کد خبر 755257
تاریخ انتشار: ۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۲:۳۳
نیروهای مقاومت سوریه

پس از تثبیت مواضع جبهه مقاومت در حومه شرقی منطقه « الهیل»، نیروهای سوری و مقاومت عملیات جدیدی را در همین محور برای پیشروی به سوی بیابان های غربی شهر « السخنه» آغاز کردند.

به گزارش مشرق، درگیری ها در شرق استان حمص به لحظات سرنوشت ساز نزدیک شده و در جدیدترین تحولات میدانی، نیروهای ارتش سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت ضربات سنگینی را به عناصر تروریستی داعش وارد کردند.پس از تثبیت مواضع در حومه شرقی منطقه « الهیل»، نیروهای سوری و مقاومت عملیات جدیدی را در همین محور برای پیشروی به سوی بیابان های غربی شهر « السخنه» آغاز کردند.


پس از درگیری های چند ساعته در نهایت تروریست های داعش مجبور به عقب نشینی شدند و نیروهای متحد توانستند خود را به حومه جنوب و جنوب غرب شهر السخنه برسانند. در جریان این عملیات، مناطق « الصفیره و وادی القصب» در 500 متری جنوب غرب و جنوب شهر راهبردی السخنه از وجود تروریست ها پاکسازی شدند. تلاش نیروهای سوری و مقاومت برای تثبیت مواضع ادامه دارد؛ در جریان درگیری های امروز 70 تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند.


یک منبع میدانی در گفت وگو با مشرق با بیان این که نیروهای عملیاتی خود را برای آزادسازی شهر السخنه از محور جنوبی آماده می کنند، گفت: درگیری های سنگین در این محور همچنان ادامه دارد و تلاش ها برای عقب راندن کامل تروریست ها ادامه دارد. به گزارش مشرق، شهر السخنه کلید ورودی نیروهای سوری برای پیشروی به سوی استان دیرالزور محسوب می شود و در صورت پاکسازی آرامش به شرق استان حمص پس از 5 سال باز می گردد. شهر السخنه همچنین سه استان دیرالزور، حمص و الرقه را به یکدیگر متصل می کند و به دلیل داشتن میادین گازی و نفتی فراوان از اهمیت خاصی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس