیس کمیته قضایی مجلس سنا اعضای خانواده ترامپ و دستیاران آنها را به خاطر نقششان در مناقشات پیرامون مداخله ادعایی روسیه در انتخابات آمریکا به احضار مقابل این مجلس تهدید کرده است.  

او به علاوه در درگیری‌های بین «جف شسنز»، وزیر دادگستری آمریکا و دونالد ترامپ، طرف سشنز را گرفته و از او خواسته خودش را از تحقیقات وزارت دادگستری درباره تبانی ترامپ و روسیه کنار بکشد.

این سناتور به علاوه بعد از انتقادات علنی «سشنز» از ترامپ که احتمال اخراجش را تقویت کرد کاخ سفید را تهدید کرد که در سال جاری هیچ جلسه‌ای برای بررسی صلاحیت وزیر دادگستری برگزار نخواهد کرد. 

گراسلی سابقه انتقاد تند از ترامپ با نگارش نامه به او را هم دارد. ماه ژوئن بعد از اینکه ترامپ گفت که تنها رئیس کمیته می‌تواند از قوه مجریه درخواست‌های رسمی داشته باشد، گراسلی در نامه‌ای به ترامپ نوشت: «این حرف مزخرف است.»

کمیته زیر نظر گراسلی، قصد دارد به زودی هم جلسه استماعی در سنا از «جیرد کوشنر»، داماد و مشاور ارشد ترامپ تحقیق کند. این کمیته، به علاوه در حال تحقیق درباره یادداشت‌هایی است که قبل از ارخراج «جیمز کومی» از ریاست اف‌بی‌آی میان او و ترامپ رد بدل شده است. 

 بسیاری از رسانه‌ها و تحلیلگران مسائل سیاسی در آمریکا اقدام «دونالد ترامپ» در اخراج رئیس «اف‌بی‌آی» را با وقایع رسوایی «واترگیت» که به استیضاح و عزل رئیس‌جمهور وقت آمریکا منجر شد مقایسه کرده‌اند.

20 اکتبر سال 1973 «ریچارد نیکسون» در اقدامی جنجالی دادستان ویژه مأمور تحقیق درباره «رسوایی واترگیت» را از سمتش برکنار کرد. «نیکسون» در این پرونده متهم به مأمور کردن عوامل اف‌بی‌آی برای ورود به ساختمان هتل واترگیت، محل استقرار ستاد انتخاباتی حزب دموکرات و کار گذاشتن دستگاه‌های شنود در آن بود.

تحلیلگران این حادثه را با اقدام چند ماه پیش ترامپ در اخراج رئیس «اف‌بی‌آی» مقایسه و پیش‌بینی کرده‌اند که وی نیز به سرنوشت نیکسون، یعنی استیضاح و عزل دچار خواهد شد. 

در صورتی که این ادعا دست باشد، سناتور گراسلی، از نقشی محوری در این راستا برخوردار خواهد بود. 

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس