کد خبر 788225
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۹:۰۹
ترامپ

ترامپ در یک پیام توییتری در انتقاد از برخی رسانه‌های «اخبار جعلی» آمریکا نوشت که توافق اورانیوم واشنگتن با مسکو با اطلاع دولت اوباما بزرگترین داستانی بود که رسانه‌ها تمایلی به پوشش آن نداشتند.

به گزارش مشرق، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا روز پنجشنبه (امروز) در انتقاد از رسانه‌های آمریکایی که از نظر وی «رسانه‌های اخبار جعلی» هستند، گفت این رسانه‌ها به هیچ‌ عنوان تمایلی به پوشش توافق اورانیوم آمریکا و روسیه که مربوط به دوران ریاست‌جمهوری «باراک اوباما» می‌شود، ندارند.

وی در یک پیام توییتری نوشت: «توافق اورانیوم با روسیه به کمک کلینتون و با آگاهی دولت اوباما، بزرگترین داستانی است که رسانه‌های جعلی تمایلی به دنبال کردن آن ندارند».

این توییت ترامپ بعد از آن نوشته شد که پایگاه اطلاع رسانی «هیل» وابسته به کنگره گزارش کرد که اف‌بی‌آی، شواهد گسترده‌ای را از رشوه‌ و اخاذی و پولشویی قبل از آنکه دولت اوباما توافق 2010 را تأیید کند، جمع‌آوری کرده است.

طبق گزارش هیل، توافق مذکور به مسکو اجازه می‌داد که بخش زیادی از اورانیوم آمریکا را تحت کنترل داشته باشد. کمیته قضایی سنا روز چهارشنبه خواستار گفت‌وگو با یک مأمور اف‌بی‌آی شد که به مأموران دیگر در افشای این طرح کمک کرد.

ترامپ خیلی سریع از این فرصت برای هدف قرار دادن رسانه‌ها و متهم کردن آن‌ها به پوشش جهت‌دار اخبار استفاده کرد.

اوایل ماه جاری میلادی، ترامپ تلویحا خواستار لغو مجوز برخی رسانه‌های آمریکایی که علیه او انتقاد می‌کنند، شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس