السخنه

شب گذشته نیروهای متحد وارد شهر السخنه شدند و پس از درگیری های نفس گیر ، صبح امروز توانستند این شهر را به کنترل خود درآورند.

 به گزارش مشرق، آخرین تحولات میدانی از شرق استان حمص سوریه حاکیست، نیروهای ارتش و رزمندگان جبهه مقاومت پس از درگیری های سنگین توانستند شهر السخنه را از اشغال عناصر تروریستی داعش خارج و آزاد کنند.

 یک منبع میدانی در شرق استان حمص در گفت وگو با مشرق، خبر آزادی سازی شهر السخنه را تایید کرد و گفت: شب گذشته نیروهای متحد وارد این شهر شدند و پس از درگیری های نفس گیر ، صبح امروز توانستند این شهر را به کنترل خود درآورند. 

السخنه در شمال شرقی شهر باستانی «تدمر» و ۵۰ کیلومتری جبهه نبرد با داعش در «دیرالزور» است.

این شهر، ۳ استان الرقه، دیرالزور و حمص را به یکدیگر متصل می کند و وجود میادین گازی و نفتی اهمیت این شهر را چند برابر کرده است.

السخنه کلید ورودی نیروهای سوری برای پیشروی به سوی استان دیرالزور محسوب می شود و در صورت پاکسازی کامل آرامش به شرق استان حمص پس از ۵ سال باز می گردد.

به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت عصر روز گذشته توانستند مواضع خود را در ارتفاعات راهبردی « الطنطور» در غرب شهر السخنه تثبیت کنند.

تسلط بر این ارتفاعات به معنای اشراف کامل بر شهر السخنه و مقدمه ای برای ورود به این شهر بود. از غروب روز گذشته نیروهای متحد از محورهای غرب، جنوب و جنوب غرب عملیات نهایی را برای ورود به شهر السخنه شروع کردند و با حملات سنگین، مواضع تروریست های داعش را هدف قرار دادند.

** برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

نیروهای سوری و مقاومت پس از ۵ ساعت درگیری سنگین در نهایت توانستند در لحظات اولیه بامداد امروز وارد مناطق غربی شهر السخنه شوند و با کشته و زخمی کردن ۴۰ تروریست، تعدادی از مجتمع های مسکونی را آزاد کنند.

پس از ورود نیروهای متحد به غرب شهر السخنه، خطوط دفاعی ضعیف شده تروریست های داعش به سرعت شکسته شد و نیروها توانستند از این محور تا مرکز شهر پیشروی کنند و علاوه بر بیمارستان شهر، تعدادی از مجتمع های آموزشی و مسکونی را به کنترل خود درآورند.

عناصر تروریستی داعش پس از متحمل شدن شکست سخت در مناطق غربی شهر، درصدد مین گذاری بخش شرقی شهر برآمدند اما پیشروی و سرعت عمل نیروهای سوری و مقاومت، آنان را در این مرحله هم ناکام گذاشت.

نیروهای متحد پس از آزادسازی مناطق غربی به سرعت به سمت شرق شهر پیشروی کردند و ساعت ۶ بامداد امروز پس از درگیری های بسیار سنیگن موفق شدند بخش های وسیعی از این مناطق را به کنترل خود درآورند.

تروریست ها پس از متحمل شدن ضربات سنگین به سمت حومه شهر السخنه متواری شدند. در این عملیات مزارع جنوبی شهر السخنه هم از لوث وجود عناصر تروریستی پاکسازی شد.به گزارش مشرق، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت در حال حاضر با ایجاد استحکامات دفاعی تلاش می کنند به سرعت مواضع خود را در شهر به طور کامل تثبیت کنند تا ضد حملات احتمالی تروریست ها را در ساعت های آینده دفع کنند.

عملیات برای خنثی مناطق آلوده شهر از مین ها و تله های انفجاری کار گذاشته شده ادامه دارد. از سویی دیگر، نیروهای متحد با گشت زنی در مناطق مختلف به ویژه حومه شهر درصدد هستند عناصر تروریستی که موفق به فرار نشدند را دستگیر کنند.

از حومه شرقی شهر هم خبر می‌رسد،تروریست ها همچنان از مواضع خود دفاع می کنند اما با ابتکار عمل نیروهای متحد به نظر می رسد کار آنان تا ساعتی دیگر در این مناطق به پایان برسد.

به گزارش مشرق، با آزادسازی شهر السخنه، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت به ۱۰۴ کیلومتری شهر دیرالزور رسیدند. السخنه دژ مستحکم  و آخرین پایگاه داعش در شرق استان حمص بود و حالا کلید ورود به استان دیرالزور در دستان نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه است.

** برای مشاهده اندازه اصلی روی نقشه کلیک کنید**

این شهر همچنین استان های حمص، رقه و دیرالزور را به یکدیگر متصل می کند و یک شاهراه ارتباطی محسوب می شود. السخنه به دلیل دارا بودن منابع فراوان گازی و نفتی از اهمیت خاصی برخوردار است.

السخنه تنها مانع بزرگ نیروهای متحد برای پیشروی به سمت مرزهای استان دیرالزور بود و حالا فقط چند شهرک کوچک، تعدادی ارتفاع و میادین گازی و نفتی در مقابل نیروهای سوری و مقاومت است.

یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: تروریست های داعش در روزهای گذشته با تمام قدرت از مواضع خود در شهر السخنه دفاع و تلاش زیادی کردند تا از ورود نیروهای سوری و  رزمندگان مقاومت به این شهر جلوگیری کنند اما روز گذشته با آزادی ارتفاعات « الطنظور»، آنان دریافتند که باید عقب نشینی کنند.

این منبع میدانی خاطر نشان کرد: عناصر تروریستی داعش روزهای گذشته، خانواده ها و تجهیزات خود را از شهر السخنه خارج کرده بودند و با درک این مسئله که در شهر السخنه به پایان خط رسیده اند فقط تلاش کردند ورود نیروهای متحد را به این شهر با تاخیر روبه رو کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 10
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۰۵ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    49 1
    خداروشکر
  • ن IR ۱۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    34 1
    افرين
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    22 3
    مرز اردن الان مهمترین تهدیده
    • IR ۱۲:۳۷ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
      9 4
      آنجا فعلا گویا کنترله ، اما شرق و شمال شرق سوریه رو با توجه به تحریک کردها به استقلال و حضور عمده داعش ، اولویت دارد
    • نياز IR ۱۳:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
      4 6
      ادلب مهمتره . بسمت ادلب حركت كنيد
  • سید دکتر محمود IR ۱۴:۳۲ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۵
    16 32
    پس کی تموم میشه این داستان؟ هرچی پول بود خرج این سوریه کردیم مردم تو بدبختی به سر میبرند
    • IR ۰۸:۴۰ - ۱۳۹۶/۰۵/۱۷
      1 1
      آی گل گفتی . . . به خدا وضع مردم ما به مراتب بدتر از سوریه و یمن است . یکی حقوق میلیاردی میگیره ، یکی املاک نجومی . بقیه ملت هم که به نان شب محتاج .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس